Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:50:50 GMT

وضعیت آب و هوای استان زلزله زده آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۸۰۸۱

وضعیت آب و هوای استان زلزله زده آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر،  با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی این هفته در غالب مناطق نیمه شمالی کشور، جوی آرام و پایدار حاکم است.  امروز(جمعه ۱۷آبان)  در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌ و بختیاری، برخی مناطق استان‌های فارس، اصفهان، جنوب خوزستان و بوشهر، غرب کرمان و هرمزگان و یزد رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا (۱۸آبان) نیز در جنوب و شرق استان‌ فارس، جنوب و غرب یزد، بوشهر، هرمزگان، کرمان و جزایر مرکزی و شرقی خلیج فارس این وضعیت جوی  ادامه خواهد داشت و روز یکشنبه (۱۹آبان) به جزایر مرکزی و شرقی، جنوب کرمان، فارس، بوشهر و هرمزگان خواهد رسید. شدت بارش از اوایل امشب (۱۷آبان)  تا اواخر وقت روز شنبه در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان و فارس پیش‌بینی می‌شود.

برای روز دوشنبه ( ۲۰آبان) در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و در سیستان و بلوچستان و کرمان وزش باد شدید پیش‌بینی می شود، با توجه به پایداری هوا در طول هفته آینده برای شهرهای صنعتی و پر جمعیت واقع در نیمه شمالی کشور، افزایش غلظت آلاینده‌ها،  غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

در روز شنبه و یکشنبه (۱۸ و ۱۹ آبان) شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

 از روز یکشنبه (۱۹آبان) تا روز سه‌شنبه (۲۱ آبان) در جنوب شرق کشور شاهد کاهش دما تا ۳ درجه سانتیگراد خواهیم بود. آسمان آذربایجان شرقی فردا و پس‌فردا (۱۸و ۱۹ آبان‌ماه) صاف همراه با وزش باد و غبار محلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 آسمان تهران طی این دو روز صاف همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات با افزایش آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود. کمترین دما در این دو روز ۹ درجه سانتیگراد و بیشترین دما ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.  

کد خبر 4765978 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی زلزله شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه شهر تهران وزارت آموزش و پرورش یوم الله 13 آبان نیروی انتظامی محسن هاشمی بارندگی کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی مرتضی سلیمی اداره کل محیط زیست استان تهران سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور افزود: امروز با تاثیر سامانه همرفتی در پاره‌ای از نقاط استان ناپایداری‌های جوی و دریایی تداوم خواهد داشت.

وی گفت: در بعدازظهر و شب در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات رشد ابر‌های همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می شود.

سی سی پور خاطرنشان کرد: سامانه همرفتی تا یکشنبه در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی فعالیت خواهد داشت و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: در مناطق دریایی استان، امروز در تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان افزایش باد شمال شرقی پیش بینی می‌شود و وضعیت دریا نیز متلاطم خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی در تنگه هرمز، دریای عمان و بخش‌هایی از خلیج فارس تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت بویژه صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت.

سی سی پور گفت: امروز احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای در بعدازظهر و شب در اثر ابری بودن آسمان پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود تردد‌های دریایی با احتیاط انجام شود و شناور‌های سبک و صیادی در این ایام از تردد خودداری کنند.

وی گفت: از لحاظ دمایی، امروز افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان – 8 اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان
  • وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۷ اردیبهشت
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت