Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:22:22 GMT

فضای مجازی را می‌توان مدیریت کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۷۶۴۹

فضای مجازی را می‌توان مدیریت کرد

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) و مربیان حلقه‌های صالحین بسیج خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه سرنوشت فضای مجازی امروز در دست بیگانه است و غربی‌ها در کفرشان نفاق ندارند، هدایتگران باید با روحیه جهادی عمل کنند.

وی گفت: هدایت بزرگترین نعمت خداوندی است که باید حفظ شود تا ضلاتی به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر موجودی یک مبدا و یک مقصد دارد تصریح کرد: طلاب امروز باید مانند نجات غریق عمل کنند که در امر هدایت بشری ارزش بالایی است و امیدوارم مطابق با این ارزش‌ها همه کسانی که مسئولیت هدایت را برعهده دارند اول خود را درک و بعد عمر خود را صرف این امر مهم کنند.

وی گفت: طلاب به عنوان عالمان دین خدا عوامل هدایت را با ‌آفت‌ کشی در این مکتب غنی هدایت کنند و به هر میزان که قدر مکتب و موقعیتی که خدا به شما داده را بدانید به همان میزان بسیجی و جهادی عمل خواهید کرد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز اهمیت هدایت مانند کمک در سیل و آتش است اظهار داشت: همانگونه که سیل یا آتش به ساعت نگاه نمی‌کند جامعه اسلامی هم درگیر مسایلی از سمت بیگانگان شده است که طلاب باید به صورت اورژانسی به آن برسند.

وی افزود: مسلما این مکتب به  دست شما بارور خواهد شد همانگونه که عاشورا به وسیله امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بارور شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: وقتی حضرت علی (ع) برای هدایت بشری به کشور یمن مسافرت کرد پیامبر اسلام گفت "اگر یک نفر از سوی تو هدایت شود ارزش آن مهمتر از آفتابی است که بر کائنات می‌تابد."

وی بیان کرد: طبق آیات و روایات دنیا در آخرالزمان در جاهلیت به سر می‌برد امروز هم انسان همواره به دنبال مسایل دنیایی، پول و ملک زیاد است هرچند زحمت برای رفاه خانواده نوعی جهاد است اما آیا این همه دغدغه نیاز است.

وی افزود: طلاب امروز باید به عنوان پیامبرانی کوچک به هدایت بشر بپردازند و به همان میزانی که نفوذ دشمن و فرهنگ بیگانگان به جامعه بخصوص جامعه مسلمان آسیب زده است طلاب باید با قاطعیت بیشتر وارد عمل شوند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این دیدار اظهار داشت: بسیج طلاب در آخرین روزهای عمر بابرکت امام خمینی (ره) در سال ۶۸ به دستور ایشان شکل گرفت و پس از آن هم رهنمودهای مقام معظم رهبری چراغ راه جامعه طلاب و روحانیت بوده است.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی افزود: یکی از زیبایی‌های حوزه علمیه این است که صد درصد طلاب، بسیجی و همواره جلودار اقشار مختلف در همه حوزه‌ها هستند.

وی گفت: بسیج طلاب مانند بسیج مستضعفان و اقشار ساماندهی نیروهای بسیجی را به بهترین نحو ممکن و جهادی انجام می‌دهد که به برکت انقلاب اسلامی امروز پس از ۴۰ سال روحیه مقاومت و ایستادگی رو به افزایش است.

وی همچنین از خدمات حجت الاسلام علی خوش رفتار قدردانی و حجت الاسلام مجتبی مرادی را به سمت رئیس سازمان بسیج طلاب خراسان جنوبی منصوب کرد.

حجت الاسلام مرادی پیش از این مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان بود.

برچسب‌ها حوزه علميه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان جنوبی فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان جنوبی فضای مجازی حوزه علميه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان جنوبی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله عنابستانی به رشیدی کوچی

 به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، نماینده سبزوار گفت: آقای رشیدی کوچی به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.
 

 جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی، طی روز‌های اخیر در گفت‌وگویی، درباره بررسی طرح صیانت در مجلس یازدهم گفت: «طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعا به ضرر آن اشخاص خواهد بود.»

در همین راستا، علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس یازدهم، با اشاره به بررسی مجدد طرح صیانت در مجلس گفت: «من درباره این موضوع معطل نیستم، اما بیشترین ظلم را آقای رشیدی کوچی، به مجلس و کشور و نظام جمهوری اسلامی کرد. او به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.»

وی گفت: «افرادی مانند آقای رشیدی کوچی که در این زمینه بسیار کج فهم هستند، بیشترین ظلم را به خود فضای مجازی کردند. امروز مشاهده می‌کنیم که فضای مجازی بدون مصوبه مجلس فیلتر است و مردم به سختی از سکو‌های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند و آسیب‌های به شدت بدی برای مسائل فرهنگی ایجاد کرده است.»

نماینده سبزوار گفت: «از آن طرف رها شدن فضای مجازی، در اعتراضات سال ۱۴۰۱ چقدر به کشور ضرر وارد کرد. حتی امثال آقای رشیدی کوچی طرح صیانت را نخوانده بودند، من در کمیسیونی که ایشان عضو نبود و شرکت کرد، سوال کردم که طرح را خوانده‌اید و پاسخ داد خیر.»

وی افزود: «صرفا این اتفاقات را در کشور به دلیل کار‌های پوپولیستی انجام دادند. فضای مجازی باید قانون‌مند و ضابطه‌مند شود و این موضوع را همه عقلا در دنیا می‌پذیرند. مجلس به دنبال فیلترینگ نبود بلکه به دنبال ضابطه‌مند بود دستگاه‌هایی که به مجلس مرتبط نبودند آن را فیلتر کردند.»

دیگر خبرها

  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم