Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@16:12:33 GMT

بازیگر کمدی قابل اعتماد کم داریم!

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۴۵۸۲

بازیگر کمدی قابل اعتماد کم داریم!

بهروز مفید تهیه کننده سریال هایی چون «هشت و نیم دقیقه»، «محکومین»، «یک وجب خاک» و... با اشاره به دلایل کمبود سریال های طنز در تلویزیون گفت: برای ساخت آثار طنز و کمدی تعداد بازیگران قابل اعتماد کم است. این مشکل در نویسندگان، تهیه کنندگان و کارگردانان این ژانر هم وجود دارد.

بهروز مفید، تهیه کننده تلویزیون، در گفت و گو با گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به ساخت آثار کمدی در ایران گفت: ساخت سریال طنز در فضای فرهنگی ایران کار بسیار دشواری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر با فیلمسازی جهان مقایسه کنیم می بینیم نوع دیالوگ آنها بازتر و غیرپاستوریزه است، برخلاف ایران که باید با ملاحظات بسیاری دیالوگ ها نوشته شوند تا در فضای خانواده قابل پذیرش باشند.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که قابلیت ساخت اینگونه کارها را دارند بسیار محدود است. کارگردان و تهیه کننده باید بتوانند هم فضای مفرح ایجاد کنند هم اینکه باید ها و نبایدهای فضای فرهنگی کشور را رعایت کنند، بنابراین از رفتن به سمت آن پرهیز می کنند. به طور کلی دست ما در فضای نگارشی، کارگردانی و بازیگری در آثار طنز بسته است.

مفید تصریح کرد: تلویزیون بسیار تمایل دارد تعداد برنامه ها و سریال های طنز بالا برود. در تمام جلساتی هم که با سازندگان دارد تاکید می کند تهیه کنندگان  و کارگردانان به سمت ساخت آثار کمدی بروند اما به دلایل فوق، تهیه کنندگان از رفتن به این سمت پرهیز می کنند، به همین دلیل در کنداکتور تلویزیون این نوع ژانر را کمتر داریم.

تهیه کننده سریال «هشت و نیم دقیقه» با اشاره به تفاوت دستمزد بازیگران کمدی با ژانرهای دیگر بیان داشت: بازیگران در همه ژانرها دستمزد مشخص خود را دارند. همانطور که در کمدی دستمزد بازیگران بالا است در ژانرهای دیگر هم بازیگران هرکدام قیمتی دارند بنابراین نمی توان گفت دستمزد بازیگران مانع ساخت این دست آثار است. مشکل دیگری که وجود دارد این هست که تعداد بازیگران قابل اعتماد کمدی کم است؛ این مشکل در نویسندگان، تهیه کنندگان و کارگردانان هم وجود دارد.

بهروز مفید درمورد رفتن کارگردانان خوب کمدی از تلویزیون، اظهار کرد: فضای رسمی تلویزیون با فضاهای بازتر مثل سینما و نمایش خانگی متفاوت است. ما باید بپذیریم دستمزدها در فضای بیرون از تلویزیون بسیار بالاتر است بنابراین هم بازیگران هم سازندگان ترجیح می دهند جایی کار کنند که دستمزدشان بیشتر است. به همین دلیل تلویزیون نمی تواند پا به پای نمایش خانگی پیش برود.

بیشتر بخوانید: دلبری کارگردان «آینه بغل» از تهیه کننده «هزار پا» اشک ما ایرانی ها دم مَشک‌مان نیست!

خبرنگار: الهام مرادی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون رسانه ملی سینما سریال کارگردان تهیه کننده کمدی نمایش خانگی درام محکومین بهروز مفید ژانر کمدی سریال طنز هشت و نیم دقیقه سریال سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد

سجاد میر و ناهید عساکره به‌عنوان بازیگران اصلی نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» به کارگردانی پرهام خاکزاد و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، از ۲۴ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

سجاد میر، بازیگر نمایش «آنتیگونه» و ناهید عساکره، بازیگر نمایش «صد در صد مرده» که هر دو اجرا از نمایش‌های موفق سال ۱۴۰۲ بودند، در این پروژه به‌عنوان دو بازیگر نقش اصلی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین سعید ‌گیلاسی، فربد ‌صدیقی، علیرضا ‌دماوندی و مهدی ‌حبیبی بازیگران مکمل این اثر نمایشی هستند.
 
سجاد افشاریان تهیه‌کننده این نمایش نزدیک به یک دهه با ایجاد کمپانی تئاتر جوانان، نسل جوان تئاتر ایران را حمایت می‌کند.

 این پروژه پنجمین همکاری‌ پرهام خاکزاد با افشاریان در حوزه تئاتر است.

علی ‌مشکین ‌مقدم، عرفان ‌بیگی (گروه کارگردانی)، فرشاد ‌نصیری (طراح نور)، آروین ‌فلاح (آهنگساز)، کارگاه هیولاسازی (صحنه و لباس)، نسترن حسنی (دستیار صحنه و لباس)، رضا حسینی (مربی حرکات شعبده)، سهیل ‌فلاح، علیرضا ‌قاسمی (تیزر و موشن‌گرافی)، سهیل ‌فلاح (طراح گرافیک و پوستر)، سجاد ‌تیموری (لوگوتایپ)، امیر ‌قالیچی-تئاتربازها (روابط عمومی)، امیرحسین ‌میرزائی (مدیر تبلیغات)، علیرضا ‌قاسمی (تصویربردار)، امیرحسین ‌میرزائی (عکاس) و علی ‌کیهانی (مشاور رسانه‌ای) عواملی هستند که خاکزاد را در «بیرون‌پشتِ‌در» همراهی می‌کنند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی هم‌اکنون می‌توانند از سایت تیوال و گیشه تئاتر اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟
  • تصویری از بازیگر زن تلویزیون در فرودگاه؛ ترک خاک ایران برای همیشه؟
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟