Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@19:03:08 GMT

واکنش چین به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۱۷۶۳

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پمپئو را متهم کرد که قصد ایجاد شکاف میان حزب کمونیست و مردم این کشور دارد.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه در کنفرانس خبری گفت که اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره حزب کمونیست چین "بسیار خطرناک" و نشان‌دهنده "مقاصد شوم" اوست.

شوانگ که پیشتر نیز نسبت به سخنرانی پمپئو علیه چین در اوایل ماه جاری واکنش نشان داده بود، انتقاد امروز خود را در حالی مطرح کرد که وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پیش در برلین اظهاراتی را علیه پکن و حزب کمونیست چین مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو در سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت سی‌امین سالگرد تخریب دیوار برلین سیاست‌های پکن را با آلمان شرقی سابق مقایسه کرده و حزب کمونیست چین را به ایجاد "نوع جدیدی از اقتدارگرایی" متهم کرد.

شوانگ تاکید کرد: پمپئو مردم چین و حزب کمونیست چین از یکدیگر جدا کرده و دشمنی میان آن‌ها می‌اندازد تا رابطه آن‌ها را پرتنش کند. اما حزب کمونیست همیشه نماینده منافع مردم چین بوده و از آن دفاع کرده و اعتماد عمیق و وفاداری مردم چین را کسب کرده است.

وی افزود: تلاش برای ایجاد جدایی میان مردم چین و حزب کمونیست، اقدامی تحریک‌آمیز علیه همه خلق چین بوده و محکوم به شکست است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی نوشت: رئیس مجلس گفته اند: مالیات بر سوداگری شامل ۰/۵ درصد جامعه میشود و نگرانی ندارد!

همتی افزود: حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهار نظر بی توجهی به کار کرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیر مستقیم این نوع ازمالیات‌ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

وی نوشت: در واقع بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانى که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می‌کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی میکنند که غالباً برای رشد اقتصادی زیانبار هستند. 

همتی به مسئولان توصیه کرد: بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته بازی است، مقابله کنید و این قدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید!

دیگر خبرها

  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا