Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@23:48:48 GMT

گوگل به دنبال پاکسازی پلی استور

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۴۹۹۲

گوگل به دنبال پاکسازی پلی استور

ساعت24 -به دنبال سواستفاده‌های گسترده از فروشگاه آنلاین پلی استور گوگل به منظور انتشار برنامه‌های آلوده، گوگل قصد دارد برای حل این معضل با شرکت های امنیتی همکاری کند.

گوگل قصد دارد با سه شرکت امنیتی همکاری کند تا از این طریق شناسایی اپلیکیشن ها و برنامه‌های کاربردی آلوده در فروشگاه پلی استور تسهیل شود و از آلوده شدن گوشی ها و تبلت‌های کاربران به انواع بدافزار و ویروس و غیره جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوگل عنوان این ابتکار عمل جدید را اتحاد دفاعی اپلیکیشن ها گذاشته و امیدوار است با این کار قبل از حملات گسترده به گوشی های اندرویدی با استفاده از بدافزارهای مختلف بتواند آنها را شناسایی کرده و به سرعت حذف کند.

بیش از 2.5 میلیارد گوشی و تبلت در سراسر جهان مجهز به سیستم عامل اندروید هستند و لذا این سیستم عامل پرطرفدار به هدفی جذاب برای هکرها و جنایتکاران آنلاین مبدل شده است.

سواستفاده ها از پلی استور معمولا در قالب مخفی کردن انواع بدافزارهای مخرب در برنامه هایی با ظاهر عادی صورت می گیرد و گوگل گاهی تا مدتها نمی تواند برنامه های آلوده و خطرناک را شناسایی کند و از همین رو در برخی اوقات میلیون ها گوشی اندرویدی به برنامه های سارق اطلاعات آلوده می شوند.

سه شرکت امنیتی که برای اجرای این طرح با گوگل همکاری می کنند، ESET، Lookoutو  Zimperium نام دارند و مشخص نیست در آینده بر تعداد آنها افزوده می‌شود یا خیر

منبع:فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پلی استور گوگل گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش درس زندگی به دانش آموزان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدرسه‌ای در یزد با رویکرد تحول و نوآوری، علاوه بر تعلیم و تربیت درس زندگی نیز به دانش آموزان می‌آموزد.

همه برنامه‌های این مدرسه به سمتی پیش می‌رود که دانش آموزان را با زندگی بهتر آشنا کند.
نظافت این مدرسه با خود دانش آموزان است وهر دانش آموز خودش را مسئول زیبایی مدرسه می‌داند.
در خیلی از برنامه‌ها همه‌ی کار‌ها به دست خود دانش آموزان انجام می‌شود و اداره برنامه‌ها و کار‌ها را بچه‌ها با همکاری یکدیگر انجام می‌دهند.
نکته قابل توجه این است که در برنامه‌های این مدرسه دانش اموزان حق انتخاب دارند تا با سلیقه خود انتخاب کنندومعلمان مدرسه در همه برنامه‌ها با دانش اموزان همکاری و مشارکت دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • (ویدئو) پخش اذان از گوشی کارشناس شبکه BBC وسط پخش برنامه زنده
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • رشیدپور همچنان دنبال جایی برای انتشار «ساعت صفر» است
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق