Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) ظهار داشت: دشمنان همیشه برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان سعی در ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی کرده اند و اگر این توطئه آنها محقق شود دودش به چشم سنی و شیعه می رود و همه جوامع اسلامی ضرر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان وحدت را مهمترین سلاح امت اسلامی در مقابل دشمنان دانست و بر اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان تاکید کرد.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: اهمیت وقف در سیستان و بلوچستان با توجه به محرومیت‌ها و نیازمندی‌های این استان بسیار ضروری است و به همین دلیل مسئولان اوقاف و امور خیریه باید با همکاری سایر نهادها بویژه رسانه‌ها فرهنگ وقف را به خوبی در جامعه تبلیغ کنند.
وی افزود: وقف یک حسنه ماندگار و باقیات و صالحات است که مختص به جوامع اسلامی و ادیان خاص نیست بلکه در همه دنیا انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بسیاری از کارهای خیر در جامعه اسلامی  به وسیله وقف انجام شده است، ادامه داد: نمونه های وقف از ساخت حوزه های علمیه، مدارس، دانشگاه ها، بیمارستان ها گرفته تا حضور در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، علمی و پژوهشی را شامل می شود.

امام جمعه زاهدان افزود: وقف یک حسنه ماندگار است که سبب می شود پرونده انسان بعد از مرگ او باز بماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی گفت: اهمیت وقف در سیستان و بلوچستان با توجه به نیازمندی هایی که دارد زیاد است، باید سعی کرد مانند گذشته اهدای موقفاتی که در راه ساخت مدرسه، مسجد، کتابخانه، تأمین هزینه های فرزندان نیازمند، تأمین هزینه درمان بیماران نیازمند و حتی فراهم سازی وسیله تفریح فرزندان و جوانان مصرف می شود، همچنان ادامه داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مسئولان اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان سعی کنند تا فرهنگ وقف را به خوبی در جامعه تبلیغ و به گونه ای فرهنگ سازی کنند تا مردم توجه بیشتری به موقوفات داشته باشند.امام جمعه زاهدان در بخش دیگری

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از خطبه های نماز با تأکید بر توجه به مقوله فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: باید برای رشد علمی جامعه تلاش کرد که یکی از راه های آن گسترش فرهنگ کتابخوانی است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی ضمن توجه به زیرساخت های این عرصه، باید از آموزش و پرورش و دانشگاه ها کمک گرفت.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از حضور قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان و دانش آموزان در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: مردم استان حضوری باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان را به نمایش گذاشتند که این حضور نشان می دهد نسل جدید انقلاب با فرهنگ انقلابی بخوبی آشنا است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان هفته وحدت نماز جمعه زاهدان امام جمعه زاهدان وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان هفته وحدت نماز جمعه زاهدان امام جمعه زاهدان وقف سیستان و بلوچستان هفته وحدت نماز جمعه زاهدان امام جمعه زاهدان وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار

امام جمعه ایلام نخبگان جامعه را به تلاش در راستای ارتقاء فرهنگ کار در استان دعوت کرد و گفت:مشکل فرهنگ کار در استان بیشتر از نبود کار و اشتغال است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام،حجت الاسلام" اله نور کریمی تبار" در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به گرامیداشت هفته معلم و کار و کارگر، اظهار داشت:بسیاری از شهدای گران‌قدر ما از میان همین معلم ها و کارگران بوده اند که در عرصه علم و دانش و کار و تولید جان خود را فدای رشد علمی و اقتصادی جامعه کردند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد:2 قشرمعلم و کارگر در عرصه تعلیم‌ وتربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

وی با بیان اینکه جایگاه،منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد، خاطر نشان کرد:با توجه به جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل های مختلف دارد، جامعه ای آگاه به دانش و با تربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش رونده خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تاکید بر اینکه از تأمین معیشت و کسب‌وکار به‌ عنوان فضل خداوند یاد شده است،افزود: چنین تعبیری،اهمیت اقتصاد و معیشت در جامعه را مشخص می کند،خداوند می‌فرماید کار کنید،دنبال تأمین معیشت باشید،چرا که تأمین معیشت در اجرای دستور خداوند متعال عبادت است.

وی نخبگان جامعه را به تلاش در راستای ارتقاء فرهنگ کار در استان دعوت کرد و گفت:مشکل فرهنگ کار در استان بیشتر از نبود کار و اشتغال است.

خطیب نماز جمعه ایلام در ادامه گفت:نگاه ما به کار باید یک نگاه ارزشی باشد و باید این نگاه را کار به صورت کار اداری، تغییر دهیم، اگر این نگاه را تغییر دادیم، به طور طبیعی محرومیت و بیکاری هم خواهد رفت.

امام جمعه ایلام به تغییر شیوه اختصاص گازوئیل به کشاورزان به عنوان مطالبه ی آنها اشاره داشت و گفت:باید راهکار جدیدی که علاوه بر جلوگیری از قاچاق سوخت توسط سوءاستفاده کننده‌ها، همچنین بتواند میزان سوخت مناسب کشاورز واقعی و کسانی که ماشین آلات کشاورزی دارند،بهره مند شوند.

وی در ادامه تأمین کود و سم مناسب را دیگر نیاز ضروری کشاورزان، عنوان کرد و گفت: همچنین پرداخت به موقع بهای محصول کشاورزی،بیمه محصولات کشاورزی از دیگر مطالبات کشاورزان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار در ادامه گفت:شرکت‌های بیمه، آگاهی لازم را به کشاورزان در زمینه نوع بیمه‌ و میزان خسارت پرداختی آگاه سازند.

 خطیب نماز جمعه ایلام با اشاره اینکه برخی از کشاورزان که محصولات خود را بیمه نکرده اند و دچار خسارت شده اند،افزود: انتظار می رود که دولت کار و کرامت در این زمینه کشاورزان را حمایت کند تا بخشی از خسارت های آنان جبران شود.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگر سخنان خود به عملیات غرورآفرین وعده صادق، اشاره داشت وگفت:آمریکا،رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند.

وی این عملیات را سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان،بر چهره صهیونیست کودک کش عنوان کرد و گفت:این عملیات قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار به فریاد طرفداری امروز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا از مردم مظلوم غزه اشاره داشت و گفت:آنها با به اهتزاز در آوردن پرچم فلسطین مورد ضرب‌وشتم پلیس قرار می‌گیرند،اما دست از حمایت برنمی‌دارند.

وی ادامه داد:پیام این حضور دانشگاهیان در حمایت از مظلومان،این است که نظام استکباری از درون در حال متلاشی شدن است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز به برکت این عملیات،جمهوری اسلامی به‌ راحتی می‌توان از تحریم‌ها عبور کند،گفت: همچنین تبادل و ارتباط گسترده‌ای با همسایه‌ها و کشورهای دیگر داشته باشد.

وی به انجام توافق هایی در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سری‌لانکا اشاره کرد و گفت:در سری‌لانکا توان مهندسی و خدماتی جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد و اعلام شد که در 20 کشور جهان، چنین خدماتی ارائه می شود و این مایه افتخار هر ایرانی است.

خطیب نماز جمعه ایلام به تأثیر گذاری فناوری جمهوری اسلامی در دنیا،در عرصه اقتصاد نظامی،نیز اشاره داشت و گفت:دشمن خیال می‌کرد با تحریم می‌تواند جمهوری اسلامی را از مسیر خدایی که دارد،منصرف کند و دست ذلت را به سمت استکبار جهانی دراز کند،اما اکنون فهمیده‌اند که با چه ادبیات مؤدبانه ای با جمهوری اسلامی گفت و گو و مذاکره داشته باشند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد