Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:48:52 GMT

ساخت سردخانه ۱۰ هزار تنی در نهاوند

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۹۱۷۰

ساخت سردخانه ۱۰ هزار تنی در نهاوند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن بهرام نیا، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سالانه ۷۰ هزار تن سیب درختی در شهرستان نهاوند تولید و روانه بازار می‌شود که متأسفانه در حال حاضر شهرستان تنها ظرفیت نگهداری بخشی از این سیب را دارد و بیش از ۶۰ هزار تن سیب از نهاوند خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبیان کرد: به همین منظور در رایزنی که با سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام شد سردخانه ۱۰ هزار تنی در شهرک صنعتی نهاوند کلنگ‌زنی شده و خوشبختانه در حال حاضر این سردخانه در حال ساخت است.

بهرام‌نیا با اشاره به توسعه راه‌های اصلی و روستایی شهرستان و همچنین کلنگ‌زنی ایستگاه دوم راه‌آهن نهاوند با حضور وزیر راه و شهرسازی، افزود: ایستگاه دوم قطار در شهرک شهید حیدری با اعتبار ۱۷۴ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد که این پروژه در حال حاضر چهار کیلومتر پیشرفت داشته است.

او ادامه داد: خوشبختانه در نهاوند با همدلی و همراهی بین مسئولان استان و شهرستان و حتی هیئت دولت اقدامات خوب و قابل توجهی انجام شده است.

بهرام‌نیا با اشاره به حضور تأثیرگذار هشت وزیر در شهرستان، عنوان کرد: بهره‌برداری از بیمارستان شهید قدوسی با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان، بهره‌برداری از ساختمان جدید دانشگاه نهاوند با اعتبار ۹.۵ میلیارد تومان، کلنگ‌زنی مجدد سد گرین با حضور وزیر نیرو با اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی فعلی ۱۸ درصد، کلنگ‌زنی کارخانه ۷۰ هزار تنی قند و شکر با ایجاد اشتغال ۳۰۰ نفر از ره‌آورد سفر این وزیران به شهرستان است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس احداث سالن ورزشی سپاه و کمک به ساخت حوزه علمیه خواهران را از برکات حضور وزیر دفاع و وزیر اطلاعات در نهاوند عنوان کرد و گفت: خانه امید بازنشستگان شهرستان به مساحت ۶۰۰ مترمربع در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با حضور وزیر کار کلنگ‌زنی شد.

او با تأکید بر اینکه مطالبه‌گر حقوق اقشار مختلف مردم در مجلس هستیم، بیان کرد: خوشبختانه در سه سال گذشته سعی شد تا علاوه بر ظرفیت دولت از ظرفیت‌هایی، چون بنیاد علوی، بنیاد برکت و ... برای توسعه و آبادانی همه جانبه شهرستان استفاده شود که درمانگاه ۱۱ تخته شهر فیروزان از محل اعتبارات بنیاد علوی و ساخت پنج مدرسه در روستا‌های محروم نهاوند از محل اعتبارات بنیاد برکت از جمله آن‌ها است.

بهرام‌نیا با اشاره به کاوش تنها معدن طلای استان در شهرستان با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان اظهار داشت: به گفته پیمانکار خوشبختانه عیار ترکیبات طلای معدن طلای عشوند زیاد است.

او در مورد توسعه فضا‌های ورزشی در شهرستان نیز، افزود: با مساعدت وزیر نفت ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث استخر شهرک طالقانی اختصاص داده شده که در حال حاضر این پروژه دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

بهرام‌نیا گفت: احداث استخر مدرسه ولایت و استخر شهرک شهید حیدری از دیگر پروژه‌های ورزشی در دست ساخت است و پروژه‌های دیگری، چون خانه باستانی، خوابگاه ورزشی و ... در حوزه ورزش و جوانان فعال است که امیدواریم این پروژه‌ها نیز هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.
انتهای پیام/ج


سردخانه ۱۰ هزار تنی در نهاوند ساخته می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی احداث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  آذربایجان غربی با   تولید سالانه بیش از 1 میلیون تن معادل  یک سوم سیب درختی   کشور، یکی از مهمترین قطب های تولید این محصول باغی است.

هر ساله بخشی از این محصول در بازار بصورت تازه خوری مصرف و بخشی نیز به کشورهای مختلف صادر میشود.

اما بخشی از  این محصول  که  در سردخانه های استان ذخیره شده است به دلایل مختلف از بین میرود.

وضعیت مبهم سیب باقیمانده در سردخانه های آذربایجان غربی کام کشاورزان و سرمایه گذاران این بخش را تلخ می کند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار سیب درختی و مدیریت این محصول در ماههای گذشته انجام داده ایم.

آقای کرمی در جلسه تنظیم بازار استان افزود: آذربایجان غربی قابلیت استفاده از تمام سیب تولیدی استان را ندارد و تولید سیب در این استان بر پایه صادرات برنامه ریزی می شود .

وی خاطرنشان کرد: امسال عوارض ۳۵ درصدی وضع شده برای صادرات این محصول اعمال نشد تا بازار مدیریت شود ولی با این حال بخشی از سیب تولیدی باغداران آذربایجان غربی در سردخانه ها باقی مانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: کشاورزان، بخش عمده ای از سیب درختی تولیدی خود را در ایام عید عرضه کردند و براساس اطلاعات سامانه جامع انبارها میزان دقیق سیب موجود در استان ارزیابی و به‌زودی این اطلاعات نشر خواهد یافت.

 

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • کلنگ زنی دو طرح در روستا‌های کم برخوردار سیلاب کلوار
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند