Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مهندس برق ایرانی دارای اقامت دائم در آمریکا متهم شده که اسرار تجاری حساسی را به ایران منتقل کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از NPR، یک ایرانی مقیم آمریکا متهم شده است که اسرار تجاری حساسی را از آمریکا به ایران ارسال کرده است. 

بیشتر بخوانید چرا آمریکایی‌ها برای دکتر سلیمانی دادگاه تشکیل نمی‌دهند؟ بیانیه خانواده دکتر مسعود سلیمانی در سالروز دستگیری‌اش در آمریکا

امین حسن‌زاده، مهندس برق و دارای اقامت دائم در آمریکا، که از سال 2010 در این کشور زندگی می‌کند متهم است که اسرار تجاری حساسی را برای برادر خود در ایران فرستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکایی‌ها مدعی هستند که وی پیشتر در هوا و فضای ایران فعالیت داشته و از سال 2011 نیز در برخی شرکت‌های پیمانکاری نظامی در آمریکا مشغول به کار شده است. وی از سال 2015 نیز در یک شرکت که نامش ذکر نشده فعالیت داشته و اطلاعات حساس پروژه‌های این شرکت را به ایران فرستاده است.

به ادعای مقامات آمریکایی، امین حسن‌زاده اطلاعاتش را به سینا حسن‌زاده منتقل کرده که وی نیز با مقامات نظامی ایران در ارتباط است.

مقامات قضایی آمریکا می‌گویند؛ حسن‌زاده تاکنون صدها فایل را به برادرش در ایران فرستاده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان آمریکا ایران متهم اتهام زنی ادعای عجیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده «آمیا» را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضایی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، تأکید کرد اتهامات مطروحه در پرونده علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار بوده و طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشور‌ها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

کنعانی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد از طرح اتهامات بی‌پایه نسبت به شهروندان کشور‌های دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

دیگر خبرها

  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد