Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@02:54:03 GMT

عارضه‌های پوستی در کمین نوزادان‌

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۴۱۶۴

عضو انجمن متخصصین پوست ایران گفت: نوزادان در روزهای نخست زندگی به دلیل نازک و حساس بودن پوست ممکن است دچار مشکلاتی پوستی شوند. ناطقان: داریوش دائر ، عضو انجمن متخصصین پوست ایران در خصوص مشکلات پوستی رایج میان نوزادان تازه متولد شده اظهار کرد: بیماری اگزما با گرم شدن بیش از حد پوست  به وجود می‌آید. پوست نوزاد ممکن است بدلیل نازک و حساس بودن با گرم و سرد شدن بسیار و خشکی در روزهای آغاز زندگی دچار اگزمای پوستی شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: این حالت زمانی خانواده نوزاد را متوجه می‌کند که نوزاد از خارش ، پوسته ریزی و بی قراری گاه و بیگاه  بی تاب می‌شود اما در سنین نوزادی و شیرخوارگی چند بیماری می‌تواند برای آن‌ها حائز اهمیت باشد که یکی از این مشکلات بیماری عرق‌سوز یا میلیاریا روبرا است، این عارضه تمام سطوح بدن نوزاد را درگیر می‌کند. دلیل عمده ابتلای نوزادان به این مشکل پوشاندن نوزاد با لباس گرم است که از علائم اصلی این بیماری می‌توان به وجود جوش‌های سفید یا قرمز رنگ همراه با سوزش، خارش و بی قراری اشاره کرد.

دائر ادامه داد: دامنه بیماری‌های پوستی شیرخواران و نوزادان در سن زیر ۶ ماه دامنه وسیعی دارد و باعث عفونت های قارچی و مخمری در اثر پوشک کردن نوزادان می شود.

او بیان کرد: به مادران توصیه می‌شود که همیشه از لباس های نخی برای نوزادان و کودکان استفاده کنند، لباس کودک را روزانه تعویض نمایند و از خشک نگه داشتن مناطق زیر چانه و گلوی کودک غافل نشوند.

او اظهار کرد: خوشبختانه بیماری آکنه نوزادی شیوع گسترده‌ای تا به امروز نداشته اما مادرانی که با سابقه آکنه یا جوش دست به گریبانند باید با بروز هر ضایعه در روزهای نخست زندگی بر روی پوست نوزاد از این بیماری جلوگیری نمایند. زیرا آکنه بیماری است که در صورت درمان نشدن آن به شدت در ناحیه گونه ، پیشانی گسترش می یابد .

دائر در ادامه بهترین سیاسیت در درمان بروز مشکلات نوزادان را صبر دانست و گفت : صبر خانواده تدریجا از عوامل بهبود درمان کودک  است. برخی از بیماری‌ها با گذر زمان بهبود پیدا می‌کنند و لازمه اصلی آن صبر است، البته مادران در دوران شیردهی باید در راستای مصرف خوراکی‌های حاوی مواد آلرژن در ۶ ماه اول مراقب باشند زیرا خوراکی‌های حاوی ادویه ، غذاهای تند و فلفلی ، زنجیل ، دارچین، توت فرنگی  وگوجه فرنگی برای کودک مضر است. منبع: مشرق برچسب ها: عارضه ، پوست ، کودکان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عارضه پوست کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند

دریافت 81 MB

به گزارش همشهری آنلاین دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله درباره بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده و بیماری سندرم DREES و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول‌های خونی خود را نشان می‌دهد. شایع‌ترین علت بروز این بیماری، حساسیت‌های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

ترانه علیدوستی به این بیماری مبتلا شده است: سندرم درس (DRESS) | این بیماری چقدر خطرناک است و چگونه درمان می‌شود؟ نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس تماس فوری علی دایی با ترانه علیدوستی | واکنش پدر بازیگر سرشناس به تماس شهریار خبر شوکه کننده درباره ترانه علیدوستی | مادر: برایش دعا کنید

این پزشک می‌افزاید: واکنش‌های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته‌ای اتفاق می‌افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز کند؛ اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده است و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم‌ترین اقدام در درمان این بیماری، قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف بیماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است. جزئیات را می‌بینید و می‌شنوید.

کد خبر 847602 برچسب‌ها خبر مهم چهره‌های مشهور بیماری - بیمارستان ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • خواص جکوزی برای پوست
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا