Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@06:07:59 GMT

حالا حریفی جدی و قدرتمند شده‌ایم

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۴۸۲۸

حالا حریفی جدی و قدرتمند شده‌ایم

پنجمین دوره مسابقات دانشجویان جهان با حضور ۱۶ تیم بسکتبال 3 نفره در چین برگزار شد و تیم بانوان دانشگاه آزاد با پیروزی در دیدار رده بندی به مدال برنز دست یافت. این مدال نخستین مدال جهانی است که توسط بانوان بسکتبالیست ایران در یک رویداد بین‌المللی به دست می‌آید. محمد محمدی سدهی

خبرنگار «ایران» گفت‌وگویی با کیمیا یزدیان و شیدا شجاعی، دو بازیکن تیم بسکتبال 3 نفره دانشگاه آزاد انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو بازیکن این تیم تاریخ ساز از کسب موفقیت بسکتبالیست‌ها صحبت کرده‌اند.
کیمیا یزدیان طهرانی، بازیکن تیم ملی بسکتبال سه نفره و تیم دانشگاه آزاد درخصوص مسابقات دانشجویان جهان گفت: «شاید سطح بازی‌های دانشگاهی یک پله پایین‌تر از مسابقات جهانی باشد اما چون بسکتبال ورزشی دانشگاهی است، تیم‌ها با کیفیت بالایی در مسابقات حاضر شدند. بازی‌هایی که ما انجام دادیم سطح بالایی داشت و هیچ تفاوتی با بازی‌های تیم ملی در مسابقات جهانی نداشت. در بازی اول مرحله گروهی مسابقات، نتیجه را به سنگال واگذار کردیم اما در دیدار رده‌بندی این تیم را با اختلاف یک امتیاز شکست دادیم و در جایگاه سومی ایستادیم. نتیجه 2 بازی ما با سنگال نشان داد که هر چقدر بیشتر با تیم‌های سطح بالا مسابقه دهیم، زودتر پیشرفت خواهیم کرد.» او با اشاره به اینکه 2 سال است تیم بسکتبال 3 نفره در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند، بیان داشت: «اولین مسابقات ما حضور در کاپ آسیایی بود که در چین برگزار شد، ما از آن زمان پیشرفت زیادی داشتیم و کیفیت بازی‌های ما قابل قیاس با 2 سال گذشته نیست. تیم بسکتبال ایران حدود یک سال است که به چشم آمده و تیم‌های خارجی هیچ گاه چنین نگاهی به تیم ایران نداشتند. در حال حاضر تیم‌های خارجی به عنوان یک حریف قدرتمند و جدی به تیم ما نگاه می‌کنند.» یزدیان طهرانی افزود: «ما پیش از حضور در کاپ آسیایی هیچ اعزامی نداشتیم و کلاً بسکتبال 3 نفره را نمی‌شناختیم اما خوشبختانه با اعزام‌هایی که داشتیم، توانستیم کیفیت‌مان را بالا ببریم و حالا به سطحی رسیده‌ایم که توان حضور بر سکوی مسابقات جهانی را داریم و نشان دادیم که می‌توان روی مدال تیم ملی بسکتبال 3 نفره حساب کرد. حدود 15 سال است که مسابقات بسکتبال 3 نفره در جهان برگزار می‌شود.»
بازیکن ملی‌پوش تیم دانشگاه آزاد یک درخواست از مسئولان ورزش دارد: «ما زمین استانداردی برای برگزاری مسابقات و تمرینات نداریم و از مسئولان ورزش درخواست می‌کنم امکاناتی فراهم شود تا ما در زمین استاندارد تمرین کنیم. ما در سالن بسکتبال تمرین می‌کنیم اما کُورت (کفپوش) مسابقات بسکتبال 3 نفره با 5 نفره متفاوت است. قیمت کفپوش بسکتبال 3 نفره حدود 400 میلون تومان است که مبلغ چندان بالایی نیست.» او درخصوص احتمال کسب سهمیه المپیک 2020 افزود: «تیم ما در جایگاه چهارم رنکینگ آسیا حضور دارد و برای حضور در المپیک باید رنکینگ بالاتری داشته باشیم تا از تیم‌هایی همچون استرالیا، ژاپن و چین پیشی بگیریم و این تیم‌ها در گروه ما حضور دارند و این کارمان را بسیار سخت خواهد کرد. کسب سهمیه المپیک نیازمند اعزام به تمامی مسابقات است و اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانیم جواز حضور در المپیک توکیو را هم کسب کنیم.» شیدا شجاعی، دیگر بازیکن تیم بسکتبال دانشگاه آزاد درخصوص مسابقات دانشجویان جهان و کیفیتی که این تیم به نمایش گذاشت، اظهار داشت: «در ترکیب چند تیم حاضر در مسابقات بسکتبال دانشجویان جهان، چند بازیکن ملی‌پوش حضور داشتند و این موضوع باعث شد مسابقات از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد. ما قبل از مسابقات دانشجویان جهان در مسابقات جام جهانی شرکت کردیم و این موضوع باعث شد تا کیفیت‌مان بالاتر برود. کسب مدال در مسابقات جهانی نشان داد که ما پتانسیل مدال‌آوری در مسابقات بین‌المللی را داریم و حالا نوبت مسئولان است  که حمایت‌های بیشتری داشته باشند.»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نونهالان کشور با کسب عنوان سومی لرستان به پایان رسید.

در این مسابقات که با حضور ۳۳ تیم مجهز در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد، فرنگی‌کاران نونهال لرستانی با کسب ۹۳ امتیاز پس از تیم‌های مازندران و خوزستان در مکان سوم ایستادند.

برای تیم لرستان در این رقابت‌ها «علی فتحیان» در ۴۱ کیلوگرم با کسب مدال نقره، «محمد مهدی رجانی» در ۴۸ کیلوگرم با کسب مدال برنز، «رضا جلیلی» در ۵۷ کیلوگرم با کسب مدال برنز، «محمدامین رحیمی» در ۶۲ کیلوگرم با کسب مدال برنز و «مهدی کاظمی» در ۱۰۰ کیلوگرم با کسب مدال نقره روی سکو رفتند.

کسب این دستاورد مهم برای کشتی فرنگی رده نونهالان نتیجه برنامه‌ریزی و افق بلند هیئت کشتی لرستان طی سال‌های اخیر و نویدبخش روزهای پرفروغ برای کشتی فرنگی لرستان در سال‌های آینده است.

پس از لرستان تیم‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، البرز، کرمان، اروند، توابع تهران و تهران به ترتیب در مکان‌های چهارم تا یازدهم ایستادند.

کد خبر 6093625

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • چهارسوی ورزش خوزستان
  • ابتدای سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود