Web Analytics Made Easy - Statcounter

 احمد صفری درخصوص ظرفیت بالای صادرات برق ایران به عراق، گفت: چندین سال است برق مازاد کشور به عراق صادر می‌شود و چند نیروگاه در استان کرمانشاه به‌منظور افزایش تولید و صادرات تاسیس شده است، همچنین کرمانشاه به قطب تولید انرژی کشور تبدیل شده و به همین دلیل به میزان قابل توجهی برق به شهرهای بصره، اربیل و سلیمانه عراق انتقال یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

عدم پایبندی عراق در پرداخت به موقع وجه حاصل از خرید برق به ایران

اخبار اقتصادی-نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه نیروگاه بیستون کرمانشاه سال گذشته رتبه نخست تولید در کشور را به خود اختصاص داد، خبر داد: وزیر نیرو، استاندار کرمانشاه و وزیر نیروی عراق تفاهم نامه‌ای را هفته‌  ی گذشته به منظور افزایش صادرات برق ایران به عراق منعقد کردند اما طرف عراقی در مواردی همچون -پرداخت به موقع وجه حاصل از خرید برق ایران- پایبند به تعهدات خود نیست.

قطع مقطعی صادرات برق به عراق به دلیل عدم تسویه بدهی

وی با بیان اینکه به‌دلیل عدم پایبندی عراق به تعهدات خود در برخی مقاطع زمانی صادرات برق به این کشور قطع شده و پس از پرداخت معوقات‌شان دوباره از سر گرفته شده است، افزود: طبق تفاهم‌نامه اخیر عراق باید هر چند ماه یک بار هزینه برق مصرفی را با ایران تسویه کنند.

وزارت نیرو در مقابل انعقاد قرارداد با بخش خصوصی مقاومت نکند

به زعم صفری، ایران از ظرفیت صادرات برق به عراق به تناسب زیرساخت‌های موجود استفاده مفیدی کرده است اما وزارت نیرو نباید درمقابل انعقاد قرارداد با بخش خصوصی جهت احداث نیروگاه مقاومت کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است اگرچه ایراداتی مانند عدم عملیاتی شدن برخی از تفاهم‌نامه‌های مرتبط با احداث نیروگاه در عراق وجود دارد اما در کل، ایران از تمام ظرفیت‌های خود با توجه به زیرساخت‌ها برای صادرات برق به عراق استفاده کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران عراق انرژی برق عراق صادرات برق تسویه بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور خبرنگاران، گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • اولین معامله مالکین جدید سرخابی‌ها/ تسویه بدهی میلیاردی استقلال با مالک پرسپولیس!
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم