Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل دامپزشکی استان کردستان در پی عرضه گوشت غیر بهداشتی و غیرمجاز در قصابی های روستای نی مریوان، اطلاعیه ای مبنی بر لزوم خودداری مردم از خرید گوشت در این روستا صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی،  کانال اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی استان کردستان نوشت: این تصویر را دیروز در روستای نی مریوان گرفتیم؛ این تصویر بیانگر یک فاجعه بهداشتی در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالهاست که عده ای در این منطقه به خاطر منافع، اینگونه سلامت مردم را هدف گرفته اند.

اداره کل دامپزشکی استان کردستان در سال های اخیر پرونده های قضایی متعددی را در این خصوص تشکیل داده است.

دهها اکیپ از اداره کل دامپزشکی کردستان پس از انجام مراحل اداری و هماهنگی با مدیران اداری و قضایی مریوان و نیز اخذ دستور مقام محترم قضایی با همکاری یگان های انتظامی و امدادی به این منطقه رفتند تا نسبت به اجرای حکم قضایی اقدام کنند، اما با تهدید و فحاشی و تعرض متصدیان این مراکز روبه رو شدند و با دستور فرمانده میدان، مجبور به ترک محل شدند و متاسفانه متصدیان این مراکز با حمله به پرسنل دامپزشکی، گوشت های فاسد ضبط شده را ربودند و راننده خودروی دامپزشکی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

امسال در کشور ده ها نفر از هموطنان به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه - کنگو مبتلا و جانشان را از دست دادند. کشتار غیر مجاز احتمال ابتلا همشهریان عزیز به این بیماری و ده ها بیماری دیگر را افزایش می دهد.

هشدار دامپزشکی کردستان؛ مردم از خرید گوشت در قصابی های روستای نی مریوان خودداری کنند

اداره کل دامپزشکی استان کردستان در پی عرضه گوشت غیر بهداشتی و غیرمجاز در قصابی های روستای نی مریوان، اطلاعیه ای مبنی بر لزوم خودداری مردم از خرید گوشت در این روستا صادر کرد.

مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: متاسفانه در سال های گذشته تعدادی افراد سودجو در روستای نی اقدام به کشتار دام در خارج از کشتارگاه کرده و با تبلیغات گسترده گوشت را توزیع می کنند.

مجتبی ورمقانی عنوان کرد: اداره کل دامپزشکی کردستان علاوه بر ارشاد، راهنمایی، هشدار و تذکر به متصدیان این مرکز به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی از نامبردگان در دستگاه قضا شکایت کرده است.

او افزود: در آخرین مورد اکیپ های این اداره کل در 14 آبان ماه با تنظیم شکایت و کسب دستور از دادستانی مریوان و هماهنگی با نیرو انتظامی به منظور پلمپ واحد نامبرده اقدام کرده که با ممانعت و ضرب و شتم آنان مواجه شدند.

ورمقانی با درخواست از مردم مریوان و سایر شهرستان ها گفت: برای حفظ سلامت خود و خانوادشان از خرید گوشت دام های کشتار در خارج از کشتارگاه ها خصوصاً گوشت های روستای نی در شهرستان مریوان اکیداً خودداری و در زمان خرید گوشت به مهر دامپزشکی دقت کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ سد کردستان سرریز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: در پی بارش‌های مناسب اخیر، سدهای قشلاق و آزاد سنندج - عباس‌آباد و سبدلو بانه - زیویه کامیاران - زریوار و گاران مریوان- چراغ ویس سقز سرریز کرده‌اند. - اخبار استانها -

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به اینکه در پی بارش‌های مناسب اخیر، حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به 72 درصد رسید، اظهار داشت: تاکنون 8 سد در کردستان سرریز شده و برای روزهای آینده نیز هواشناسی استان هشدار سطح نارنجی اعلام کرده است.

وی افزود: تاکنون سدهای قشلاق و آزاد سنندج - عباس‌آباد و سبدلو بانه - زیویه کامیاران - زریوار و گاران مریوان-  چراغ ویس سقز سرریز کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با بیان اینکه در پی بارش‌های اخیر، حجم آب از 71 درصد به 72 درصد رسید، افزود: حجم آب ذخیره پشت سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است. هم‌اکنون دو سد آزاد و قشلاق 100 درصد پر شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی جاری 420 میلیمتر، متوسط بارندگی استان بوده، خاطرنشان کرد: در شهرستان مریوان با حدود 1000 میلیمتر و بانه با 800 میلیمتر بیشترین میزان دریافت نزولات آسمانی را شاهد بوده‌ایم.

آریانژاد بیان کرد: با توجه به رواناب‌های خوبی که در سال آبی جاری به مخازن سدهای استان جاری شده، این امر منجر به سرریز 8 سد در کردستان گردید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به سامانه جدید بارشی که از امروز وارد استان می‌شود، اشاره کرد و گفت: نظر به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی برای روزهای امروز دوشنبه 17 و سه‌شنبه 18 اردیبهشت ماه سال جاری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی شده است، توصیه می‌شود شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه و مخازن سدهای کردستان اکیداً خودداری کنند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • دریاچه زریبار (زریوار) مریوان در استان کردستان بعد از سال‌ها سرریز کرد + فیلم
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد