Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با قدردانی از واکنش قوه قضائیه نسبت به حواشی فوتبال تبریز، خاطر نشان کرد: مردم آذربایجان از زمره دلدادگان به کشور هستند و این‌که در جمعیت چند هزار نفری فقط چند نفر تخلف کنند را نباید به مردم قهرمان آذربایجان نسبت بدهیم زیرا این مردم هوشیار و بیدار در صحنه‌های گوناگون، وفاداری خود را به انقلاب، امام(ره) و مقام معظم رهبری نشان داده و اجازه تفرقه به دشمنان نظام جمهوری اسلامی را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در خطبه نماز جمعه با عرض تسلیت به خانواده‌ قربانیان زلزله بامداد جمعه در استان گفت: این زمین لرزه باعث تلفات جانی و مالی در برخی روستاها و شهرستان‌ها شد؛ مسئولان استانی پا در رکاب در مناطق زلزله زده حاضر شده‌اند و  امیدوارم به نحو احسنت به وظایف خود عمل کرده و اگر نیاز به کمک‌های مردمی بود با اطلاعیه‌هایی از سوی مراجع ذی ربط همه به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی کشور، افزود: با پایان سومین فرصت 60 روزه ایران به طرف‌های باقی مانده در برجام، گام چهارم کاهش تعهدات برجامی آغاز شد، ایران که پیش از این در پاسخ به بدعهدی‌های طرف‌های اروپایی در عمل به برجام، طی سه مرحله، اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود کرده و از روز سه شنبه 14 آبان ماه به طور رسمی، گازدهی به سانتریفیوژهای موجود در تاسیسات هسته‌ای فردو را آغاز کرد.

وی افزود: طبق معاهده برجام، قرار بود تا بیش از 1000سانتریفیوژ موجود در تاسیسات فردو بدون تزریق گاز بچرند که براساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی و در راستای کاهش تعهدات برجامی از چهارشنبه گازدهی در فردو آغاز شد. 

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: هم‌چنین طبق معاهده برجام، ایران باید بر اساس برنامه بلندمدت خود به مدت 15 سال فعالیت‌های مرتبط با غنی سازی اورانیوم را از جمله تحقیق و توسعه تحت نظارت خود را صرفا در تاسیسات غنی سازی نطنز انجام داده و از هرگونه غنی سازی اورانیوم در تاسیسات فردو خودداری کند که انگلیس و دیگر طرف‌های برجام طی ماه‌های اخیر ایران را به دلیل کاهش تعهداتش سرزنش کردند اما به حول قوه الهی مردم قهرمان ایران اسلامی به وظیفه خود عمل کرده و گام چهارم را در رابطه با کاهش تعهدات برجامی برخواهند داشت.

وی با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی کشور که با مشارکت همگانی میسر است، بیان کرد: علاوه بر هدر رفتن انرژی در بخش تولید، بخش قابل توجهی از منابع انرژی کشور به علت سوء مصرف توسط برخی مصرف کنندگان از بین می‌رود که باید عموم مردم نسبت به اصلاح وضع موجود با توجه به توصیه‌های اکید دین اسلام در خصوص پرهیز از اسراف اقدام کرده و اقدامات جدی در زمینه اصلاح الگوی مصرف، فرهنگ سازی عمومی و توجه به تولید محصولات کم مصرف  انجام شود تا دست به دست هم دهیم تا انرژی بی جهت هدر نرود.

وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به استان از دستور ویژه وی در خصوص رسیدگی به قضیه قطار تبریز مشهد قدردانی کرد. 

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در استان در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نماینده‌ای که می‌خواهیم به مجلس بفرستیم باید انتقادپذیر باشد، اگر این نماینده هیچ توجهی به انتقادات سازنده و پیشنهادات نکند معلوم است که مشکلی وجود دارد، نماینده منتخب مردم باید براساس تکلیف الهی عمل کند نه فقط برای رضایت و خوشایند مردم زیرا همه ما مامور به ادای تکلیف الهی هستیم.

وی برگزاری هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز را اقدامی فرهنگی خواند و افزود: این نمایشگاه برای ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات، خدمات دانش بنیان، معرفی نیازمندی‌های فناورانه و ساخت داخل در 18حوزه‌ی تخصصی با حضور 26 استان برگزار شد.

وی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان به دلیل وابستگی به خلاقیت‌ها و توان علمی نخبه‌ها و به خصوص نخبه‌های جوان کشور، نقش مهمی در پیشرفت همه جانبه دارد زیرا مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده و هر اقدامی که در راستای اقتصاد دانش بنیان و در تحقق اقتصاد مقاومتی باشد باید حمایت شود.

حجت الاسلام آل هاشم در این رابطه افزود: باید در این راستا برای ایجاد صنایع تلاش کرده و تمام نهادهای آموزشی کشور در آموزش‌های علم فناورانه و خلاقیت کمک کند. 

وی در خصوص اقداماتی در حوزه دانش بنیان که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: جلب حمایت‌های عمومی از طریق کارهای خیر، جذب حمایت بخش خصوصی در تجاری سازی فناوری، اشتغال نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاهی، برنامه ریزی در خصوص صادرات محصولات دانش بنیان، اولویت دادن به بخش خصوصی در حوزه فناوری، توسعه و کسب و کار و ایجاد صنایع مبتنی بر دانش از جمله اقدامات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی هم‌چنین درگذشت ابراهیم آبادی بازیگر فیلم و تئاتر تبریزی را به هنرمندان تسلیت گفته و از حضور پورشور آحاد مردم به خصوص دانش آموزان، دانشجویان و طلاب در راهپیمایی 13 آبان قدردانی کرد.

انتهیا پیام 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد

  محمد کرمی  در بازدید از پارک علم و فناوری، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای ۲ منطقه آزاد و یک منطقه ویژه اقتصادی است که بر این اساس باید بر پایه صادرات، تولید محصول داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت حضور مدیران دستگاه‌ها در جلسات بیان کرد: کارکنان دولت باید تسهیل‌گر امور باشند، کسانی که موانع ایجاد می‌کنند باید شناسایی و با آنها برخورد و در صورت لزوم از بدنه خارج شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: در پارک علم و فناوری باید محصولات تجاری سازی و سرمایه‌گذاری برای تولید انبوه انجام و از مجموعه پارک علم و فناوری خارج شود.

وی با اشاره به موضوع پشتیبانی دیجیتال دستگاه‌ها اظهار کرد: دستورات و اقدامات آموزشی لازم برای بهره‌مندی از شرکت‌های داخل سیستان و بلوچستان انجام شده و به دستگاه‌ها نیز برای بهره گیری از شرکت‌ها و مجموعه‌های داخل استان تاکید شده است.

کرمی همچنین به حضور مدیران کل و مجموعه مدیران شهری جهت آشنایی با توانمندی مجموعه‌های پارک علم و فناوری برای بهره گیری از توانایی مجموعه‌ها در مدیریت، تاکید کرد.

وی تصریح کرد: نوآوری و خلاقیت در مجموعه شرکت‌های دانش بنیان بسیار مهم است این شرکت‌ها تاثیر مهمی در زمینه اقتصادی و تولید ثروت دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اقتصاد دریا محور، حوزه کشاورزی و معادن مهم است و با ایجاد شرکت‌های مختلف در این حوزه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهفته به تولید محصولات و ایجاد کارخانه‌های متنوع دست خواهیم یافت.

ایجاد شرکت‌های توزیع در داخل استان

وی با اشاره به حضور شرکت‌های توزیع از استان‌های دیگر در سیستان و بلوچستان گفت: فقط در منطقه سیستان ۴۰ هزار کارت بازرگانی، مجوز واردات ۹۰۰ قلم کالا و مجوز‌هایی داریم که مختص این استان است؛ با توجه به این ظرفیت‌ها می‌توان شرکت‌های توزیع را در داخل استان ایجاد کرد.

کرمی با بررسی دلایل عدم تشکیل شرکت‌های دانش بنیان افزود: دانشگاه‌ها باید از دوران دانشجویی و دانش آموزی جوانان و نوجوانان را با عرصه کار و فعالیت تولیدی آشنا کنند و فقط به ارائه مطالب تئوری اکتفا نکنند.

وی تصریح کرد: از جوانان بویژه جوانان خوش استعداد این استان انتظار می‌رود که در تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و تعاونی‌های دانش بنیان حضور فعال داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان به اهمیت ظرفیت‌ها و آموزش‌های انجام شده حوزه تجارت اشاره کرد و گفت: بحث کریدور شمال - جنوب، حضور کشور‌های آسیای میانه و همچنین کشور‌های اطراف دریای خزر از عوامل گسترش تجارت در استان است که باید به نحو مطلوب از آنها بهره‌برداری کنیم.

وی به همکاری بانک‌ها، حضور اساتید، بومی سازی دستور العمل‌ها، طراحی و برنامه‌ریزی دقیق کار‌ها و برگزاری جلسات با حضور بانک‌ها، مدیران کل و مجموعه اعضای پارک علم و فناوری تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • زلزله آنچلوتی در ترکیب رئال مقابل سوسیداد با ایجاد ۹ تغییر
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی