Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@23:24:01 GMT

چه زمانی از اوژانس اجتماعی کمک بگیریم؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۶۷۰۷

چه زمانی از اوژانس اجتماعی کمک بگیریم؟

سرپرست بهزیستی مازندران وظایف اورژانس اجتماعی بهزیستی را ارائـه خـدمات تخصصی و فوری به افراد در معرض آسیب و آسـیب‌دیـدگان اجتمـاعی اعلام کرد و گفت: مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار و پایگاه خدمات اجتماعی چهار محور اصلی فعالیت اورژانس اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمال باقری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خط تلفن اورژانس اجتماعی به صورت شبانه‌روزی به گروه‌های هدف با اولویت دادن به موارد کودک آزاری، همسر آزاری و خودکشی خدمات ارائه می‌دهد، اظهار کرد: هدف این اوژانس اجتماعی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی و خدمات تخصصی است.

وی ارتقاء سطح دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در خصوص مسائل و مشکلات اجتماعی و کمک به درک موقعیت خود در شرایط بحرانی را از اهداف تخصصی اورژانس اجتماعی عنوان کرد و گفت: انجام مداخلات روانی ـ اجتماعی قبل از مداخلات قضایی ـ انتظامی، کمک به قضازدایی و پیشگیری از جرم، شناسایی آسیب‌های اجتماعی شایع و در حـال شـیوع و یـا نوپدیـد و بازپدید، شناسایی کانون‌ها و مناطق آسیب‌زای اجتماعی و ارائـه خـدمات تخصصی و بـه موقـع افـراد در معـرض آسـیب و آسیب دیدگان اجتماعی از دیگر اهداف آن این اورژانس محسوب می‌شود .

سرپرست بهزیستی مازندران تصریح کرد: کودکان آزاردیده، همسران آزاردیده، افراد تحت خشونت‌های خانگی، فرار از منزل، زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتمـاعی، کسانی که اقدام بـه خودکشـی کـرده‌انـد و افـراد دارای اخـتلال هویـت جنسـی جزء مهمترین گروه هدف اورژانس اجتماعی هستند.

باقری خاطرنشان کرد: عدم تشکیل پرونده قضایی، تسهیل در توانمندسازی، پرهیز از برچسب خوردن، ارتقای سلامت روانی افراد، ارتقای سلامت اجتماعی، حل مشکل خارج از محیط‌های انتظامی- قضایی و استفاده مناسب‌تر از منابع اجتماعی موجود در جامعه مهمترین مزایای مداخلات روانی و اجتماعی اورژانس اجتماعی در پیشگیری از وقوع جرم است .

وی با بیان اینکه 18 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر مازندران به خدمات‌دهی می‌پردازند، یادآور شد: در شش ماه نخست سال جاری تعداد 2 هزار و 761 نفر در مراکز مداخله در بحران، 30 هزار و 853 نفر توسط تیم خدمات سیار، 26 هزار و 75 تماس با خط تلفنی 123 و هزار و 589 نفر در پایگاه‌های خدمات اجتماعی، خدمات دریافت کردند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اورژانس ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم با معرفی نفرات برتر در استان به کار خود پایان داد.

دبیر جشنواره گفت: این جشنواره در زمینه فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی با محوریت نوجوان سالم، یاری گران زندگی و مدیریت مورد با کُلیات خودمراقبتی دانش اموزان در مقابل با کاهش، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

منصوری افزود: بیش از شش هزار و ۵۰۰ اثر از فرهنگیان و دانش آوزان استان به دبیرخانه با محوریت نوجوان سالم ارسال شد که بیش از ۱۰۰ اثر برگزیده شدند و از آنها تجلیل شد.

او گفت: در کنار برترین‌ها یاری گران زندگی مدارس و همچنین مدیریت مورد نیز دانش آموزان توانمند در زمینه شغل‌های علمی، فناوری و افتخارات علمی و پزوهشی و اجتماعی آثار خود را ارسال کردند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در این آیین، جشنواره نوجوان سالم را فرصتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خود مراقبتی دانست و گفت: تلاش ما بر این است با سالم سازی محیط و با استفاده از تاثیر گروه همسالان، مربیان و معلمان بتوانیم دانش آموزان را به سمت مسیر صحیح زندگی، هدایت و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فراهم کنیم.

مولوی مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این آیین آشنایی دانش آموزان با مشارکت اجتماعی و ترویج زندگی سالم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از اهداف این جشنواره بیان کرد و گفت: یاری گران زندگی در مدرسه باید دانش آموزان سالم باشند و نگذارند آسیب‌های اجتماعی چه در مدرسه و چه در جامعه گسترش یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟