Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-06@16:59:56 GMT

7 ماه حقوق معوقه کارگران مشکین شهر

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۶۵۹۲

7 ماه حقوق معوقه کارگران مشکین شهر

به گزارش صدای ایران، در شرایط اقتصادی کنونی، قشر کارگر به‌دلیل پایین بودن میزان دستمزدشان با سختی روزگار می‌گذرانند. در این میان کارگرانی که چندین ماه حقوق دریافت نکرده‌اند سختی دوچندانی را تحمل می‌کنند.    برخی از کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان مشگین شهر  در اردبیل گفتند: متاسفانه بیش از ۷ماه از حقوق‌های معوق کارگران و پرسنل آب و فاضلاب روستایی مشگین شهر هنوز پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با مسؤولان استانی مکاتبه شده است
مسعود علی نریمانی، مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان مشگین شهر  در اردبیل با اشاره به پرداخت نشدن حقوق کارگران اظهار کرد: حدود ۹۰نفر از نیروهای خدماتی که در اختیار شرکت پیمانکاری هستند به مدت 7ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.
وی افزود: عدم تخصیص و پرداخت بودجه باعث شده تا شرکت پیمانکاری امکان پرداخت حقوق کارگران در این مدت را نداشته باشد.
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان مشگین شهر ادامه داد: براساس قرارداد منعقده با شرکت پیمانکاری مقرر شده تا پس از وصول صددرصدی قبوض مشترکان آب سود حاصله به شرکت تخصیص و پرداخت شود که عدم وصول کامل این قبوض منجر به پرداخت نشدن هزینه‌ها شده است.
وی بیان کرد: در خصوص واریز سود مربوط به مبالغ وصول شده به حساب شرکت پیمانکاری برای تسویه حساب بخشی از بدهی‌های حقوق کارگران با مسؤولان استانی مکاتبه شده است که باید تصمیم‌گیری در این خصوص از طریق استان انجام شود.
با مشکل تخصیص مواجه شده‌ایم
نقی رستمی، معاون برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیلدر رابطه با مشکل عدم پرداخت حقوق کارگران شرکت آب و فاضلاب شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی در استان اردبیل با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و متاسفانه این مساله به دلیل عدم تخصیص بودجه رخ داده است.
وی افزود: هزینه این کارگران از طریق پیمانکاران پرداخت می‌‌شود و بودجه پیمانکاران از بخش بودجه‌های عمرانی تامین می‌گردد و ما نیز امسال بودجه مصوب عمرانی داریم اما متاسفانه با مشکل تخصیص مواجه شده‌ایم.
معاون برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل تصریح کرد: به‌دلیل برخی مشکلات اقتصادی موجود در دولت، با عدم تخصیص کافی بودجه مواجه هستیم و مدیران ارشد استانی نیز از این موضوع با خبر بوده و در پی حل مسائل و مشکلات هستند.
مسئولان استانی برای حل مشکل کمک کنند
وی با اشاره به اینکه مشکل تنها مربوط به شهرستان مشگین‌شهر نیست،‌ ادامه داد:‌ برای حل مشکل حقوق معوقه ۴ ماه کارگران شهرستان‌ها به بیش از ۴ میلیارد تومان نیاز است که اگر بودجه مصوب شده، تخصیص یابد مشکل حل خواهد شد و ما از زیر دین این عزیزان زحمت‌کش خارج خواهیم شد.
رستمی بیان کرد:‌ امیدواریم مسؤولان ارشد استانی و تمامی کسانی که توانایی کمک به حل این مساله را دارند، همت کنند تا این مساله حل گردد و تبدیل به مشکل بزرگ‌تر نشود.
گفتنی است؛ مسؤولان ارشد استانی و دستگاه‌های نظارتی باید اهتمام جدی جهت رفع مشکل پرداخت حقوق عقب افتاده چندین ماهه کارگران داشته باشند تا مشکلات اقتصادی و فشار ناشی از آن بر قشر آسیب‌پذیر جامعه و به‌خصوص قشر زحمت‌کش کارگر به حداقل برسد.
دلیل سکوت استاندار اردبیل، فرماندار و نماینده مشکین شهر
به نوشته تابناک مردم این پرسش را مطرح می کنند که آیا در این 7 ماه که کارگران آبفای روستایی مشکین شهر حقوقی دریافت نکرده اند، آیا استاندار اردبیل، فرماندار مشکین شهر و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی از این موضوع خبر داشته اند یا خیر؟! و چگونه حاضر شدند در این مدت سکوت اختیار کنند.
براستی چه مصلحتی بالاتر از حقوق الناس بوده که مسئولان استان در این مدت حاضر نشدند برای حل آن چاره اندیشی کنند و نخواستند افکار عمومی از آن مطلع شوند؟!

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران اقتصاد مشگین شهر شهرستان مشگین شهر مشکلات مالی شرکت آب و فاضلاب مدیر آب و فاضلاب اردبیل پیمانکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۶۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

به گفته او، پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.

دشتبانی گفت: خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد