Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمال بیان اینکه جشنواره ملی ایل سنگسر بهانه و فرصتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان سمنان بود، افزود: تلاش شد از این ظرفیت برای معرفی استان در راستای شعار تغییر معبر به مقصد استفاده شود و شاهد رونق اقتصادی و گردشگری باشیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،«مهدی جمال» در مراسم اختتامیه جشنواره ‌ملی ‌ایل ‌سنگسری ضمن بیان اینکه امسال 37.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5درصد گردشگری در استان سمنان رشد داشته است گفت: معتقدیم می‌توان با انجام برنامه‌ریزی لازم نوک پیکان این منحنی رشد رو به رشد گردشگری را به سمت سیر صعودی بالا نگه داشت.

 

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه هفت رویداد ملی در کشور مشخص شد و یکی از این رویدادها به استان و جشنواره ملی ایل سنگسری اختصاص یافت اظهارداشت: این جشنواره حاصل مشارکت و همدلی بخش خصوصی و دولتی در نوع خود بی‌بدیل بود و توانست مهمان‌نوازی و مردم‌داری را برند مردم مهدیشهر کند.

 

وی شهر مهدیشهر یا سنگسر مرکز شهرستان مهدیشهر واقع در استان سمنان،را خاستگاه ایل عشایر سنگسری از شاخص‌ترین کوچ‌نشینان دامنه‌های البرزدانست که برای جابه‌جایی از ییلاق به قشلاق مسافت بیش از یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند و طی چنین مسافت طولانی توسط عشایر بی مانند است.

 

جمال تصریح کرد:عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، می شوند که مهمترین و بزرگترین طایفه را ایل سنگسری تشکیل می دهد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بابیان اینکه بزرگ‌ترین برآیند جشنواره ایل عشایری، ترویج و معرفی سبک زندگی عشایر ایل سنگسر به مردم است، گفت: سبک زندگی عشایری اگر با این جشنواره‌ها تقویت نشود ممکن است مانند بسیاری از مدل‌های زندگی ایرانی فراموش شود.

 

وی اضافه کرد: ظرفیت‌ها فراوانی در استان سمنان برای بحث گردشگری وجود دارد که به‌راحتی می‌توانند به فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شوند لذا انتظار می‌رود که در این راه سایر مسئولان نیز همراهی لازم را داشته باشند.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان نماز جمعه راهپیمایی 13 آبان یوم الله ۱۳ آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد ظهور امام زمان عج مسجد مجلس 13 آبان جشنواره ملی ایل سنگسری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن

جشنواره فروش بیمه میهن، که به مدت سه ماه از اول فروردین تا پایان خرداد ماه ادامه دارد، به نمایندگان و بیمه‌گزاران فرصت می‌دهد تا با صدور حداقل ۱۵ بیمه‌نامه، در رقابت برای کسب جوایز ویژه شرکت کنند.

برگزیدگان، ۵ نماینده و شعبه۳ خواهند بود که بهترین عملکرد را داشته باشند. همچنین، ۵ بیمه‌گزار که بیشترین امتیاز را کسب کنند و ۵ بیمه‌گزار به قید قرعه. حدنصاب شرکت در جشنواره برای نمایندگان هم صدور حداقل ۱۵ بیمه‌نامه طی ۳ ماه است. برندگان، ۲۰ روز پس از پایان جشنواره اعلام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • سفر به برزیل با تور آژانس سفرنامه در بهار و تابستان ۱۴۰۳
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری