Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجمع نه به خصوصی سازی مدارس امروز پس از اقامه نماز جمعه با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از دانشجویان دانشگاههای تهران در اعتراض به خصوصی سازی آموزش و پرورش پس از اقامه نماز جمعه در خیابان انقلاب تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این دانشجویان خصوصی سازی مدارس را موجب گسترش نابرابری دانسته و خواستار برچیده شدن این روند تبعیض آمیز در نظام تعلیم و تربیت کشور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در پایان این تجمع بیانیه دانشجویان معترض به خصوصی سازی مدارس قرائت شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:
امروزه با بررسی وضعیت آموزش و تربیت در نظام اسلامی شاهد وضعیتی هستیم که در آن عده ای سرمست ثروت بچه های خود را روانه بهترین مدارس به لحاظ آموزشی، امکاناتی و رفاهی با پول های هنگفت کرده و عده ای هم که هنوز در تامین حداقل معشیت روزانه خود مانده اند، مجبورند فرزندان خود را جهت تامین معیشت از تحصیل محروم یا مدارس دولتی بی کیفیت را نگه دارند.

حوقتی سهم مدارس دولتی از قبولی دانشگاه در مقایسه با مدارس غیر دولتی مقدار بسیار ناچیزی است، وقتی هنوز در روستاها مدارس کاه گلی با یک معلم برای تمام پایه ها آن هم فقط ابتدایی برگزار می شود، وقتی آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل از مرز یک میلیون نفر هم در کشور تجاوز کرده، عده ای که خود چند دهه از متولیان امر سیاستگذاری آموزش و پرورش بوده اند با چه منطقی اعلام می کنند مدارس خصوصی نافی عدالت آموزشی نیستند؟

مدرسه های خصوصی تنها با نگاه کالای به آموزش ضربه عمیقی به علوم وارد کرده، بلکه با حفظ انحصار ارتقا آموزشی در یک طبقه منجر به افزایش مستمر نابرابری اجتماعی (در قالب شکاف میان طبقه اغنیا و فقرا) خواهد شد.

چرا که با انحصاری شدن علم تنها فرزندان یک طبقه محدود، امکان تحصیل در مدارسی را خواهند داشت که آن مدارس شرایط را برای ورود به دانشگاه های برتر و سپس عرصه مدیریتی کشور را تسهیل خواهد کرد و سپس همان فرزندان بلوغ رسیده همچنان قدرت و ثروت را در خانواده خود محصور خواهد کرد.

حال جریانات مدعی اصلاح طلبی و اصول گرایی با توجیه سیری ناپذیریشیان در افزایش مدارس خصوصی را چگونه با منطق زیر تطبیق می دهند.




مَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرَىٰ فَلِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ كَيْ لَا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِيَاءِ مِنْكُمْ ۚ

آنچه را خداوند از اهل آبادى‌ها به رسولش بازگرداند، پس براى خدا و براى رسول و براى خويشاوندان و يتيمان و مستمندان و در راه ماندگان است تا (اين اموال) تنها ميان ثروتمندان شما در گردش نباشد.


آموزش و پرورش اگر بناست اسلامی باشد باید به این روند تبعیض آمیز پایان دهد.

مطالبه جنبش دانشجویی توقف فرایند خصوصی سازی مدارس، ارتقای کیفیت آموزشی مدارس تمام مناطق کشور و زمینه سازی تحقق آموزش رایگان طبق اصل 130 قانون اساسی است


به امید ظهور عدالت گستر گیتی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خصوصی سازی آموزش و پرورش مدارس دولتی مطالبه گری دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، امسال قرار است نزدیک به ۱۰۴ هزار معلم جذب سیستم آموزشی کشور شوند که ۷۲ هزار نفر از طریق آزمون و ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ۳۲ هزار نفر به طور مستقیم توسط دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی وارد مدارس کشور خواهند شد.

رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان در همین راستا گفت: امسال ۱۰ هزار دانشجو با بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • تجمع دانشگاه‌های ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران