Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@03:10:12 GMT

تمجید منتقد ورایتی از فیلم «متری شیش و نیم»

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۷۷۴۹

تمجید منتقد ورایتی از فیلم «متری شیش و نیم»

پیتر دبروگ منتقد سایت ورایتی در یادداشتی به تمجید از فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» پرداخت و این فیلم را نمونه ایرانی «ارتباط فرانسوی» دانست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، پیتر دبروگ منتقد سایت ورایتی بعد از تماشای «متری شیش و نیم» در جشنواره توکیو این فیلم را یک «ارتباط فرانسوی» ایرانی دانست و نوشت: بخشی از «متری شیش و نیم» یک فیلم اکشن پر از آدرنالین است و بخشدیگرش اثری ریزبین درباره بروکراسی در ایران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست مثل استاد دیگر سینمای ایران اصفر فرهادی، روستایی سنت‌های سینمایی شرق و غرب را با هم ترکیب می‌کند. نتیجه اثری که می توان آن را نمونه ایرانی «ارتباط فرانسوی» نامید، یک فیلم پلیسی پر تنش و در حد هالیوود که برآوردی واقعی از نقاط قوت وضعف سیستم مبارزه با مواد مخدر در تهران را نشان می دهد. هیجان انگیز به اندازه یک فیلم اکشن آمریکایی!

اگر «متری شیش و نیم» قرار بود تنها یک فیلم تبلیغاتی و پروپاگاندا باشد، به اثری تبدیل نمی شد که در آن آدم خوب ها دائم در حال بحث و جدل با هم هستند. ریتم فیلم بسیار سریع، اما همچنینی پر از دیالوگ است، که تقریبا همه هم در دعوا رد و بدل می شوند.شاید ناصر (با بازی نوید محمد زاده) شخصیت شرور فیلم باشد، اما او دقیقا به همان اندازه قهرمانانی که مسئول دستگیری اش هستند، شخصیتی پیچیده دارد. شاید به همین دلیل باشد که او و نه معادی، برنده جایزه بهترین بازیگر در جشنواره توکیو برای این خلافکار در بند، شده است.

«متری شیش و نیم» تلاش نمی کند رفتار ناصر را توجیه کند. اما نشان می دهد که ناصر چطور در ذهن خود رفتارش را توجیه کرده است. در کشوری که میلیون ها مصرف کننده وجود دارد، او تنها یکی از مردان مسئول است و تا زمانی که نشود روش فکری جامعه را عوض کرد ، افراد دیگری خواهند بود که جای ناصر را پر کنند.

بیشتر بخوانید: پیام تبریک انجمن بازیگران سینما به حامد بهداد و نوید محمدزاده نوید محمدزاده بهترین بازیگر مرد شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصغر فرهادی سعید روستایی نوید محمدزاده متری شیش و نیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادین ترزیچ: فقط در صورت صعود شایسته تعریف و تمجید هستیم

سرمربی زنبورها در مصاحبه‌اش تمایلی به تمجید از بازیکنانش نشان داد. او انتظار دارد تیمش در پاریس عملکرد امروز را تکرار کند. 

طرفداری | ماجراجویی اروپایی دورتموند ادامه دارد. 

دورتموند با پیروزی 1-0 در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری سن ژرمن، ضمن به ارمغان آوردن سهمیه پنجم لیگ قهرمانان اروپا برای بوندسلیگا، حضورش در فصل آینده این رقابت‌ها را نیز نهایی کرد. زنبورها در دیداری که عملکرد بسیار خوبی داشتند، با تک گل نیکلاس فولکروگ به برتری رسیدند تا دست پر به استقبال بازی هفته آینده بروند. ادین ترزیچ در اولین واکنش به بازی گفت:

پیروزی بسیار خوبی مقابل تیمی بود که در مرحله گروهی هم سعی داشتیم شکستش دهیم. عملکرد بسیار خوبی از لحاظ تیمی بود. باید به این نحو بازی کنیم و راهی ومبلی شویم. هنوز شایسته تعریف و تمجیدها نیستیم، نیمی از راه باقی مانده و کارهایی برای انجام وجود دارد. پیروزی امروز یک مزیت کوچک است که ما برای خود به دست آورده‌ایم. می‌دانیم که بازی هفته آینده بسیار نزدیک خواهد بود. اما اگر تصمیم بگیریم که نمایش امروزمان را داشته باشیم، فرصت خوبی در آنجا خواهیم داشت. اگر در پاریس به پیروزی برسیم و صعود کنیم، آن موقع زمان جشن خواهد بود. امیدوارم آن بازی نه فقط یک بازیکن، بلکه از چند نفر تمجید کنم.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • ادین ترزیچ: فقط در صورت صعود شایسته تعریف و تمجید هستیم
  • تساوی تراکتور و استقلال درنیمه اول/نمایشی که اثری از فوتبال نداشت
  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • تمجید ویژه از طارمی؛ حضور او برای اینتر یک گام به جلو است
  • ببینید | ۱۴ اردیبهشت سالروز درگذشت ناصر چشم آذر
  • راموس مبهوت درخشش ستاره رئال شد (عکس)
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟