Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:43:16 GMT

خاطره علی نصیریان از شعبان جعفری

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۸۰۵۰

خاطره علی نصیریان از شعبان جعفری

«شعبان می‌آمد و مدرسه و برای نوچه‌هایش نمره می‌گرفت...»

به گزارش ایسنا، ماهنامه اندیشه پویا در شماره ۶۱ خود با علی نصیریان گفت‌وگو کرد. بخشی از این گفت‌وگو به سال‌های دور و دهه سی و چهل خورشیدی خاطراتی را از آن روزها برمی‌گردد.

نصیریان درباره دیدار و برخوردش با «شعبان جعفری» مشهور به «شعبان بی‌مخ» گفت: «شعبان جعفری را من از جوانی می‌شناختم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سر سه‌راه بوذرجمهری یک کله‌پزی بود که شعبان هر روز صبح آنجا صبحانه می‌خورد و من می‌دیدمش. یک سری از بچه‌لات‌های طرف‌های شهر نو و گمرک و مولوی هم توی مدرسه پیرنیا بودند و یادم هست که شعبان می‌آمد و مدرسه و برای نوچه‌هایش نمره می‌گرفت. این‌ قدر این مدرسه اوضاعش خراب بود که به آن می‌گفتند دانشکده. بعدها شعبان خیلی عوض شد. زورخانه‌ای تاسیس کرد و با سران رفت‌وآمد کرد و سر و لباسش را درست کرد و انگار که انتلکتوئل شده بود. سنگلج در جنوب خیابان پارکشهر بود و زورخانه شعبان در شمالش و این بود که او یک شب من و انتظامی و خیلی از هنرمندان دیگر را دعوت کرد برویم زورخانه و برنامه‌شان را ببینیم. بعدش یک شب همه‌شان آمدند سنگلج برای دیدن تئاتر پهلوان‌اکبر می‌میرد. راستش ما دیگر بعد از بیست‌وهشتم مرداد کار سیاسی را کنار گذاشته بودیم و سیاسی نبودیم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علي نصيريان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جعفری ظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در نمایشگاه اکسپو از تقویت چشم اندازهای مربوط به زنجیره‌های ارزش در بخش کشاورزی این استان خبر داد و با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کلان بخش کشاورزی مازندران در این نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: از ۱۰ زنجیره ارزشی که باید در نمایشگاه معرفی و رونمایی می‌شد، هشت زنجیره مربوط به بخش کشاورزی بود و مشخصاً زنجیره کیوی و مرکبات به عنوان زنجیره نخست ارزش این استان به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه پراکنش صنعت در استان مازندران و نیز اتفاقاتی که در تحلیل سیستم کسب و کار و زنجیره ارزش رخ داده است این استان را به عنوان قطب تولید این محصولات معرفی کرده، گفت: با حضور مسئولان استانی و با حضور وزیر کشور و معاون اقتصادی وزیر کشور مسائل و مشکلات زنجیره‌های ارزش مازندران به ویژه در حوزه مرکبات و کیوی بررسی شد.

جعفری با تاکید بر اینکه با توجه به اتفاقات خوبی که از سال گذشته در مازندران رخ داده و افزایش میزان صادرات از مبدا در استان صورت گرفته است، رونق این بخش از اقتصاد مازندران امیدوارکننده است، عنوان کرد: در حوزه این زنجیره ارزش در بخش بسته بندی و بازار رسانی محصول شده نیز شاهد اتفاقات مناسبی بوده‌ایم که نوید روزهای امیدوارکننده برای استان را می‌دهد.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه درباره نقاط ضعف و قوت زنجیره‌های گوشت، مرغ، لبنیات، خوراک دام و غیره در مازندران نیز دستاوردهایی ارائه شده است.

کد خبر 6090931

دیگر خبرها

  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • جعفری: باختیم، اما برای پورحمیدی خوشحالم
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • عکس | عاشقانه ریما رامین‌فر با همسررش امیر جعفری
  • نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!