Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصری گفت: مهمترین ویژگی جشنواره کارتون و کاریکاتور سوژه های آن است که تاکنون در جشنواره های دیگر مورد توجه نبوده است.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی- مریم داوری: دهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور با موضوع جوان ایرانی به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و حوزه هنری خراسان شمالی 18 آبان در تالار فرهنگی هنری حافظ شهرداری بجنورد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره تقویم ثابتی دارد و مراسم اختتامیه آن هر سال در تابستان برگزار می شود اما امسال به دلیل تقارن آن با محرم و صفر در آبان برگزار می شود. به منظور اطلاع از روند جشنواره کارتون و کاریکاتور در طی ده سال برگزاری گفتگویی با «عباس ناصری»، دبیر هنری این جشنوراه ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

مهم ترین ویژگی های جشنواره کارتون و کاریکاتور چیست؟

مهمترین ویژگی این جشنواره این است که سوژه هایی در آن کار شده که تا به حال در جشنواره دیگری نبوده است .تا به امروز دوره ای نبوده که ما یک کار از آرشیو هنرمندان بگیریم. تمام آثار مختص این جشنواره تولید می شوند. خود بنده یک کارتونیست هستم که در جشنواره های مختلفی شرکت می کنم و جشنواره های این حوزه را مقایسه می کنم.خوشبختانه جشنواره کارتون و کاریکاتور بر مسئله تولید محور بودن تاکید دارد. داوری صادقانه و عادلانه مسئله دیگری است که جشنواره کارتون و کاریکاتور آنرا مدنظر دارد. در خیلی از جشنواره ها حرف و حدیث هایی بر سر داوری وجود دارد. ما سه نفر غریبه را به عنوان کمک داور در هیئت داوری می آوریم و این یعنی شفاف سازی و اینکه ترس از چیزی نداریم. این صداقت در داوری خیلی مهم است. مسئله مهم دیگر احترام متقابل بین برگزار کنندگان و شرکت کنندگان این جشنواره است.

 

بیشترین شرکت کنندگان در جشنواره کارتون و کاریکاتور در چه رنج سنی هستند؟

بیشترین شرکت کنندگان این جشنواره دارای رنج سنی 25 تا 40 سال هستند البته بالای 45 و زیر 25 سال هم شرکت کننده داریم.

 

دهمین جشنواره کارتون و کاریکاتور نسبت به دوره های قبل تغییری دارد؟

تغییری نداشتیم به خاطر مشکلات مالی بخش جدیدی اضافه نکردیم و حتی نتوانستیم جوایز را هم اضافه کنیم. برنامه های جنبی داریم، بحث مردمی درک کاریکاتور را راه اندازی کردیم و جشنواره چلگی را هم داریم. یک پادکست رادیویی راه انداختیم که به عنوان رادیو مجله کارتون است که در مورد مسایل کارتون حرف می زند.

 

این جشنواره چند برگزیده و تقدیری دارد و جوایز آنها چیست؟

 در بخش کارتون سه برگزیده داریم که به آنها به ترتیب سه میلیون، دو و نیم میلیون و دو میلیون تومان همراه با لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می شود. در این بخش ده نفر تقدیری داریم که مبلغ 500 هزار تومان همراه با نشان افتخار به آنها تعلق می گیرد.ر بخش کاریکاتور سه برگزیده شناخته می شود که به ترتیب دو میلیون، یک و نیم میلیون و یک میلیون تومان همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره به آنها تقدیم می شود.

 نآنها تقدیم می شود.

 

 جشنواره کارتون و کاریکاتور چه اهدافی دارد؟

شناسایی و تربیت هنرمندان جوان، تولید محور بودن، مسئله محور بودن، جریان ساز بودن، توزیع حداکثری آثار، ارتباط و تعامل حرفه ای با هنرمندان و پیشکسوتان، پرهیز از تکرار و داشتن خلاقیت از مهم ترین اهدافی است که در این جشنواره دنبال می کنیم.

 

مهم ترین ویژگی های کارتون و کاریکاتور چیست؟

 مهمترین ویژگی زبان کارتون و کاریکاتور راحتی ارتباط با مردم است، اینکه هر چه از دل برآید بر دل نشیند. مردم چیزی در کارتون و کاریکاتور می بینند که دغدغه و درددل خودشان است، به عنوان مثال بیشترین آثاری که امسال داشتیم، مربوط به پیرمردانی است که تاج سر هستند اما میز را برای جوانان خالی نمی کنند. مسلم است که جوانان ارتباط خوبی با این آثار برقرار می کنند. آثاری هم داشتیم که مربوط به سنگ اندازی هایی است که جلوی پای طرح های جوانان است چون سوژه مردمی است و صرفا سیاسی نیست، باعث می شود که ارتباط خوبی برقرار شود. 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی نماز جمعه خبرگزاری شبستان یوم الله ۱۳ آبان راهپیمایی 13 آبان موسسه سپهر سوره هنر عباس ناصری مریم داوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به دشواری‌های دریافت این مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعداد محدود این مراکز در سطح کشور، با تعاملات و پیگیری‌های انجام شده، مجوز راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا)، در اردیبهشت‌ماه از سوی مدیرکل امور دانشجویان بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دانشگاه شهرکرد اعطا شد.
پیرعلی افزود: نظر به سیاست‌های گسترش زبان فارسی در تمامی کشو‌رهای منطقه و جهان، دانشگاه شهرکرد با ایجاد و گسترش این مرکز، می‌تواند به یکی از محور‌های اصلی جذب و آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی و دانشجویان بین‌المللی در استان و کشور تبدیل شود.
وی گفت: مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان فرصتی را فراهم می‌آورد که فارسی‌آموزان برای دستیابی به اهداف شغلی و ادامه تحصیل در ایران، زبان فارسی را در زمانی کوتاه یاد بگیرند. در انتهای هر دوره به زبان‌آموزان مدرک بین‌المللی ارائه می‌شود که مورد تأیید وزات علوم، تحقیقات و فناوری ایران است.
هم اکنون بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه شهرکرد در تلاش است که با ارائه خدمات مناسب پذیرای تعداد بیشتری از دانشجویان بین الملل در آینده باشد.
سایر دانشگاه‌های استان و کشور هم می‌توانند از خدمات مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا) دانشگاه شهرکرد بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • معرفی همراه اول به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»