Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی روزهای اخیر رقابتی با عنوان ژیمناستیک و با محتوای رقص باله در ارومیه برگزار و احکام قهرمانی آن نیز با امضای مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و رئیس هیات ژیمناستیک استان اهدا شد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، موضوع تخلفات ورزشی امری نیست که تازگی داشته باشد یا اینکه جزو غیرممکن‌های اداری و عمومی محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع تا حدی پیش رفته که این روزها بیشتر مسئولان سکوت را بر اعتراض یا پرداختن به ماجراها ترجیح می‌دهند.

اما جای تعجب است که مدیران ارشد ورزش در استان‌ها و نیز مسئولان مرتبط، گاهی نسبت به آنچه در میادین ورزشی و با عنوان رشته‌های قانونی رخ می‌دهد، یا بی تفاوت بوده یا اینکه با علم به تخلفات موجود بازهم از آن حمایت کرده و در راس حامیان چنین تخلفاتی ظاهر می‌شوند.

طی روزهای اخیر و با حضور دختران نوجوان، مسابقاتی در ارومیه برگزار شده که «اولین دوره رقابت‌های GYM FOR LIFE» عنوان شده و احکام قهرمانی نیز با امضای مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و رئیس هیئت ژیمناستیک استان تقدیم شرکت‌کنندگان شده است.

اما جالب است که محتوای این مسابقات برخلاف آن‌چه در احکام و عنوان ذکر شده، بیشتر به یکی از رقص‌های غیرمجاز اختصاص داشته و شرکت‌کنندگان نیز با لباس‌های همین رقص در صحنه حاضر بوده‌اند!

 

آن‌طور که از تصاویر اختتامیه این رقابت‌ها به دست می‌آید، ترویج و تشویق نوجوانان به «رقص باله» و استفاده از لباس‌ها و نیز رنگ‌آمیزی چهره‌های نوجوانان در راستای همین رقص، چیزی است که حقیقت این رقابت‌ها بوده و فاصله آن از ژیمناستیک بیشتر از واقعیت است!

حال سوال اینجاست که چرا باید مدیرکل ورزش و جوانان یک استان در خصوص رشته‌های ورزشی دارای حاشیه در استان خود و نیز محتوای رقابت‌هایی که در حال انجام است، اطلاعی نداشته و یا با علم به واقعیت ماجرا امضای خود را پای احکام قهرمانی رقابت‌هایی بنشاند که در آینده می‌تواند یکی از مصادیق بارز لاابالی‌گری‌ها در سطح جامعه محسوب شود.

 

البته بر اساس آن‌چه در شبکه‌های مختلف اینترنتی به چشم می‌خورد، این روزها در کنار آموزشگاه‌های زیرزمینی، باشگاه‌های ژیمناستیک نیز به یکی از محل‌های اصلی آموزش رقص باله تبدیل شده‌اند و همین موضوع باعث شده تا والدین با غفلت از حقیقت پشت‌پرده باشگاه‌های با عنوان ورزشی، نسبت به هدایت فرزندان خود به سوی لاابالی‌گری و بی‌بندوباری اقدام کنند.

قطعا با این نگاهی که در بدنه ادارات ورزش و جوانان به چشم می‌خورد و حتی با نهایت خوش‌بینی نسبت به اتفاقی که در ارومیه رخ داده، در آینده باید منتظر خروج ورزشکارانی بدون اخلاق اسلامی و نیز بی‌بندوبار در سایه مدیریت‌های فله‌ای و بدون تحقیق باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید

غفار امانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بعد از رایزنی‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های به عمل آمده، میزبانی چهل و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی به زنجان رسید، گفت: بی‌تردید برگزاری این رویداد مهم ورزشی می‌تواند عوائد درخشانی برای استان داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه تیم‌ها قرار است دوم خردادماه امسال برای برگزاری این رویداد مهم بین‌المللی وارد زنجان شوند، افزود: تیم‌های شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها به مدت دو روز و طی روزهای سوم و چهارم خردادماه در زنجان به مصاف هم خواهند رفت.

این مسؤول با اشاره به اینکه سالن شش‌هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب زنجان میزبان این رویداد بین‌المللی خواهد بود، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تعداد ۳۵۰ ورزشکار، مربی و داور بین‌المللی در این دوره از رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی در زنجان حضور داشته باشند.

معاون امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه تا به این لحظه تیم‌های ارمنستان به همراه عراق و گرجستان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه زنجان در ادوار گذشته تجربه میزبانی از رویدادهایی چون رقابت‌های بین‌المللی ووشو جام پارس و مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر را در کارنامه خود دارد.

امانی با اشاره به اینکه زنجان برای اولین‌بار است که در رشته کشتی میزبانی این رویداد در سطح بین‌المللی را عهده‌دار شده است، تصریح کرد: بی‌تردید مسابقات بین‌المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی یکی از رویدادهای مهم ورزشی در کشور بوده و میزبانی این رقابت‌ها می‌تواند عوائد زیادی را در حوزه‌های مختلف برای استان به دنبال داشته باشد.

کد خبر 6097536

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین ورزشی که می‌تواند شما را جوان نگه دارد (فیلم)
  • نباید صحبت‌های پیرمرد هوادار بازتاب داده می‌شد
  • چرا فوتبال هم برای سلامتی شما خوب است و هم بد؟ (زیرنویس فارسی)
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • صحن شورای شهر اصفهان به صحنه‌ تقدیر و تجلیل از معلمان و قهرمان ورزشی تبدیل شد
  • اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب