Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:50:43 GMT

ارزی‌آوری ۲۸۹ میلیون دلاری صادرات صنایع دستی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۷۶۲۷

ارزی‌آوری ۲۸۹ میلیون دلاری صادرات صنایع دستی

ایسنا/لرستان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ارزآوری ۲۸۹ میلیون دلاری صادرات صنایع دستی در سال گذشته خبر داد.

پویا محمودیان با حضور در ویژه برنامه جشنواره ملی فرهنگ اقوام شبکه افلاک با اشاره به حضور ۲۷ استان با قابلیت‌ها و توانمندی‌های مختلف در این جشنواره تصریح کرد: جشنواره در این سطح و به صورت ملی با این توانمندی‌ها و وسعت برای اولین بار است که در لرستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در خصوص برنامه‌های معاونت صنایع دستی برای ارتقای این صنعت اظهار کرد: برای صنایع دستی از ابتدای زنجیره تولید تا فروش با نگاه تجاری‌سازی برنامه‌ریزی شده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی را یکی از هدف‌گذاری‌های این وزارت‌خانه عنوان کرد و افزود: یکی از مزیت‌های اشتغال در صنایع دستی نیاز به سرمایه کم برای ایجاد کسب و کار پایدار نسبت به بقیه کسب و کارها است.

محمودیان تعداد بازارچه‌های دائمی فروش صنایع دستی لرستان را چهار مورد برشمرد و تاکید کرد: قطعا این تعداد بازارچه کفایت فروش محصولات ۵۲ رشته صنایع دستی استان را ندارد، بنابراین ایجاد بازارچه‌های فروش صنایع دستی، سایت‌های تجارت الکترونیک و ترویج صنایع دستی با ابزار و روش‌های مختلف یک ضرورت است.

وی وظایف اصلی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی را سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت دانست و تصریح کرد: ما به عنوان دولت در سیاست‌گذاری موظف هستیم برای تسهیل کسب و کار، جهت فرصت‌سازی و اشتغال و رونق اقتصادی برای ذینفعان این حوزه که بالغ بر دو میلیون نفر را شامل می‌شود فعالیت کنیم.

محمودیان افزود: در طرح تجاری‌سازی که با اولویت در سال ۹۷ آغاز شده است در جهت پیشبرد طرح شبکه‌سازی تمامی زنجیره تولید، آموزش، ترویج و فروش صنایع دستی مدنظر قرار گرفته است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میزان صادرات صنایع دستی را بر اساس آمار گمرکات کشور ۲۸۹ میلیون دلار دانست و گفت: این در حالی است که بخش اعظمی از صادرات صنایع دستی به صورت چمدانی است که روشی برای سنجش آن وجود ندارد.

وی طرح خانه ایرانی را یکی از طرح‌های وزارت‌خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جهت ترویج و فروش صنایع دستی دانست و تصریح کرد: در این طرح تمامی وسایل خانه حدالامکان از محصولات صنایع دستی استفاده خواهد شد.

محمودیان با تاکید بر حرکت در جهت ثبت جهانی شهرهای ملی گفت: در سال گذشته ایران در زمینه ثبت شهرها و روستاها با فاصله زیاد مقام اول جهان را کسب کرد.

وی در خصوص ثبت بروجرد به عنوان شهر جهانی ورشو گفت: حضور بنده و تیم کارشناسی وزارت‌خانه در جهت رفع نواقص و کارهای اصلاحی و تکمیلی به منظور کمک در جهانی شدن این شهر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری صنايع دستي ورشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام

یک تابلو نقاشی اثر «گوستاو کلیمت»، نقاش برجسته اتریشی که گمان می‌رفت از مدت‌ها قبل گم شده است، در یک حراجی به قیمت ده‌ها میلیون دلار به فروش رسید.

به گزارش ایسنا، «پرتره خانم لیزر» اثر «گوستاو کلیمت»‌ که در حقیقت تابلو نقاشی از تصویر یک زن جوان است که به علت درگذشت «کلیمت» ناتمام باقی ماند، در جریان حراجی که روز چهارشنبه برگزار شد، به‌رغم حاشیه‌هایی درباره موضوع و تاریخچه آن به قیمت ۳۲ میلیون دلار معادل ۳۰ میلیون یورو فروخته شد.

«رویترز» نوشت، این تابلو نقاشی که در ماه ژانویه و پیش از مزایده به نمایش گذاشته شده بود، درحالی مدت‌ها به عنوان یک اثر هنری گمشده در نظر گرفته می‌شد که در حقیقت چندین دهه در یک ویلای خصوصی واقع در وین نگهداری می‌شد. کارشناسان پیش از مزایده این اثر ارزش آن را بین ۳۰ الی ۵۰ میلیون دلار برآورد کرده بودند.

در این نقاشی یک سوژه احتمالاً نوجوان در لباس فیروزه‌ای و یک بالپوش گلدار با چشم‌های قهوه‌ای نافذ و موهای تیره و مجعد به همراه پس‌زمینه‌ای سرخ به تصویر کشیده است.

کاتالوگ‌های اخیر آثار کلیمت (۲۰۰۷ و ۲۰۱۲) موضوع این نقاشی پرتره را دختری ۱۸ ساله به نام مارگارت کنستانس لیزر (متولد ۱۸۹۹) دختر صنعتگر بزرگ آدولف لیزر، معرفی می‌کند. تحقیقات جدیدی که توسط خانه حراج وین انجام شده اکنون نشان می‌دهد که دو عضو دیگر از خانواده لیزر ممکن است به عنوان سوژه کلیمت به کار گرفته شده باشند: هلن لیزر (متولد ۱۸۹۸)، دختر بزرگ هنریت آمالی لیزر-لاندو و جاستوس لیزر و دختر کوچکتر آنها آنی لیزر (متولد ۱۹۰۱). خانواده لیزر متعلق به جامعه طبقه رده بالای وین و از حامیان مشهور گوستاو کلیمنت مدرنیست مشهور اتریشی بودند.

کلیمت احتمالا این نقاشی پرتره را در سال ۱۹۱۷، تنها یک سال قبل از مرگش بر اثر سکته مغزی، آغاز کرد. اینکه وقتی این نقاشی در استودیوی «کلمیت» بود و چه اتفاقی برای آن نقاشی پس از مرگ کلیمت در سال ۱۹۱۸ افتاد، مشخص نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان