Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا با تهدید رهبر جدید گروه تروریستی داعش اعلام کرد رهبر جدید داعش از ترفیع درجه‌اش لذتی نخواهد برد.

به گزارش ایسنا به نوشته پایگاه نیوزویک، اخیرا گروه تروریستی داعش اعلام کرد که بعد از مرگ ابوبکر البغدادی، رهبر قبلی این گروه در عملیات نیروهای آمریکایی مناصب خالی شده در رده رهبری خود را با چهره‌های جدید پر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا بعد از اعلام کشتن البغدادی همچنین اعلام کرده بود که "ابو الحسن المهاجر"، سخنگوی داعش را نیز در حلب سوریه کشته است.

ابوحمزه القرشی، سخنگوی جدید داعش در یک پیام صوتی اعلام کرده که "ابو ابراهیم الهاشمی القرشی" رهبر جدید گروه تروریستی داعش است اما دولت دونالد ترامپ هشدار داده که او هم به همان سرنوشت البغدادی دچار خواهد شد.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: این رهبر جدید احتمالا از ترفیع درجه‌اش لذت نخواهد برد.

وی افزود: ما می‌خواهیم او و هر رهبر دیگر داعش را در معرض فشارهای بی‌وقفه قرار دهیم و در این راستا از تمامی ابزارهای در اختیارمان استفاده می‌کنیم. این برای رهبری قبلی داعش نیز درست بود و برای رهبری آتی این گروه نیز درست خواهد بود. پیش از این یک مقام اطلاعاتی منطقه‌ای گمانه زنی کرده بود که رهبر جدید داعش عبدالله قارداش خواهد بود و گمان برده می‌شود که او یک عضو دیگر خاندان القرشی است.

به گزارش نیوزویک قارداش همچنین با اسم حاجی عبدالله العفری شناخته شده و با امیر محمد سعید عبدالرحمان المولی که او هم با اسم حاجی عبدالله شناخته می‌شود در ارتباط است.

وزارت امور خارجه آمریکا برای این نفر دوم جایزه پنج میلیون دلاری تعیین کرده است. یک مقام دیگر وزارت خارجه آمریکا با اشاره به برنامه مربوط به تعیین جوایز این وزارتخانه برای رهبران تروریستی جهان گفت: ما فکر می‌کنیم این برنامه ابزاری است که نتیجه داده و یک جان جدید در این برنامه شاهد بوده‌ایم. این دولت به این برنامه این شانس را داده که رشد پیدا کرده و با پیشنهاد پول‌های بیشتر افراد بیشتری نیز درباره آن حرف بزنند. من فکر می‌کنم که این برنامه یک ابزار بزرگ است. مدتی تحلیل رفته و اکنون دوباره در حال پا گرفتن است.

مقام اول وزارت خارجه آمریکا گفت: دولت آمریکا یک سیر بلند مدت‌تر را به سمت یک تهدید پراکنده‌تر و انتشار یافته‌تر را نزد داعش شاهد بوده است.

وی افزود: هسته داعش را در عراق و سوریه از بین برده‌ایم و همچنین توجه‌مان را صرف دیگر شاخه‌ها و شبکه‌های وابسته به آن در جهان معطوف می‌کنیم. چون که داعش در جاهای دیگری مثل افغانستان، غرب آفریقا و جنوب شرق آسیا همچنان تهدیدی سطح بالا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولیت جنایات در رفح بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به منطقه مرزی رفح در جنوب نوار غزه را شدیداً محکوم کرد.

وی اظهار داشت: حمله به این منطقه علیرغم همه هشدارهای بین‌المللی و مخالفت قاطع جامعه جهانی، بیانگر درنده‌خویی رژیمی یاغی است که به هیچ هنجار بین‌المللی پایبند نبوده و قطعاً اصلی‌ترین تهدید صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌رود.

کنعانی تصریح کرد: این اقدام رژیم با هدف به شکست کشاندن تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ و پایان بخشیدن به نسل‌کُشی در غزه و صرفاً به قصد حفظ منافع فردی و گروهی جنایتکاران صهیونیست صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید نمود: چنانچه قبلاً بارها اعلام کرده‌ایم، کلید آرامش و امنیت در منطقه، توقف فوری و بی قید و شرط جنگ علیه مردم مظلوم فلسطین در نوتر غزه و کرانه باختری بوده و همه بازیگران بین‌المللی باید رژیم صهیونیستی را با این هدف تحت فشار قرار دهند.

کنعانی افزود: قطعاً مسؤولیت جنایات و خونریزی جاری، بخصوص در منطقه رفح بر عهده رژیم کودک‌کش صهیونیستی و پشتیبان اصلی آن یعنی دولت آمریکا بوده و این جنایتکاران باید پاسخگوی جنایات خود باشند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مجدداً از نهادهای حقوقی و قضائی بین‌المللی می‌خواهد که روند رسیدگی به جنایات ضدبشری مقامات رژیم آپارتاید صهیونیستی را تسریع بخشیده و آنان را به پای میز محاکمه کشانده و مجازات نمایند.

کد خبر 6099435 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • مسوولیت جنایات در رفح بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکا است
  • ثبت نام دوره مربیگری درجه C آسیا در یزد تکمیل شد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر انقلاب: با مباشر قتل و پشتیبان قتل نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟