فتحی میخواهد همه کاره استقلال باشد/ به استراماچونی باید حق داد
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۸۱۲۹
شاهرخ بیانی در گفتگو با خبرنگار مهر به ارزیابی از عملکرد استقلال در هفته های اخیر پرداخت و گفت: همانطور که از ابتدای فصل گفتیم استقلال تغییر و تحولات زیادی داشته است. این تیم جوان شد و در هفته های ابتدایی لیگ چون به هماهنگی لازم نرسیده بود، نتایج خوبی هم کسب نکرد. اما هرچه از زمان مسابقات گذشت، شرایط برای این تیم بهتر شد و حالا می بینیم این تیم با ۵ پیروزی پیاپی در لیگ برتر و دو پیروزی در جام حذفی، شرایط خوبی پیدا کرده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: استقلال منطقی بازی می کند، حرکت هایش برنامه ریزی شده است و اصطلاحاً (بزن زیرش) فوتبال بازی نمی کند بلکه برای هر دیدار تاکتیک خاصی مدنظر سرمربی است و این موضوع باعث شده این تیم بازی به بازی بهتر باشد. استقلال در حالی ۴ گل در نیمه اول به نفت آبادان زد که این تیم در طول ۹ هفته حتی یک بار هم در نیمه اول دروازه اش باز نشده بود و این نشان دهنده عملکرد خوب آبی پوشان برابر نفت بود.
کاپیتان پیشین استقلال در خصوص عملکرد استراماچون نیز گفت: خود من سالها فوتبال بازی کردم و می دانم یکی از دغدغه های سرمربی و بازیکن، شرایط مالی است. این موضوع در عملکرد تیم تأثیر بسزایی دارد. استراماچونی هفته هاست که خوب کار می کند و توانسته استقلال را از انتهای جدول به بالا برساند اما وقتی امکانات نباشد او نمی تواند عملکرد مثبتی داشته باشد. متأسفانه مدیران این روزهای استقلال ضعف ها و نقص های زیادی دارند. فتحی می خواهد همه کارها را خودش انجام دهد و همه موفقیت ها به نام او ثبت شود اما این گونه حرکت کردن تنها به استقلال ضربه می زند. چرا استقلال نباید یک زمین تمرین اختصاصی داشته باشد مگر چقدر هزینه و زمان برای ساخت یک محل تمرین خوب لازم است.
بیانی تصریح کرد: من حاضرم بین هواداران رفته و از آنان پول جمع کنم تا بتوانیم یک محل تمرین مناسب را برای تیم آماده کنیم و قول می دهم هواداران هم تا آنجا که در توان دارند، کمک کنند. پس دلیل اینکه یک تیم بزرگ که پرسابقه ترین تیم فوتبال ایران است پس از یک باران نتواند تمرین کند چیست؟ مگر باشگاه از اسپانسر پول دریافت نمی کند. مگر ما یک کشور پرسرمایه نیستیم؟ چرا نباید تیم هایی چون استقلال و پرسپولیس یک مکان مناسب داشته باشند؟ این روزها پرسپولیس هم صاحب یک زمین خوب شده است اما استقلال هر روز جابجا می شود. با بارش یک باران و برف، تمرین تعطیل می شود و این برای فوتبال ما خوب نیست.
وی گفت: مگر در کشورهای عربی چه اتفاقی می افتد که آن همه زمین تمرین برای تمام رده های فوتبال دارند اما ما متأسفانه صاحب هیچ کدام از آنها نیستیم.
کاپیتان پیشین استقلال در پاسخ به این پرسش که آینده استقلال را با این شرایط چگونه می بینید؟ ادامه داد: من به آینده امیدوارم و مطمئن هستم استقلال شرایط بهتری پیدا خواهد کرد. این روزها هواداران نسبت به گذشته بیشتر به ورزشگاه می آیند. چون تیمشان نتایج خوبی کسب می کند بنابراین استقلال با این روند می تواند خود را به صدر جدول رسانده و حتی به قهرمانی برسد.
بیانی در خصوص صحبت های استراماچونی مبنی بر اینکه با این شرایط نمی تواند به همکاری اش با استقلال ادامه دهد، تصریح کرد: باید به استراماچونی حق داد. او یک مربی حرفه ای است. از کشوری آمده که اصول فوتبال نکته به نکته رعایت می شود اما حالا که اینجاست باید از او استفاده کنیم و امکانات اولیه را حداقل فراهم کنیم. این روزها همه نگران این هستند که شیخ دیاباته مثل مامه تیام به یک باره استقلال را آخر فصل ترک نکند و برود. بنابراین مدیران استقلال باید به سرعت قراردادهای این بازیکنان را طولانی مدت ببندند تا به راحتی از تیم جدا نشوند.
وی خاطرنشان کرد: چرا دکتر نوروزی که سالها برای استقلال زحمت کشیده باید چنین برخوردی با او داشت؟ او حتی زمانی که در استقلال نبود، بازیکنان به کلینیک او رفته و رایگان مداوا می شدند. پس باید قدر چنین افرادی که دلشان با استقلال است را دانست و آنها را به راحتی از دست نداد. دکتر نوروزی یکی از افرادی است که سالها برای استقلال زحمت کشیده و خدمات شایانی انجام داده و باید از تجربیات او بهره مند شویم.
کاپیتان پیشین استقلال در خاتمه گفت: امیدوارم شرایط به گونه ای رقم بخورد که مشکلات حل شده، بازیکنان و سرمربی تمرکزشان بر روی دیدارهای بعدی لیگ باشد تا بتوانیم همچنان استقلالی پرقدرت و روبه جلویی در ادامه لیگ شاهد باشیم.
کد خبر 4765595منبع: مهر
کلیدواژه: شاهرخ بیانی امیرحسین فتحی مامه تیام شیخ دیاباته استقلال تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم ملی فوتبال ایران کشتی فرنگی والیبال لیگ برتر والیبال گابریل کالدرون تیم فوتبال تراکتور تیم ملی فوتبال عراق تیم کشتی امید ایران کشتی آزاد باشگاه پرسپولیس مسابقات قهرمانی جهان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نقد فیلم مست عشق / شکستی مفتضحانه برای حسن فتحی
مازیار وکیلی در رویداد۲۴ نوشت: حسن فتحی سابقهای طولانی در ساخت فیلمها و سریالهای تاریخی دارد؛ فیلمها و سریالهایی که البته کیفیت یکسانی ندارند: «پهلوانان نمیمیرند» سریال خاطرهانگیزی بود که داستانی بکر و اصیل داشت و به سرگذشت پهلوانان ایرانی در عصر قاجار میپرداخت. «شب دهم» امروز یک اثر کلاسیک در حوزه سینمای دینی به حساب میآید و نمونه درخشانی است از دراماتیزه کردن مضامین دینی به شکلی که برای مخاطب جذاب باشد. سه فصل سریال «شهرزاد» هم که مهمترین و جنجالیترین سریال فتحی در سالهای اخیر به حساب میآید؛ یک مثلث عشقی جذاب در کنار بازی بازیگران مشهور از شهرزاد سریالی ساخت که مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد. حواشی مالی و سیاسی سریال هم باعث شد تا شهرزاد تا مدتها در صدر اخبار باشد و منتقدان و تحلیلگران بسیاری را وادار به واکنش کند.
«روشنتر از خاموشی» داستان زندگی یکی از نامدارترین فلاسفه و عرفای ایران در عصر صفوی بود. فیلسوفی که عقایدش در زمان حیات بسیار مورد تکفیر متکلمین قشری قرار گرفت، اما بعدها به قدری عالمگیر و تاثیرگذار شد که بسیاری از محققان و پژوهشگران اعتقاد دارند انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ متاثر از تفکرات ملاصدرا و حکمت متعالیه است. فتحی در «روشنتر از خاموشی» به خوبی نشان داد که خوب میتواند مضامین عرفانی را در بستر یک درام تلویزیونی روایت کند. فتحی در این کار از ظرفیتهای داستانی دوران تاریخی زندگی ملاصدرا هم به درستی استفاده کرد و بسیاری از تحولات تاریخی ایران در آن دوران را نمایش داد. بهنحوی که شخصیت شاه عباس در این سریال، ارزشی هم پای ملاصدرا پیدا کرده بود.
مجموعه این تواناییها، فتحی را تبدیل به بهترین گزینه برای ساخت درامهای تاریخی با مضامین عرفانی میکرد. به همین خاطر بود از زمانی که اعلام شد «مست عشق» که به رابطه پرمناقشه شمس و مولانا میپردازد را حسن فتحی میسازد همه خیالشان راحت شد که فیلم اگر یک شاهکار نباشد استانداردهای لازم برای یک اثر جذاب را دارد؛ اما این خیالی خام بود. برخلاف توقعات اولیه، «مست عشق» اثری است ضعیف که نتوانسته ذرهای از رابطه پیچیده این دو عارف نامی را به تصویر بکشد.
حسن فتحی همیشه عادت دارد که از دو عنصر برای هرچه جذابتر تعریف کردن داستانهای تاریخی خود استفاده کند. اولین عنصری که فتحی از آن استفاده میکند تعلیق است. مثلاً در شب دهم تعلیق لو رفتن اجرای تعزیه توسط حیدر خوش مرام بود که تماشاگر را تا پایان مشتاق تماشای سریال نگه میداشت. یا در پهلوانان نمیمیرند تعلیق پیدا شدن قاتلی که تمام پهلوانان شهر را میکشت باعث جذابیت سریال میشد. فتحی تلاش کرده بود در مست عشق هم از تعلیق به شکل بهینهای استفاده کند. فتحی دقیقاً داستان مست عشق را از جایی شروع میکند که ماموران حکومتی در قونیه به دنبال قاتل شمس تبریزی میگردند. فتحی تلاش داشته تا از این تعلیق برای جذابیت داستانی ثقیل و پیچیده استفاده کند.
اما خیلی زود و در میانه راه ماجرای قتل شمس فراموش میشود تا فتحی بر روی ماجراهای عاشقانه فیلم تمرکز کند. همان ماجراهای عاشقانهای که محور اصلی جذابیت برخی از سریالهای حسن فتحی بوده است. در «مدار صفر درجه» عشق یک پسر مسلمان بنام حبیب پارسا به دختری یهودی بنام سارا آستروک بود که داستان تاریخی این سریال را جذاب میکرد. یا در سریال «شهرزاد» مثلث عشقی شهرزاد، قباد، فرهاد بود که داستان را پیش میبرد. برای همین فتحی در مست عشق هم تصمیم گرفته از این عنصر برای هر چه جذابترشدن سریال استفاده کند.
به عنوان، فتحی تاکید زیادی بر روی عشق پاک و آسمانی شمس تبریزی و کیمیا خاتون میشود. در حالی که روایتهای تاریخی خلاف این موضوع را نشان میدهد. اما موضوع این جا است که نمایش این عشق به جای آن که بر جذابیت فیلم بیفزاید آن را تا حد سریالهای مبتذل ترکیهای پایین آورده است. این موضوع درباره عشق اسکندر و مریم هم صدق میکند. پرداخت سطحی فتحی باعث شده این داستانهای عاشقانه به جای این که به کمک خط اصلی قصه (یعنی رابطه پر فراز و نشیب شمس و مولانا) بیایند آن را در حاشیه قرار داده و منحرف کردهاند.
نمایش مضامین عرفانی که با احوال درونی و فردی شخص سر و کار دارد در مدیوم سینما کار بسیار سختی است. چون مدیوم سینما تصویر است و تصویر اجازه تخیل و تحلیل را به تماشاگر نمیدهد. به همین خاطر است که اکثر کارگردانان بزرگ سینما برای بیان مضامین عرفانی و الاهیاتی سراغ داستانهای روزمره میروند و میکوشند این مضامین را در دل یک داستان ساده و معمولی قرار دهند. مثلاً اسپیلبرگ در برخورد نزدیک از نوع سوم از دل یک داستان علمی تخیلی مضامین عرفانی و الاهیاتی زیادی بیرون میکشد یا دیوید لینچ در داستان سرراست داستان سفر یک پیرمرد با ماشین چمنزنی را بستر مناسبی برای نمایش احوال باطنی او میبیند. یا حتی مجید مجیدی هم برای بیان نگاه عرفانی خود سراغ داستانهای روزمرهتر میرود.
صحبت از عرفان روی پرده نقرهای سینما کار بسیار خطرناکی است. چون میتواند تماشاگر را دچار سوءتفاهم و سوءبرداشت کند. اتفاقی که برای مست عشق هم اُفتاده است. رابطه شمس و مولانا به قدری عمیق و پیچیده است که نمیشود شکل و کیفیت آن را در زمان صد دقیقه برای تماشاگر توضیح داد و همین عدم توضیح درست و دقیق است که در نهایت باعث میشود تماشاگر چیز زیادی از آن سردرنیاورد و خسته شود.
مست عشق برای فتحی یک شکست کامل است؛ چه از لحاظ داستانی و چه از لحاظ نحوه مواجهه با یک مضمون پیچیده. استراتژی غلط فتحی باعث شده تا تمام ظرفیتهای مست عشق از دست برود و فیلمی با این حجم از هزینه و استفاده از ستارگان بزرگ سینمای ایران و ترکیه تبدیل به فیلمی سطح پایین شود. فیلم تنها به مدد حاشیههای پرتعدادی مانند مخالفت برخی مراجع به ساخت فیلم به دلیل تبلیغ صوفیه، مشهور شده است نه کیفیت نهایی خودش.
tags # سینما سایر اخبار اسرار تکامل آلت جنسی؛ رابطه جنسی انسانهای اولیه مثل گوریلها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غولپیکری که توسط انسانها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی میشوند (تصاویر) کشف پرنده عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!