Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@12:04:45 GMT

«باغی دگر»؛ تلفیق هنر و شعر زیبایی

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۷۸۹۲

«باغی دگر»؛ تلفیق هنر و شعر زیبایی

در مجموعه نقاشی «باغی دگر» کتایون ریاحی جریان زندگی پیداست؛ تلفیق هنر و شعر زیبایی آثار را دو چندان کرده و بیننده را به وجد می آورد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  نمایشگاه  انفرادی  «باغی دگر» از 17 تا 29 آبان  با نمایش نقاشی های «کتایون ریاحی» در گالری شیرین برپاست. در مجموعه  نقاشی «باغی دگر» جریان زندگی پیداست؛ تلفیق هنر و شعر زیبایی آثار را دو چندان کرده و بیننده را به وجد می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کتایون روحی درباره نمایشگاه «باغی دگر» می گوید: اگر که ببیننده بتواند فرایِ نقشهای ظاهر، نقشی دیگر از باطنِ وجودش فرا بخواند، تا او را نه به فصلها و باغهایِ اینجا و آنجا، که به فصلی دیگر و درختانِ باغهایِ ناکجایِ درونش برساند، آنوقت است که من میتوانم بگویم که این درختها، فصلهایِ عبور من از ذاتِ وجودِ خودم بوده است و به این ترتیب نمایانگرِ باغی دگرند.

 

کتایون روحی متولد سال ۱۳۴۴ در استان فارس و در پاریس زندگی می‌کند؛ وی هنر آموخته دانشگاه Ecole des Beaux-Arts در پاریس است. او دکتری خود را در رشته زیبایی و دانش هنر از دانشگاه سوربون دریافت کرده است.

 

نمایشگاه  انفرادی «باغی دگر» از 17 تا 29 آبان  در گالری شیرین برپاست؛ علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13 شماره 5 مراجعه کنند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی یوم الله ۱۳ آبان نماز جمعه مجلس روز 13 آبان کانون های مساجد کتایون ریاحی برپایی نمایشگاه نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه در جلسه اول این کمیسیون خبر داد و گفت: گزارش کمیسیون تلفیق هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد. 

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز آخرین جلسه کمیسیون تلفیق برای جمع‌بندی درباره بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول تشکیل شد.

وی توضیح داد: کمیسیون تلفیق در آخرین جلسه خود تصمیم به تشکیل کمیته‌های تخصصی گرفت، کمیته‌های تخصصی در جلساتی بخش‌های مرتبط با لایحه بودجه را مورد بررسی قرار داده و به هیات رئیسه تلفیق ارائه کردند. امروز گزارش جمع‌بندی در کمیسیون و با حضور نماینده دولت بررسی و تصویب شد.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: گزارش کمیسیون تلفیق برای ثبت پیشنهادات نمایندگان بارگذاری می‌شود لذا احتمالا یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

حاجی‌دلیگانی در پایان اظهار کرد: کمیسیون تلفیق تغییرات اندکی در بخش دوم لایحه بودجه اعمال کرده و تغییرات محسوس نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاپیروس دو هزار ساله‌ای که احتمالا راز «آرامگاه افلاطون» را فاش می‌کند (+عکس)
  • سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن
  • قدرتنمایی بزرگترین عضو خانواده تیگو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ /عکس
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی