Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@11:06:17 GMT

بولتون به جلسه استیضاح ترامپ نرفت

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۷۹۶۵

بولتون به جلسه استیضاح ترامپ نرفت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، ان‌بی‌سی نیوز خبر داد، که به این ترتیب جان بولتون به جمع دیگر مقام‌های فعلی و سابق دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که از ایراد شهادت در مجلس نمایندگان آمریکا در ارتباط با تحقیقات مربوط به استیضاح او امتناع کرده‌اند، پیوست.

چند روز پیش جان بولتون که در ماه سپتامبر از سوی ترامپ اخراج شد، رسما برای ایراد شهادت خطاب به سه کمیته کنگره که تحقیقات برای استیضاح ترامپ را به پیش می‌برند دعوت شد اما چارلز کوپر، وکیل او سریع اعلام کرد، موکلش تمایلی برای حضور یافتن در این جلسه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احضار بولتون به کنگره برای ترامپ گران تمام می‌شود

بولتون قرار بود ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه به وقت محلی،  برای ایراد شهادت در مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شود اما نهایتا در این جلسه حضور پیدا نکرد.

این در حالی است که جنیفر ویلیامز، مشاور ویژه مایکل پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در امور اروپا و روسیه که مانند بولتون برای ایراد شهادت در ارتباط با تحقیقات برای استیضاح ترامپ احضار شده بود، در جلسه مربوطه حاضر شد.

جاستین شور، وکیل او در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنیفر یک کارمند پرسابقه متعهد وزارت امور خارجه آمریکا است. او در صورت الزام برای حضور یافتن، به آنجا رفته و به پرسش‌های کمیته‌های تحقیق‌کننده پاسخ خواهد داد. ما انتظار داریم شهادت‌ او عمدتا بازتاب‌دهنده آنچه که در اسناد و سوابق دولتی وجود دارد، باشد.

یک مقام دست‌اندرکار در فرآیند استیضاح دونالد ترامپ به ان‌بی‌سی نیوز تایید کرد، ویلیامز برای ایراد شهادت در صبح روز پنجشنبه احضاریه دریافت کرده اما بولتون، به گفته کوپر، وکیلش، برای حضور در جلسه ایراد شهادتش احضاریه دریافت نکرده بود.

چارلز کوپرمن، معاون سابق بولتون نیز پیش از این باوجود دریافت احضاریه برای ایراد شهادت درارتباط با استیضاح ترامپ، از حضور در جلسه مربوطه امتناع کرده بود در حالی که کاخ سفید نیز تلاش کرده بود تا جلوی حضور او را در این جلسه بگیرد.

کوپرمن که او هم موکل کوپر هست، سپس با ثبت شکایتی از یک قاضی فدرال خواست در خصوص این که آیا می‌ّبایست بر مبنای یک احضاریه‌ کنگره به ایراد شهادت بپردازد، حکم دهد.

با این حال بنا به گفته یک مقام کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکابه ان‌بی‌سی نیوز، این مجلس که به دنبال جلوگیری از تاخیر در فرآیند استیضاح ترامپ بوده، احضاریه مربوطه را پس گرفته است.

اعضای دموکرات کنگره آمریکا می‌گویند، اولین جلسات علنی در ارتباط با تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ از روزهای آتی آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر منابع آگاه به روزنامه واشنگتن پست گفتند که جان بولتون قلبا مخالف ایراد شهادت علیه ترامپ نبوده اما خواستار آن است که دادگاه فدرال راه را برای ایراد شهادت او هموار کند.

کد خبر 462058 برچسب‌ها جان بولتون آمریکا - دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جان بولتون آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • برکناری شهردار ارومیه رای نیاورد
  • استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • شهردار ارومیه با چهار رأی موافق ابقا شد
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم