Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اخلاق و دینداری را دو مسأله مهم در ازدواج عنوان کرد و گفت: جوانان برای ازدواج باید این دو مسأله را مقدم بر امور دیگر بدارند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسئولان نهم تا هفدهم ربیع الاول را به عنوان هفته ای برای برپایی جشن اهل بیت(ع) نامگذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، کارشناس امور دینی در جشن برترین انتخاب؛ ششمین اجتماع بزرگ یاوران ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری(س) که در سالن فرهنگی ورزشی خانه مهندس پردیسان قم برگزار شد، با اشاره به استقبال گسترده مردم قم از این جشن، اظهار داشت: حتما مسئولان فرهنگی قم این نوع برنامه ها را می بینند و یا از آن خبردار می شوند که نیاز است توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضور این جمعیت در این برنامه، نشان از نیاز مردم به شادی و جشن دارد و باید این نیاز به نحو مطلوب و فرهنگ محور مورد توجه قرار گیرد.

این سخنران مذهبی با بیان این که جای برنامه های شاد و فرهنگی در شهر قم خالی است و این برنامه ها کم است، ادامه داد: برای این برنامه ها باید برنامه ریزی شود و الا دشمنان و شبکه های ماهواره ای برای مردم و جوانان برنامه هایی را تدارک خواهند دید و وقت آنها را با برنامه های ضدفرهنگی و حرام پر می کنند.

وی با اشاره به رمز موفقیت 25 سال زندگی حضرت خدیجه(س) با پیامبر اکرم(ص)، خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) به پیامبر فرمود: «من به چهار دلیل شما را به همسری انتخاب کردم؛ اول دلیل چون با یکدیگر فامیل هستیم، دومین دلیل اخلاق نیکو و سومین و چهارمین دلیل صداقت و امانت داری شما».

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اخلاق و دینداری را دو مسأله مهم در ازدواج عنوان کرد و گفت: جوانان برای ازدواج باید این دو مسأله را مقدم بر امور دیگر بدارند.

وی خوش خلقی، خدمت گزاری، سازش و احترام و ادب به همسر را چهار مقوله موفقیت حضرت خدیجه(س) در زندگی با رسول گرامی اسلام برشمرد.

این کارشناس دینی با اشاره به این که نهم ربیع آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، دهم ربیع سالروز ازدواج حضرت خدیجه(س) با پیامبر اکرم(ص) و هفدهم ربیع الاول روز ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) است، بیان کرد: مسئولان باید به این مسأله توجه داشته باشند و این ایام را به عنوان هفته ای نام گذاری کنند تا جشن و شادی اهل بیت(ع) برگزار شود.

 

بیشتر بخوانید: روایت گرمارودی از زندگی حضرت محمد (ص) در رادیو جوانان از شیوه ازدواج ائمه اطهار(ع) الگوبرداری کنند

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخلاق ازدواج حضرت محمد شبکه های ماهواره ای قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام متقی‌فر، در اولین نشست تخصصی وصال شیرین که با حضور نمایندگان این طرح از استان‌های مختلف برگزار شد، ضمن تشریح این طرح گفت: کانون‌های ازدواج آسان از گذشته در حال فعالیت بودند. در بعضی شهرها هم شبکه فعالین ازدواج به راه افتاد که همچنان در برخی از شهرها فعال هستند.

وی با اشاره به تجملات مرسوم در حوزه برگزاری مراسم ازدواج که هزینه‌های گزافی به جوانان تحمیل میکند یادآور شد: از سال ۸۸ آمار سالیانه ازدواج افزایش نیافته بود، اما از سال ۹۸ در دوران کرونا آمار ازدواج افزایش یافت. این به دلیل کاهش تجملات بود که جوانان به ازدواج روی آوردند.

متقی فر خاطرنشان کرد: مخاطب در وصال شیرین همه جوانان هستند نه اینکه صرفاً برای محرومین کار کنیم. از با کیفیت‌ترین خدمات تا خدمات معمولی‌تر را می‌توان هماهنگ کرد و از طریق پلتفرم «همراه» در اختیار جوانان قرار داد تا بدون بدهی زندگی خود را شروع کنند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های ازدواج آسان و شبکه فعالین ازدواج برای اینکه بتوانند خدماتی بدهد و مجموعه خود را بچرخانند باید مبالغی دریافت کنند، اظهار داشت: ما هیچ انتفاعی از ستاد وصال شیرین نخواهیم برد. یعنی ما از جوانان در ازای ارایه خدمات پول نمی‌گیریم. البته منظور ما این نیست که همه ملزومات رایگان شود اما می‌توان کاری کرد که با قیمت مناسب تمام شود و تا جای ممکن هزینه ها را کاهش داد.

متقی‌فر نقطه عطف کار را عدم رقابت طرح وصال شیرین با کانون‌های ازدواج آسان و شبکه فعالین ازدواج دانست و بیان کرد: ما در طرح وصال شیرین وارد کار اجرایی نمی‌شویم و فعالیت ما در حد ستادی باقی خواهد ماند. اما با طراحی سامانه همراه در صدد کمک به کانون‌ها و شبکه‌های ازدواج آسان و مراکز مشاوره در استان‌ها هستیم و آن‌ها را از نظر نیازمندی‌ها و تجهیزات تامین مالی می‌کنیم.

وی در تشریح طرح وصال شیرین گام های تعریف شده در مراکز استان و شهرستان‌ها را برشمرد و گفت: گام اول شناسایی مغازه‌داران، خیرین و خدمات‌دهندگانی مانند تالار و رستوران است که حاضرند تخفیف بدهند. گام دوم ارزیابی فعالیت‌ها است و گام بعدی ثبت این مجموعه‌ها در سامانه همراه خواهد بود که این امر به مجموعه‌های وصال شیرین در استان‌ها سپرده شده است. جوانان با مراجعه به سامانه، خدمات را می‌بینند و انتخاب می‌کنند و با دریافت معرفی‌نامه از طریق سامانه خدمات می‌گیرند.

متقی فر در پایان ضمن اعلام خبر رونمایی از این طرح در هفته ازدواج در خردادماه امسال گفت: تلاش می‌کنیم امسال نسبت به گذشته میزان هزینه تمام شده ازدواج را تا حدی کاهش دهیم. این امر با همکاری و انتقال تجربه مسوولین طرح در استان‌ها تسهیل خواهد شد.

کد خبر 6092423

دیگر خبرها

  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود