Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:45:10 GMT

خزاعی دبیرکلکمیته ایرانی ICC شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۱۸۶۰

خزاعی دبیرکلکمیته ایرانی ICC شد

به گزارش روز جمعه اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران، شافعی که ریاست کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی را نیز به عهده دارد پیش از این با استعفای محمدمهدی بهکیش از دبیرکلی این کمیته موافقت کرده بود. 

در متن حکم انتصاب خزاعی آمده است: «با عنایت به تعهد، دانش و سوابق تجربی جنابعالی در سطح بین‌المللی، امیدوارم در ارتقای روابط بین‌الملل بخش خصوصی و به خصوص انتقال تجربیات، مقررات و یافته‌های کمیسیون‌های سیاست‌گذاری ICC در پاریس به سازمان‌های مرتبط در داخل کشور و همچنین ایجاد انگیزه در بخش خصوصی کشور عزیزمان جهت گسترش صادرات غیرنفتی در یک فضای رقابتی بیش از پیش موفق و موید باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

خزاعی که دی ماه ۱۳۹۷ از دولت بازنشسته شده است، دارای سوابق و تجربیات گسترده در حوزه بین‌الملل و دیپلماسی است.
مشاور عالی وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور بین‌الملل، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، عضو ستاد هماهنگی روابط امور اقتصادی وزارت امور خارجه، عضو هیئت‌مدیره صندوق اوپک برای توسعه، نایب رئیس کمیته سرمایه‌گذاری صندوق اوپک برای توسعه، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، رئیس هیئت‌مدیره یونیسف در سازمان ملل متحد و نماینده مجلس شورای اسلامی در ادوار اول و دوم جزو سوابق محمد خزاعی است. 

«محمدمهدی بهکیش» از سال ۱۳۶۳ عهده‌دار مسئولیت دبیرکلی کمیته ایرانی ICC بود.
 شافعی در متن موافقت با استعفانامه بهکیش با بیان این که علیرغم میل باطنی، با استعفای شما موافقت می‌کنم،اظهارداشت: جنابعالی علاوه بر این که نام و اهداف ICC را به سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی ایران شناساندید و نامی نیک از آن به وجود آوردید، در ارائه راه‌حل‌ها و همچنین آموزش مدیران بانکی و بخش خصوصی کشور توجه خاص مبذول داشتید که این مجموعه فعالیت همراه با فعالیت‌های شایسته شما در اتاق ایران پیوندی بایسته با آن دو به وجود آورد و همچنین نام کمیته ایرانی ICC را در دبیرخانه ICC در پاریس به ترتیبی مطرح کردید که علاوه بر شناخته شدن اهداف ایران، به عنوان یکی از کمیته‌های ملی فعال در منطقه مطرح بوده‌ است.

برچسب‌ها شافعي کمیته ایرانی ICC سازمان ملل متحد اتاق ایران پاریس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شافعي کمیته ایرانی ICC سازمان ملل متحد اتاق ایران پاریس شافعي کمیته ایرانی ICC سازمان ملل متحد اتاق ایران پاریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه ایران در اولین دیدار خود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با همتای مصری خود سامح الشکری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا، شب گذشته، وزیر امور خارجه ایران در راس هیاتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا وارد این کشور آفریقایی شد و مورد استقبال قرار گرفت.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش‌نویس قطعنامه فلسطین، پیش‌نویس بیانیه بانجول و پیش‌نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در حاشیه این اجلاس با مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو می‌نماید.

دیگر خبرها

  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا