Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@17:44:51 GMT

سعد حریری بر عدم تمایل به نخست وزیری مجدد اصرار دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۰۰۹۶

سعد حریری بر عدم تمایل به نخست وزیری مجدد اصرار دارد

معترضان لبنانی که با سر دادن شعارهایی علیه کل ساختار سیاسی این کشور، مبارزه با فساد، فقر و بازگرداندن اموال به غارت رفته اعتراض کرده اند، هیچ گاه در اعتراضات خود به طور مشخص استعفای یکی از مسئولان را خواستار نشدند و بر این اساس هیچ گاه در شعارهای آنان نامی از حریری برده نشد، بنابراین عنوان این موضوع که حریری در پاسخ به اعتراضات مردمی استعفا داد، بیانگر روال طبیعی تحولات و یا به عبارت بهتر علت و معلول منطقی در این خصوص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال حریری در تازه ترین موضع خود اعلام کرد اصراری برای نخست وزیری ندارد اما هنوز در خصوص اینکه چه تصمیمی دارد، پاسخ نهایی نداد.

در این میان برخی محافل سیاسی لبنان و کسانی که با حریری در تماس بوده اند، اصرار او به صرف نظر کردن از نخست وزیری مجدد را به نوعی فرار از مسئولیت می دانند.

در همین ارتباط روزنامه "الاخبار" نوشت: حریری اکنون در حال تاکید بر این نکته است که تمایلی برای بازگشت به نخست ویری ندارد، اما در مورد اینکه چه کسانی را برای نخست وزیری نامزد می کند نیز طرح جدی ندارد و نهایت آنچه در این خصوص اعلام کرده این است که آماده کمک در تشکیل دولت است.

استقبال جنبلاط و جعجع از گام های کنونی حریری

الاخبار با اشاره به اینکه این مشکل موجب تاخیر در تشکیل دولت آینده می شود، یادآور شد: گام های کنونی حریری از سوی "ولید جنبلاط " رهبر حزب سوسیالیست ترقیخواه و "سمیر جعجع" رهبر حزب "نیروهای لبنانی"  بازخورد مثبتی داشته است.

روزنامه "الجمهوریه" نیز در همین ارتباط نوشت: حریری در جریان رایزنی با گروههای سیاسی، نام برخی افراد را برای نخست وزیری پیشنهاد کرده است که از چهره های سیاسی درجه اول و سرشناس به شمار نمی آیند؛ اقدامی که مورد قبول سایر طرف ها و به طور مشخص "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان و حزب الله نیست و تیم ریاست جمهوری لبنان نیز تمایل دارد حریری به نخست وزیری بازگردد.

در این میان برخی طرف ها و افرادی که با حریری در تماس بوده اند اعلام کردند، تصمیم او برای صرف نظر از بازگشت مجدد به نخست وزیری را می توان تلاش او برای فرار از مسئولیت و رها کردن این توپ آتشین برای سایر گروهها دانست.

این درحالی است که میشل عون، نبیه بری و حزب الله مکلف کردن حریری به تشکیل دولتی متشکل از چهره های سیاسی و نیز متخصص و کارشناس با حضور نمایندگانی از جامعه مدنی را خواستارند.

برچسب‌ها لبنان تظاهرات اعتراضی سعد الحریری پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان تظاهرات اعتراضی سعد الحریری لبنان تظاهرات اعتراضی سعد الحریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد مجدد دندان با دارویی جدید

دانشمندان ژاپنی اعلام کردند که انجام آزمایش‌های بالینی اولین «داروی رشد مجدد دندان» در دنیا از سپتامبر (شهریور) امسال در بیمارستان دانشگاه کیوتو این کشور آغاز می‌شود.

براساس گزارش وبسایت ماینیچی ژاپن، این دارو پس از دریافت تایید ایمنی، برای بیمارانی که به طور مادرزادی فاقد مجموعه کامل دندان هستند تجویز خواهد شد تا اثربخشی آن بررسی شود. محققان ابراز امیدواری کرده‌اند که فروش این دارو را در سال ۲۰۳۰ آغاز کنند.

این دارو در مطالعات حیوانی تا به امروز بدون خطر بوده و هیچ عارضه جانبی گسترده‌ای پس از مصرف آن دیده نشده است. محققان در مرحله مطالعه حیوانی مشاهده کردند که مصرف دارو در موش‌های مبتلا به کمبود مادرزادی دندان، باعث رشد دندان‌های موش‌ها شده است.

اگرچه تقریبا همه انسان‌ها به طور معمول ۳۲ دندان دارند، اعتقاد بر این است که حدود یک درصد از جمعیت جهان از یک بیماری مادرزادی به نام «آژنزی دندانی» رنج می‌برند که باعث عدم رشد یک یا چند دندان می‌شود.این بیماری علاوه بر غذا خوردن توانایی تکلم و بلع بیمار را نیز دچار مشکل می‌کند.

بنابر اعلام بیمارستان کیتانو در بخش کیتا اوزاکای ژاپن، مرحله اول آزمایشات بالینی از سپتامبر امسال تا اوت ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت. این دارو در ابتدا برای تایید اثربخشی به صورت وریدی به ۳۰ داوطلب سالم بین ۳۰ تا ۶۴ سال تزریق می‌شود. این افراد باید حداقل یک دندان پشتی نداشته باشند تا در صورت اثرگذاری دارو و شروع رشد دندان، مشکلی برایشان پیش نیاید.

در مرحله بعد، این دارو برای بیماران مبتلا به کمبود مادرزادی دندان تجویز می‌شود. محققان قصد دارند در این مرحله جمعیت مورد مطالعه را به افراد بین ۲ تا ۷ سال که حداقل ۴ دندان از بدو تولد از دست داده‌اند محدود کنند.

داروی جدید می‌تواند در آینده افراد را از پروتز و یا ایمپلنت دندان خلاص کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رشد مجدد دندان با دارویی جدید
  • منچستریونایتد و چلسی دو مقصد جذاب برای توماس توخل
  • تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • دلیل عدم تمدید قرارداد ستاره WWE قلدری بود!
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر