Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آدام موسری مدیرعامل اینستاگرام از ناپدید شدن لایک‌ها در این شبکه اجتماعی از هفته آینده خبر داد. ویژگی جدید اینستاگرام در مرحله اول تنها برای کاربران آمریکایی فعال می‌شود. اینستاگرام پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد تعداد لایک‌ها را از صفحه‌های مختلف این اپلیکیشن حذف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: مدیریت بهتر حساب کاربری با قابلیت جدید اینستاگرام

اینستاگرام با تحقیقات گسترده در کشورهای مختلف جهان پس از مدت‌ها به این نتیجه رسید که حذف تعداد لایک‌ها از حساب کاربری اعضای این شبکه اجتماعی می‌تواند باعث افزایش رضایت کلی کاربران شود. اجرای این سیاست جدید نیازمند بررسی و هماهنگ‌سازی عوامل مختلف در اینستاگرام باهم بود لذا از زمان اعلام این تصمیم تا لحظه اجرایی شدن باید کارهای زیادی انجام شود. حال روزنامه تایمز به نقل از آدام موسری مدیرعامل اینستاگرام اعلام کرد تمامی لایک‌ها از هفته آینده برای کاربران آمریکایی محو می‌شوند. 

ناپدید شدن لایک‌ها در اینستاگرام از هفته آینده

اینستاگرام به عنوان یکی پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان روزانه از میلیون‌ها کاربران در کشورهای مختلف میزبانی می‌کند. کاربران زیادی از طریق این شبکه اجتماعی با دوستان خود ارتباط برقرار کرده و تصاویری از لحظات مختلف زندگی خود را با سایر اعضای این شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

این شبکه اجتماعی در کنار مزایای متعدد خود، ویژگی‌های و تاثیرات منفی فراوانی نیز دارد. بررسی‌های کارشناسان فناوری و محققان دانشگاه‌های مختلف جهان نشان می‌‌دهد اینستاگرام فشار روانی زیادی بر کاربران خود به ویژه نوجوانان و جوانان وارد می‌کند. یکی از عوامل اصلی این فشار روانی تلاش برای دستیابی به تعداد لایک‌های بیشتر در هر پست است. 

در مواردی حتی کاربران برای کسب موفقیت ظاهری در تعداد لایک مبالغ هنگفتی پول پرداخت می‌کنند. سودجویانه و مافیای موجود در اینستاگرام از همین طریق میلیون‌ها دلار درآمدزایی داشته و فضای این شبکه اجتماعی را آلوده کردند. پس از اعلام تصمیم جدید اینستاگرام برای ناپدید کردن تعداد لایک‌ها، کاربران اینستاگرام با استقبال از این سیاست جدید آن را مثبت ارزیابی کردند.

انتهای پیام/

خداحافظی با تعداد لایک‌ها در اینستاگرام از هفته آینده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها دریچه فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به برگزار کنندگان لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام | پلیس: ۱۷۶۵ پیج مجرمانه شناسایی شد

به گزارش همشهری آنلاین، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: با اجرای طرح عملیاتی پیش‌دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ گردانندگان، مدیران و اعضای ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی‌های صورت گرفته، شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد کماکان بیش‌ترین حجم آلودگی جرائم غیراخلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن‌سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده گفت: بخش اعظم گزارش‌های این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

مجید تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش‌دستانه در خصوص این گونه جرائم که باعث نگرانی خانواده‌های ولایتمدار ایرانی شده، قطعا در اولویت پلیس فتاست.

رئیس پلیس فتای فراجا از هموطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 849278 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم پلیس فتا اینترنت - اینستاگرام جرایم سایبر فضاى مجازى

دیگر خبرها

  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • قابلیت‌های جدید استوری اینستاگرام کاربران را شگفت‌زده کرد
  • آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • رئیس پلیس فتا: اینستاگرام بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را دارد
  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • هشدار به برگزار کنندگان لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام | پلیس: ۱۷۶۵ پیج مجرمانه شناسایی شد
  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • قابلیت‌های جدید و جذاب استوری اینستاگرام