Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:45:11 GMT

1350 دام سبک و سنگین در زلزله آذربایجان‌شرقی تلف شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۶۸۵۷

1350 دام سبک و سنگین در زلزله آذربایجان‌شرقی تلف شد

فیروز باقرزاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: شناسایی و بررسی آخرین وضعیت واحدهای دامی از همان ابتدای وقوع زلزله در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت و تاکنون کارشناسان این مجموعه از دو شهرستان سراب و میانه نسبت به شناسایی آنها اقدام کرده اند.

وی اظهار داشت: طبق این ارزیابی ها در شهرستان سراب واحدهای دامی تعداد 25 روستای متاثر از زلزله شناسایی شده و این بررسی ها همچنان ادامه دارد که بر اساس برآوردها حدود 100 واحد دامی بین 30 تا 100 درصد خسارت دیده اند و 50 راس دام سنگین و 300 راس دام سبک نیز تلف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقرزاده ادامه داد: در شهرستان میانه نیز تعداد 40 روستا متاثر از زلزله بوده است که طی آن تعداد 200 واحد دامی بین 50 تا 100 درصد خسارت دیده و 300 راس دام سنگین و 700 راس دام سبک نیز تلف شده اند.

وی با بیان اینکه این بررسی ها همچنان ادامه دارد از آسیب دیدن تجهیزات و ادوات کشاورزی روستاییان شهرستان های میانه و سراب خبر داد و یادآوری کرد: بدون تردید آمارهای فوق در روزهای آینده قابل افزایش است.

باقرزاده گفت: جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای تامین امنیت دام های زنده نیز اقدام به فنس کشی در جوار روستاهای آسیب دیده کرده است تا در ادامه ستاد بحران استان برای نوسازی و بازسازی واحدهای دامی تصمیم گیری کند.

وی اضافه کرد: تعدادی از واحدهای دامی آسیب دیده بیمه بوده که از صندوق بیمه، خسارات خود را می گیرند و برای بقیه هم که فاقد بیمه هستند توسط ستاد بحران تصمیم گیری می شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تا دو روز آمارهای قطعی تلفات دام های سبک و سنگین نهایی و ارایه می شود.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند که تاکنون حدود ۱۶۰ پس لرزه داشته و آخرین آن راس ساعت ۷ و ۷ دقیقه امروز / شنبه / به قدرت ۲.۶ ریشتر ترکمنچای میانه را لرزاند.

زلزله روز گذشته ۵ جان باخته و ۵۲۹ مصدوم بر جا گذاشت.

  

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تلفات زلزله پروندهٔ خبری زلزله در آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تلفات زلزله وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تلفات زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بابک پورقهرمانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در دیدار با هادی خرسندی، رئیس جدید جهاد کشاورزی شهرستان مراغه با معرفی ظرفیت‌های کشاورزی، دامی و شیلات این واحد دانشگاهی اظهار کرد: واحد مراغه با دارا بودن ۵۰ هکتار اراضی دیم، ۸ هکتار اراضی آبی، ۱۲ هکتار باغ و حدود ۳ هکتار مجتمع دام‌پروری آماده مشارکت در اجرای طرح‌های خلاقانه، دانش‌بنیان، فراسودمند و ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات است.
 
وی با ابراز خرسندی از وجود مرکز تحقیقات دیم در این شهرستان عنوان کرد: فعالیت چنین مراکزی با محور مدیریت جهاد کشاورزی در کنار مراکز آموزش عالی می‌تواند راهگشای اصلاح و بهینه‌سازی ارقام محصولات کشاورزی منطقه باشد.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه بیان کرد: سرای نوآوری محصولات فراسودمند کشاورزی و دامی این واحد دانشگاهی با پشتوانه استادان در گروه کشاورزی و دام‌پروری با تکیه‌بر سند تحول و تعالی دانشگاه از دانش‌آموختگان این حوزه برای مشارکت در طرح‌های نوین این حوزه دعوت به همکاری کرد.

دانشگاه آزاد پل ارتباطی بین تولیدکنندگان علوم و فعالان حوزه کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه نیز با مؤثر خواندن وجود رشته‌های تحصیلی کشاورزی، باغبانی و دام‌پروری در دوره تحصیلات تکمیلی گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی مراغه می‌تواند پل ارتباطی بین تولیدکنندگان علوم و فنون به‌روز این حوزه با کشاورزان و دامداران منطقه بوده و در ترویج یافته‌های جدید دانشمندان و محققان نقش مؤثری ایفا کند.
 
هادی خرسندی تعامل و بین دانشگاه، حوزه کشاورزی و صنعت را لازمه پیشرفت و توسعه شهرستان عنوان کرد و همکاری بیش‌ازپیش این حوزه‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهر بدون کوچه ایران را بشناسید
  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس