Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@15:21:28 GMT

جشنواره لیموی قصرشیرین برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۵۳۱۷

جشنواره لیموی قصرشیرین برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری اولین جشنواره لیموشیرین قصرشیرین در اواخر ماه جاری خبر داد.

امید قادری درگفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در نظر داریم در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی اولین جشنواره لیموشیرین قصرشیرین را در طی روزهای 30 آبان و یکم آذر در کنار اثر تاریخی عمارت خسرو این شهرستان برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی جاذبه‌های گردشگری و برندسازی لیموی این شهرستان اعلام کرد و گفت: از دیربازی لیموی قصرشیرین از نظر عطر و طعم خاص آن در ایران زبانزد بوده و حتی در ادبیات و داستان‌های مشهور استان هم از آن یاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین به اذعان بسیاری از کارشناسان کشاورزی، لیموی تولیدی در شهرستان قصرشیرین یکی از باکیفیت‌ترین و خوش طعم‌ترین لیموهای دنیاست که امیدواریم با برگزاری این جشنواره برای برندسازی آن گام‌هایی برداریم.

وی اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این جشنواره معرفی آثار تاریخی، برپایی نمایشگاهی از عکس‌های قدیمی شهرستان، اجرای بازی‌های بومی محلی، برپایی غرفه‌های صنایع دستی، سوغات، شیرینی‌های محلی و فروش مرکبات باغات شهرستان را نیز داریم.

قادری بابیان اینکه قصرشیرین این ظرفیت را دارد که به یک قطب گردشگری زمستانی تبدیل شود، تاکید کرد: برای حضور پرشور گردشگران در این رویداد، به تعدادی از آژانس‌های مسافرتی کشور نامه داده‌ایم و از آژانس‌های گردشگری استان هم خواسته‌ایم تا تورهایی را برای این جشنواره ببندند.

وی در ادامه رویدادسازی را حلقه مفقوده گردشگری کرمانشاه دانست و گفت: باتوجه به اهمیت این مسئله از چند ماه پیش برگزاری رویدادهای مختلف در شهرستان‌های استان را مورد توجه قرار داده‌ و تاکنون چند رویداد گردشگری از جمله انجیر ریجاب و... را برگزار کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قصر شیرین ليمو شيرين گردشگري جشنواره كرمانشاه استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علی مشهدی اظهار کرد: گل محمدی و گلاب، ۲ محصول استراتژیک منطقه روستای شهابیه شهرستان خمین است.

وی بیان کرد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین تصریح کرد: بر این اساس من بعد هر سال، این جشنواره در روزهای نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان روز گل محمدی و گلاب برگزار خواهد شد.

وی هدف از ثبت این رویداد در تقویم گردشگری کشور را تحقق و ساماندهی و حرفه‌ای سازی گردشگری و همچنین ساماندهی مقصدها و مسیرهای جدید گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: این امر مهم می‌تواند در جهت رونق صنعت گردشگری، و حضور بیش‌ازپیش مسافران و توریست‌ها به شهرستان کمک شایانی بکند.

مشهدی افزود: جشنواره گل و گلاب شهابیه هر سال به مدت سه روز در تاریخ‌های ۱۹ لغایت ۲۱ اردیبهشت در محل روستای شهابیه برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین گفت: نمایشگاه گل، صنایع دستی، نمایشگاه گلاب، مراسم آئینی، گل غلتان کودکان از برنامه‌های جشنواره گل و گلاب شهابیه است.

کد خبر 6094096

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی