Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالک گفت: امروز دنیا به شکل یک دهکده جهانی درآمده و سازمان‌ها و تشکلاتی موفق هستند که بتوانند در این دهکده جهانی جایگاه و سازمان‌های هم تراز خود را خود را پیدا کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سجاد سالک، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان به ورود هیات جوانان جمهوری آذربایجان به کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به امضای مشترک بین وزیر ورزش و جوانان ایران و جمهوری آذربایجان مبنی بر هفته دوستی جوانان این دو کشور، حدود 3 ماه پیش هیاتی از جوانان ایرانی به آذربایجان سفر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: برای اجرای این تفاهم‌نامه و برگزاری هفته دوستی در تهران، بامداد جمعه، هیاتی از جوانان و مدیران کشور آذربایجان وارد تهران شدند تا با جوانان و  نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد ایران دیدار و گفت‌وگو داشته و در کنار آن از مجموعه فعالیت‌های جوانان بازدید کنند و در جریان اقدامات، فعالیت‌ها و دستاوردهای حوزه جوانان قرار بگیرند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش با بیان اینکه در این راستا برنامه‌هایی برای آنان درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: برای این هیات آذربایجانی در روز شنبه ادای احترام به شهدا، حضور در مرقد مطهر امام (ره) و دیدار با مهندس تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش، را پیش‌بینی کرده‌ایم.

او افزود: در ادامه برنامه‌ها بازدید از یک مجموعه استارتاپی را پیش‌بینی کرده‌ایم تا با فناوری‌های نوآورانه، ایده و خلاقیت‌های بچه‌های ایرانی آشنا شوند. همچنین دیدار با هیات رئیسه مجمع ملی جوانان و گفت‌وگو با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد نیز در برنامه بازدیدها پیش‌بینی شده است. 

سالک عنوان کرد: همچنین برای روز سه‌شنبه و چهارشنبه، سفر به مشهدمقدس را پیش‌بینی کرده‌ایم که در آن‌جا علاوه بر زیارت مرقد مطهر امام هشتم (ع)، از خانه جوانان استان خراسان رضوی و  موزه آستان قدس رضوی بازدید خواهد شد.

او با بیان اینکه سفر جوانان آذربایجانی مقارن با برگزاری انتخابات مجامع استانی سازمان‌های مردم نهاد شده است، توضیح داد: به همین دلیل، مناسب دیدیم تا روزی از سفر را به بازدید روند برگزاری انتخابات اختصاص دهیم تا این هیات جوانان آذربایجانی از نزدیک شاهد روند دموکراتیک برگزیدگان انتخابات  سازمان مردم نهاد در کشور باشند. بنابراین در بازگشت از مشهد، این دوستان به استان سمنان خواهند رفت و از نزدیک شاهد فرآیند برگزاری انتخابات، تبلیغات انتخاباتی، رای گیری و شمارش آرا و اعلام برگزیدگان خواهند بود. همچنین در ادامه از یکی از اماکن تاریخی استان سمنان بازدید خواهد شد.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: موارد ذکر شده برنامه ما در روند سفر هیات جوانان جمهوری آذربایجان خواهد بود ضمن اینکه با فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم ایران آشنا می‌شوند.

او ادامه داد: برنامه‌های جانبی نظیر بازدید از کاخ گلستان، بازدید از برج میلاد، باغ موزه دفاع مقدس، باغ کتاب که جزو آثار متاخر کشور هستند و ایران مدرن را به نمایش می‌گذارند و نشان دهنده تحولات و دستاوردهای پس از انقلاب هستند، نیز در برنامه ما قرار گرفته است.

سالک در خصوص تعاملات میان جوانان کشورهای مختلف جهان تصریح کرد: اساسا کشوری می‌تواند پیشرفت کند که بین‌المللی شود و در تعاملات جهانی ارتباط خوبی را با دیگر کشورها برقرار کند.

او افزود: طبیعتا بهره‌گیری از تجارب و دستاوردهای جوانان دو کشور نقش مهمی در هم افزایی و انتقال این تجربیات بجا می‌گذارد و در عین حال برگزاری چنین سفرهایی در چنین مقطعی که ایالت محده تلاش می‌کند تا ایران را به زعم خود منزوی کند، نشان دهنده شوق برقراری ارتباط سایر کشورها با ایران است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: همچنین در چنین تعاملاتی می‌توانیم تحولات و دستاوردهای کشورمان را عرضه کنیم و در عین حال شنونده و دربردارنده نکات، دیدگاه ها و نقطه نظرهای کشور مقابل باشیم.

او تاکید کرد: انتظار داریم در کنار چنین دیدارها و جلساتی، نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد با ایده‌های جدیدی مواجه شوند و بتوانند ایده‌های جدید پرورش دهند و در صورت امکان با برگزاری برنامه‌های مشترک در آینده و تعمیق این همکاری های متقابل، بتوانند  سطح و کیفیت برنامه های خود را افزایش  داده و اتفاقات خوب،مثبت و مبارکی را رقم بزنند.

سالک با بیان اینکه امروز تحولات مرتبط با جهانی شدن، اجازه نمی‌دهد هیچ شرکت، سازمان، گروه یا NGO یک گوشه بشیند و بگوید «می‌خواهم کار خود را انجام دهم»، گفت: امروز دنیا به شکل یک دهکده جهانی درآمده و سازمان‌ها و تشکلاتی موفق هستند که بتوانند در این دهکده جهانی جایگاه و سازمان های هم تراز خود را خود را پیدا کرده و برنامه‌های مشترک طراحی و تالیف کنند تا بتوانند از مرزهای خود فراتر  رفته و برنامه هایی در مقیاس بزرگ تر تعریف کنند.

او خاطرنشان کرد: در وزارت ورزش و جوانان تمام سعی‌مان بر این است که زمینه چنین بستری را فراهم کنیم تا سازمان‌های مردم نهاد بتوانند از این فرصت استفاده کنند. به این ترتیب امیدواریم و انتظار داریم سمن‌های جوانان از این فرصت به وجود  آمده نهایت استفاده را کرده و برنامه‌ها و فرآیندهای بزرگ‌تری را در آینده داشته باشند. 

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان عنوان کرد: امیدواریم چنین برنامه‌هایی در آینده با حضور نمایندگان جوانان کشورهای دیگر و همین‌طور اعزام جوانان ما به سایر کشورها ادامه پیدا کند تا شاهد رشد و اعتلای جامعه مدنی در ایران و بهبود فضاهای سازمان‌های مردم نهاد باشیم.

بیشتر بخوانید: یاری محرومان مناطق درو افتاده سرخس توسط جهادگران جهادی شاهد محرومیت‌زدایی با راهبرد توانمندسازی خط مشی آستان قدس در سال «رونق تولید»

خبرنگار: ناهید سمیعی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات مشهد وزارت ورزش و جوانان خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان در نشست بررسی چالش‌های پروژه‌های پیشران گفت: تعریف منابع چندگانه اعتباری تصمین موفقیت و پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده و امسال نیز با همین منابع ترکیبی، پروژه‌ها را به پایان می‌رسانیم. 

مهدی دوستی صبح امروز شنبه نیمه اردیبهشت‌ماه در نشستی با معاونان امور عمرانی و اقتصادی و مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی مسائل و چالش‌های پروژه‌های پیشران را بررسی کرد و گفت: پایان سال‌جاری تعهدات دولت با اولویت سه حوزه درمان، آب و مسکن به مردم تقدیم می‌شود.

وی راز موفقیت و پیشرفت پروژه ‌های پیشران استان را استفاده از منابع اعتباری ترکیبی دانست و افزود:امسال نیز همین منابع اعتباری در قالب اعتبارات داخلی، مولدسازی، تسهیلات، کمک‌های فنی_اعتباری، اعتبارات سفر دور دوم، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کمک‌های خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی برای اتمام پروژه‌های اولویت دار استان به خدمت گرفته می شوند.

مهدی دوستی در بررسی جزییات پیشرفت برنامه های پیشران و چالش‌های پیش ‌رو تاکید داشت: مدیران طبق برنامه زمان‌بندی تامین منابع، ایجاد ساختار مدیریت پروژه‌ها و نظارت جدی بر روند اجرایی آن‌ها  همچنین گزارش کار را  بصورت پیوسته در دستورکار دارند.  

گفتنی است در این نشست تکمیل دو بیمارستان ۱۶۰تختخوابی میناب و ۵۳۱تختخوابی ، ۳۰هزار پروژه مسکن ملی و ۵راه دسترسی آن‌ها،تحویل زمین‌های طرح جوانی جمعیت، پیگیری انجام تعهدات شرکت زیرساخت موضوع ترانشه حاجی آباد و پل کنخ، افزایش ظرفیت منجر به تولید آبزی‌پروری، نصب سازه‌های زیستگاه مصنوعی ماهیان،تکمیل و آغاز به کار مراکز بازسازی ذخایر آبزیان، اتمام مراحل زنجیره‌های کاغذ، موز، گلخانه‌ها، پرورش جلبک و شتر بررسی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول ورزشگاه تختی
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد
  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است