Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ولایت فقیه همواره حافظ جمهوریت نظام و حقوق مردم بوده است. ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه  اظهار داشت: پیشه کردن تقوای الهی از جمله دستورات امام عصر(عج) است چرا که آنچه سبب فاصله افتادن بین امام و مردم می‌شود، گناه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) افزود: امام زمان(عج) در دوران غیبت صغری از طریق 4 تن از نواب خاص خود با مردم ارتباط داشتند افرادیکه از مکان حضرت مطلع بودند.

 امام جمعه همدان با بیان اینکه در دوران غیبت صغری شیعیان می‌خواستند بدانند در غیبت کبری شیعیان باید به چه کسی رجوع کنند، عنوان کرد:  مرحوم شیخ صدوق که به دعای امام زمان (عج) به دنیا آمد و از بزرگان شیعه هستند در کتاب خود به نام کمال الدین به شبهات فراوانی که در ابتدای دوران صغری و کبری ایجاد شده بود پاسخ داده است.

امام جمعه موقت ساری: باید با تبعیت از ولایت فقیه توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کنیمامام جمعه موقت یاسوج: مسئله ولایت فقیه از زمان امام حسن عسکری(ع) مطرح شدیادداشت| ولایت فقیه؛ محور انسجام ملی در ایران نوین

وی بیان کرد:  شیخ صدوق در کتاب خود به نقل از بردار مرحوم کلینی روایتی از امام عصر (عج) بیان کرده که در آن آمده است: در دوران غیبت کبری مومنان در اتفاقات و حوادث باید به راویان حدیث اهل بیت(ع) که امروز همان فقها هستند مراجعه کنند.

شعبانی افزود: امروز بعد از گذشت 40 سال آنچه که سبب حفظ جمهوری اسلامی شده، تبعیت از ولایت بوده است و ولایت نیز سالهاست از جمهوریت که همان رای مردم است حفاظت کرده است.

وی با اشاره به جریانات رخ داده در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بیان کرد: در آن فضا که برخی افراد فشار می‌آوردند، می‌گفتند تقلب شده و باید  آرا مردم باطل شود، این ولایت فقیه بود که در برابر آن ایستادگی کرد و مانع از این کار شدند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید براینکه امروز بعد از 10 سال هنوز هیچ مدرکی برای بروز تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 ارائه نشده و حتی خودشان گفتند که هیچ تقلبی صوت نگرفته است، گفت: در فضای کنونی نیز برخی می‌خواستند دولت را به حاشیه ببرند اما باز هم ولایت فقیه بود که مانع از این کار شد و اعلام کرد دولت باید در راس امور اجرایی باشد.

وی با تشریح نقش ولایت در قوام جامعه عنوان کرد: در کشورهای  اسلامی نیز بهار عربی و مشروطیت رخ داد اما به نتیجه نرسید موضوعی که باید به دقت به آن توجه کنیم.

 شعبانی درباره تحولات لبنان و عراق نیز ابراز کرد: برخی بعثی‌ها و شیعیان منسوب به کشورهای غربی و برخی دیگر، درصدد هستند بگویند  ایران در امور آنها  مداخله می‌کند در حالیکه این کذب است چرا که لبنان و عراق قوانین خود را دارند.

 وی گفت: مردم این دو کشور باید با روند قانونی مشکلات خود را حل کنند و امیدواریم افراد غرب زده نتوانند اتفاقی را در این دو کشور رقم بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به آغاز جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز بیان کرد: امیدوارم این جشنواره فرصتی برای گردشگری و فضای تربیتی استان باشد پس لازم است محتوای این تئاترها هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با گرامیداشت هفته وحدت نیز عنوان کرد: ما به حرکت بر محور مشترک احتیاج داریم برای اینکه اگر در بین شیعه وسنی افتراق ایجاد شود ما آسیب جدی می‌بینیم.

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خداوند متعال در سوره مبارکه لقمان قرآن را کتابی حکیم معرفی می‌کند، عنوان کرد: حکیم بودن قران کریم یعنی این کتاب شریف در تمام شئون زندگی، انسان را حکیمانه هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه  در قران کریم  خداوند، قران و  پیامبر اکرم(ع) حکیم معرفی شده‌اند، گفت:  وقتی جامعه‌ای از همه ابزارهای هدایت حکیمانه برخوردار است پس باید این حکمت در عرصه‌های زندگی اجتماعی و خصوصی مردم نیز نمایان شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید براینکه حکمت رفتارهای متناسب باشرایط و واقعیات هستی است، بیان کرد: تمسک به قران کریم زندگی حکیمانه و سعادتمندانه را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: براساس روایتی از پیامبر اکرم (ص) اگر بخواهیم زندگی دنیوی ما تامین شده، همراه با آسایش و آرامش باشد، ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش یابد، مرگی مانند شهدا داشته باشیم و در روز قیامت حسرت نخوریم باید به قران کریم تمسک جوئیم.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استکبار جهانی همواره از بیداری ملت ها احساس خطر می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت:

در روز شهادت امام صادق علیه‌السلام رژیم شاه به مدرسه فیضیه حمله کردند و طلاب و مردمی که در این مراسم حضور یافته بودند را مورد شتم و ضرب قرار دادند و شماری را نیز به شهادت رساندند.

امام جمعه قم با تسلیت شهادت صادق آل محمد (ص) بیان کرد: باید بدانیم علت تمام مصیبت هایی که در حق اهل بیت علیهم السلام روا داشته شده چه بوده که امام باقر علیه السلام فرمود هر کسی ستم های ناروایی که بر ما اهل بیت علیهم السلام روا داشته نشناسد با کسانی که این کارها را انجام دادند شریک است.

آیت الله سعیدی گفت: ائمه معصومین علیهم السلام در طول امامت خود بدنبال حاکمیت الهی بودند و حاکمان زمان می دانست که امام صادق علیه السلام داعیه امامت دارد و درسی که ما باید در این عرصه بگیریم پیروی از سیره اهل بیت علیهم السلام است و کسی که می گوید دین از سیاست جدا است در واقع از اسلام و دین چیزی نفهمیده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق گفت: این عملیات دارای ابعاد گسترده و پیچیده ای بود که ایران اسلامی در این عملیات محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت.

تولیت حرم بانوی کرامت افزود: در اسراییل تظاهر کنندگان اسراییلی تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مشکل فلسطین در دیدار با معلمان تاکید کردند هیچ راه حلی جز بازگشت صاحبان این سرزمین وجود ندارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اعتراض دانشجویان علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس بیان کرد: اقدام دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه قم ادامه داد: استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در برابر بیداری ملت ها احساس خطر می کردند و هر جریانی که با بیداری ملت ها قد علم کرد، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آنها است، چرا که آنان می دانند اگر ملت ها بیدار شوند، نمی توانند به چپاول خود ادامه دهند و امروز این شرایط در غرب حاکم است.

وی اضافه کرد: متاسفانه عده ای امروز در برابر اقدامات آمریکا علیه دانشجویان سکوت کردند.

آیت الله سعیدی با اشاره به آغاز دهه کرامت گفت: خروجی دهه ولایت صرف شادی و بزرگداشت نیست و بیان فضایل اهل بیت علیهم السلام باید در دستور کار باشد و خروجی دهه کرامت باید افزایش میزان ارادت و عمل مردم به آیات الهی باشد.

امام جمعه قم ابراز کرد: زیارت با معرفت اهل بیت علیهم السلام و عمل به احکام اسلامی باید سرلوحه برنامه ها باشد.

آیت الله سعیدی افزود: از نیروی انتظامی به دلیل تلاش هایی که در عرصه حجاب و عفاف دارد باید تقدیر کرد.

وی بیان کرد: رییس جمهور ۲۰ اردیبهشت در قالب دومین سفر به استان قم خواهند آمد که امید است این سفر نیز پر از خیر و برکت باشد.

کد خبر 6095632

دیگر خبرها

  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت/ نمایش باطن حقوق بشر آمریکایی
  • استکبار جهانی همواره از بیداری ملت ها احساس خطر می‌کند
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • حجت الاسلام افتخاری مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • علم‌آموزی همواره در آیات و روایات مورد تاکید بوده است
  • معرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین