Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@05:14:09 GMT

کار امداد و نجات زلزله تمام شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۲۹۶۵

رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: کار امداد و نجات در مناطق زلزله زده تمام شده و آمار جان باختگان همان ۵ نفر است که اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی سلیمی، در گفتگو با یکی از شبکه های خبری سیما درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: کار امداد و نجات تمام شده و تاکنون ۳۴۸ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند که ۶۵ نفر از آن‌ها در زیر آوار مصدوم شده و ۲۹۰ نفر نیز بر اثر ترس و ازدحام دچار مصدومیت شدند؛ ضمن اینکه ۵ نفر نیز از اهالی روستای ورنکش شهر میانه در این زلزله جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ارزیابی روستاها تمام شده و ۳۴ تیم عملیاتی در منطقه فعال اند و با کمک ۲ فروند بالگرد از ۸ صبح کار ارزیابی را انجام دادند   سلیمی با بیان اینکه اولویت ما بحث نجات بود، اما همزمان کار اسکان اضطراری هم انجام گرفت افزود: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۱۰۰ خانوار احتمالا نیاز به اسکان اضطراری داشته باشند که بیشتر در ۱۷ روستایی هستند که در این زلزله دچار آسیب شده اند.   رئیس سازمان امداد و نجات، اضافه کرد: ۷ روستای ورنکش، بالسین، گاوبنه رود، شورابیل سراب، مینعلی، بر اثر زلزله بین ۳۰ تا ۷۰ درصد تخریب شده اند که مظمئنا نیاز به اسکان بیشتری خواهند داشت.   سلیمی با اشاره به اقلام توزیعی سازمان امداد و نجات بین زلزله‌زدگان گفت: تا ساعت ۱۶، ۴۵۵ خانوار اسکان اضطراری شده اند و بین آنها ۱۲۴۲ بسته غذایی و ۲۳۷۰ تخته پتو و ۴۴۰ ست ظروف و ۴۲۰ چراغ والور توزیع شده که همکاران شرکت ملی پخش هم نفت مورد نیاز چراغ‌ها را تامین کرده اند.   وی گفت: مطمئنا امشب ما در کنار خانواده‌های آسیب دیده خواهیم بود و همکاران و عوامل امدادی بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته را بین آسیب دیدگان توزیع خواهند کرد. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال

خادمیان  گفت: در یک سال گذشته ۵۲۸ مورد آتش‌سوزی و یک‌هزار و ۵۰ مورد عملیات امداد و نجات در این شهرستان رخ داده است. 

وی از ۲۷ هزار و ۴۷۳ تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در مجموع این تماس‌ها، طی این یک سال به ۷۱۱ ساعت و ۲۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه عملیات اطفاء و امداد و نجات انجامیده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان تصریح کرد: میانگین رسیدن به محل حادثه طی این عملیات‌ها ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه بوده است.  

وی با اشاره به مهمترین دلایل تماس‌ها با آتش‌نشانی سمنان عنوان کرد: آتش نشانان سمنان در مجموع طی این یک سال ۵۲۸ مورد حادثه آتش‌سوزی را پوشش دادند که علل حریق‌های به ترتیب شامل‌ بی‌احتیاطی، نقص فنی خودرو، اتصالی برق و ... بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • تصادف در علی آباد ۶ مصدم برجا گذاشت