Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم داد گستری استان سمنان در دومین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان سمنان مبارزه با قاچاق کالا و ارز را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری واجب دانست و گفت: ضروری است ابزار و فرصت‌های ارتکاب جرم از قاچاقچی گرفته شود. تاریخ انتشار: 15:51 - 17 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۵۸۰۷

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، دومین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان سمنان با حضور اعضای جلسه در دادگستری مرکز استان سمنان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی دارینی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان در این جلسه، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری واجب دانست و گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان موظفند در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با جدیت برخورد کنند.

وی با بیان اینکه پدیده شوم قاچاق کالا مثل دیگر پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی چند وجهی و پیچیده شده است، تصریح کرد: روش‌های سنتی مبارزه با جرم پاسخگو نیست و برای مبارزه با این پدیده ضروری است از ابزارها، فن آوری و تکنولوژی‌های نوین استفاده کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه سود حاصل از قاچاق کالا و ارز برای قاچاقچیان بالاست، افزود: با توجه به اینکه قاچاق کالا منافع زیادی برای این گروه دارد ضروری است ابزار و فرصت‌های ارتکاب جرم از قاچاقچی گرفته شود.   بیشتر بخوانید:   کشف شش هزار کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق
وی گرفتن ابزار و فرصت‌های ارتکاب جرم، افزایش خطر دستگیری، افزایش هزینه‌های ارتکاب جرم، کاهش منافع و برهم زدن موقعیت و محیط ارتکاب جرم را از جمله اقدامات پیشگیری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد.

جعفر معینیان، مشاور استاندار سمنان و رئیس دبیرخانه کمسیون قاچاق کالا و ارز استانداری نیز در این جلسه یکی از اولویت‌های دولت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز را هوشمند سازی و سیستمی کردن سامانه‌ها دانست و گفت: ارتقا کشف قاچاق، نظارت هوشمندانه در حمل و نقل، الکترونیکی شدن بارنامه ها، نظارت الکترونیکی در ترانزیت، افزایش درآمد گمرکی از جمله اقدامات و نتایج هوشمند سازی سامانه‌ها در بخش کالاست.

مشاور استاندار سمنان الکترونیکی شدن سامانه‌ها را مهم‌ترین روش برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز دانست.

ناصری، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان سمنان نیز در این جلسه گفت: در زمینه قاچاق کالا و ارز از ابتدای امسال تاکنون ۳۴۳ فقره پرونده وارده داشتیم و این میزان پرونده نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.   بیشتر بخوانید:   قاچاقچی البسه برند بالغ بر سه میلیارد ریال جریمه شد
هماهنگی برای لینک سامانه الکترونیکی واحد و بر طرف شدن موانع اجرایی آن از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

در این جلسه اعضا اقدامات پیشگیرانه خود را در بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز با راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی بیان کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قضایی قاچاق سمنان دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود

استاندار سمنان گفت: تمام درخواست‌های مردم بر مبنای موضوع و یا مشکلات بیان شده مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در سفر دور دوم هیأت دولت به استان سمنان سامانه تلفنی بیان مشکلات و درخواست‌های مردم در استان راه اندازی شده بود، تاکید کرد: در زمان حضور هیأت دولت و رئیس جمهور در استان ۴۷ هزار و ۵۰۰ درخواست مردمی توسط سامانه سامد به ثبت رسیده است.

وی از ثبت درخواست‌های مردمی برای ارجاع و پیگیری توسط دولت خبر داد و افزود: تمام درخواست‌های مردم بر مبنای موضوع و یا مشکلات بیان شده مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

استاندار سمنان با بیان اینکه پیش بینی می‌شد که تماس‌های مردمی با سامانه ۱۱۱ موسوم به سامد ویژه سفر استانی بسیار باشد در نتیجه ۶۰۰ اپراتور تلفنی در زمان حضور هیأت دولت به‌کارگیری شد، گفت: استقبال مردم از سامانه ارتباط مردمی دولت بسیار خوب بوده است.

هاشمی با بیان اینکه سامانه اینترنتی ۱۱۱ نیز در کنار سامانه تلفنی برای ثبت درخواست‌های مردمی طراحی شده بود که خوشبختانه مردم از این طریق نیز توانستند مطالبات خود را بیان کنند، افزود: ستاد‌های جمع‌آوری نامه‌های مردمی نیز در زمان حضور هیأت دولت به استان حضور داشته و فعالیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه دولت مردمی خود را موظف به رسیدگی تمام درخواست‌های مردمی می‌داند، گفت: در مجموع درخواست‌های مردمی از دولتمردان در طول سفر هیأت دولت به استان از ۱۲۰ هزار مورد نیز بیشتر شده است.

دیگر خبرها

  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • از فروش موبایل‌واره تا دستگیری ۳نفر به دلیل عکس گرفتن از سوال‌ها کنکور
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد