Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:48:36 GMT

۸ روستای شهرستان گچساران آبرسانی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۲۴۸۷

۸ روستای شهرستان گچساران آبرسانی شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد پروژه آبرسانی به ۸ روستای منطقه بویراحمد گرمسیر با حضور معاون عمرانی استاندار و نماینده گچساران و باشت در روستای سرتیره به بهره برداری رسید.

"فیض الله پاسره"، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال و با اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، احداث ۲ باب مخزن به حجم ۶۰۰ متر مکعب، ۱۷۰۰۰ متر آسفالت در حال انجام و ساخت ساختمان، دیوار حریم و سنگ فرش عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: اعتبار این پروژه از محل منابع بنیاد برکت و استانی تامین شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توپوگرافی خاص و سخت و هزینه های بالای اقدامات عمرانی در استان خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید از همه ردیف ها ۱۴۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که با این اعتبارات ۳۸۰ کیلومتر خط انتقال، ۷۲۵ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۲۷ باب مخزن با ظرفیت ۲۶۸۰۰ متر مکعب در شبانه روز، ۴۰ منبع تامین اب جدید و ۲۱ ایستگاه پمپاژ به زیرساخت های آبرسانی روستایی استان اضافه شد.

پاسره تصریح کرد: با این اقدامات شاخص جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی سالم حدود ۷ درصد رشد داشت و سطح برخورداری استان را به متوسط کشوری نزدیک کرد.

وی ادامه داد: از ۱۶۴۱ روستای استان، در گچساران ۱۱۵ روستا با جمعیت ۲۷۰۰۰ نفر داریم که از این تعداد نیز ۱۱۴ روستا دارای تاسیسات آبرسانی هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۷۷ درصد جمعیت روستایی گچساران از آب آشامیدنی سالم برخوردار است که این رقم بالاتر از متوسط استان و کشور است.

پاسره عنوان کرد: یکی از فرصت های خیلی خوب در دولت های یازدهم و دوازدهم، گشایش اعتبار از صندوق توسعه ملی بود که به پیشنهاد دولت، تلاش نمایندگان مردم و حمایت مقام معظم رهبری عملیاتی شد یکی از افتخارات وزارت نیرو همین است.

وی با اشاره به اینکه  ۱۷میلیارد تومان تفاهم نامه با بنیاد برکت داریم، اظهارکرد: ورود اعتبارات بنیاد برکت هم یکی از منابع خوب و راهگشا در اجرای پروژه های آب بوده، از مسئولان بنیاد برکت بخاطر توجه به این استان تقدیر می کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در شهرستان گچساران مجتمع های خیلی خوبی جهت ارتقاء وضعیت بهداشتی و آبرسانی تعریف شد از جمله مجتمع آبرسانی باباکلان که به تنهایی ۳۰ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را پوشش میدهد، مجتمع آبرسانی از سد کوثر که بیش از ۲۴ روستا را پوشش میدهد.

پاسره گفت: ۱۰۰ درصد شهرهای استان از آب شرب سالم بهره مند هستند.

وی تصریح کرد: ۳۱ درصد جمعیت شهری استان دارای شبکه فاضلاب هستند که به نسبت کشوری پایین است و از نمایندگان انتظار و درخواست داریم برای ارتقاء این شاخص کمک کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در چرام، لنده و باشت پروژه فاضلاب داریم که پروژه چرام تا پایان سال افتتاح می شود.

پاسره در پایان از طرح بزرگ عمرانی وزارت نیرو در کشور گفت و عنوان کرد: وزارت نیرو تا پایان سال ۹۸ پویشی بزرگ را در حال اجرا دارد که قرار است تا پایان سال ۲۲۷ پروژه با اعتبار ۳۳ هزار میلیارد تومان هر هفته در یک استان افتتاح و کلنگ زنی کند که استان ما نیز بی نصیب از این طرح نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جزقاسمی ظهر چهارشنبه در بازدید از تاسیسات شرکت آبفای استان ایلام اظهار کرد: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اجرای طرح‌های اساسی در پایداری آب شرب را به عنوان یک اولویت اصلی مد نظر قرار داده و سعی بر این است تا با تأمین اعتبار مورد نیاز به سرعت این طرح‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: پروژه‌های ارزشمندی در حوزه آبرسانی استان ایلام اجرا شده که نیاز است نگهداری و بهره‌برداری از این پروژه‌ها به نحو مطلوبی محقق شود.

جزقاسمی خاطرنشان‌کرد: همچنین تمهیداتی اندیشیده شده تا با حمایت‌های لازم، پروژه‌های اولویت دار این استان تکمیل و در مدار بهره‌برداری قرار گیرند.

محمد محمدی، مدیرعامل آبفای استان، در جریان این بازدید گفت: اولویت شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، تأمین آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار شهرها و روستاها است که انتظار می‌رود در تأمین منابع و اعتبارات مورد نیاز در این حوزه همکاری‌های لازم انجام شود.

بازدید از ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام، آبرسانی و تصفیه خانه آب شهرستان ملکشاهی، تاسیسات آبرسانی شهر مهران، پایانه برکت، سیستم پیش تصفیه فاضلاب پایانه مرزی مهران، قرارگاه و پارکینگ اربعین، چاه‌های "دشت محسن آب"مهران، و بازدید تاسیسات آبرسانی و تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان، از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه بود که مدیرعامل آبفای استان توضیحات لازم در خصوص هر پروژه را در زمان بازدید اعلام نمود.

علیرضا جزقاسمی، معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در سفر دو روزه به استان ایلام به همراه مدیرعامل و معاونین آبفای استان از پروژه‌ها و تاسیسات امور آب و فاضلاب شهرهای ایلام، ملکشاهی، مهران و ایوان بازدید و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت.

کد خبر 6094299

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی