Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان آذربایجان شرقی فردا و پس‌فردا صاف همراه با وزش باد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. تاریخ انتشار: 11:39 - 17 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۵۷۶۸

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره وضعیت جوی استان های زلزله زده گفت: آسمان آذربایجان شرقی فردا و پس‌فردا صاف همراه با وزش باد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی این هفته در غالب مناطق نیمه شمالی کشور، جوی آرام و پایدار حاکم است.

رفیعی افزود: امروز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، برخی مناطق استان‌های فارس، اصفهان، جنوب خوزستان و بوشهر، غرب کرمان و هرمزگان و یزد رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا نیز در جنوب و شرق استان فارس، جنوب و غرب یزد، بوشهر، هرمزگان، کرمان و جزایر مرکزی و شرقی خلیج فارس این وضعیت جوی ادامه خواهد داشت و روز یکشنبه به جزایر مرکزی و شرقی، جنوب کرمان، فارس، بوشهر و هرمزگان خواهد رسید. برای روز دوشنبه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و در سیستان و بلوچستان و کرمان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، با توجه به پایداری هوا در طول هفته آینده برای شهر‌های صنعتی و پر جمعیت واقع در نیمه شمالی کشور، افزایش غلظت آلاینده‌ها، غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. در روز شنبه و یکشنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی افزود: از روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه در جنوب شرق کشور شاهد کاهش دما تا ۳ درجه سانتیگراد خواهیم بود. آسمان آذربایجان شرقی فردا و پس‌فردا صاف همراه با وزش باد و غبار محلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران طی این دو روز صاف همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات با افزایش آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود. کمترین دما در این دو روز ۹ درجه سانتیگراد و بیشترین دما ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زلزله زده استان ها هواشناسی رفیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر فردا دوشنبه، تشدید سامانه بارشی، موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی آذربایجان شرقی و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد گاهی نسبتا شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندباد‌های لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

بر این اساس، این سامانه تا بعد از ظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت و آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، صاعقه، تگرگ، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، مه گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی توصیه کرد: عدم اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها، عدم صعود به ارتفاعات، احتیاط درتردد‌های جاده ای مخصوصا درجاده‌های کوهستانی، لغوسفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، عدم پارک خودرو‌ها درکنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبروها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف مورد توجه جدی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • وزش باد برای خوزستان پیش بینی می‌شود
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • سامانه جدید بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا
  • ورود سامانه بارشی به کشور از فردا؛ این استان‌ها بارانی می‌شوند
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا