Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف نقیایی مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: کمبود عناصری مانند آهن، روی و بعضی ویتامین‌ها مانند A و D در کشور ایران شایع است و باید برنامه‌هایی برای پیشگیری و کنترل این کمبود انجام شود.

او فزود: یکی از این برنامه‌ها برای پیشگیری و کنترل کمبود آهن و ویتامین D مکمل یاری است به یک گروه سنی خاص که در معرض خطر کمبود یک عنصر و ویتامین هستند مکمل‌های دارویی تجویز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقیایی ادامه داد: در این برنامه که به صورت کشوری از جمله در استان یزد برای دختران نوجوان که در مقاطع تحصیلی اول و دوم متوسطه اجرا می‌شود به این صورت که هفته‌ای یک بار قرص آهن را به مدت ۴ ماه دریافت می‌کنند.

او گفت: براساس تحقیقاتی که انجام شده است این طرح باعث می‌شود ذخایر آهن به مدت ۶ ماه تا ۱ سال برای بدن ذخیره شود پوشش این طرح برای دختران نوجوان استان یزد ۱۰۰ درصد انجام شده و در حال حاضر این برنامه در بسیاری از شهرستان‌ها شروع شده است.

نقیایی افزود: یکی دیگر از کمبود‌ها کمبود ویتامین D است که برای بدن ضروری است که علاوه بر افزایش جذب کلسیم در بدن و جلوگیری از پوکی استخوان می شود مانند؛ پیشگیری از ابتلا به برخی سرطان‌ها،  سرماخوردگی و افزایش سطح ایمنی بدن است.

او با بیان اهمیت ویتامین D برای بدن، گفت:  با قرار گرفتن نور مستقیم آفتاب  ویتامین D در بدن تولید می‌شود شهروندان باید توجه داشته باشند استفاده از نور مستقیم آفتاب باید  طوری باشد که به پوست ضرری نرساند.

همه گروه‌های سنی نیازمند ویتامین D

مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد همچنین از برگزاری برنامه‌های مکمل یاری ویتامین D  برای نوجوانان، جوانان، سالمندان، میانسالان و زنان باردار خبرداد و گفت: یکی از راهکار‌ها برای کمبود ویتامین D ارائه مکمل‌های ویتامین D به گروه‌های سنی مختلف است و تقریبا همه گروه‌های سنی به این ویتامین نیاز دارند.

او با تاکید بر برنامه مکمل یاری ویتامین D گفت: برنامه‌ای که در آینده اجرا می‌شود مکمل یاری ویتامین D برای دختران نوجوان مقاطع اول و دوم متوسطه است که به صورت ماهانه یک عدد قرص ویتامین D با دوز پنجاه هزار واحد بین المللی دریافت می‌کنند که اگر به مدت ۶ تا ۹ ماه به صورت ماهانه یک عدد این قرص را دریافت کنند می‌تواند ذخایر کافی را به مدت یکسال در بدن خود داشته باشد.

او افزود: این طرح به صورت پایلوت در شهرستان خاتم اجرا شد که همه پسران این مقاطع تحصیلی تحت پوشش قرار گرفتند.

نقیایی گفت: همه مکمل‌ها هم ویتامین و مواد معدنی در دوز‌های بیش از نیاز منجر به مسمومیت می شود و بنابراین مصرف بی رویه آن‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد ملی و بین المللی مواد افزودنی به سوخت با عنوان مکمل سوخت (After Market) یا عناوین دیگر وجود ندارد و این مکمل‌ها تحت نظارت استاندارد نیست.

برپایه این گزارش، از آنجایی که استفاده از این فرآورده‌ها منجر به آسیب دیدگی خودرو خواهد شد، بر عدم استفاده از این دسته از محصولات تاکید می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به چه نانی نان کامل می‌گویند؟/ تاثیر نان‌های کامل در لاغری
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان