Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:25:54 GMT

ایجاد ۸۰ هزار شغل تا پایان سال/احداث ۱۶۴۰ مدرسه

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۸۱۲۳

ایجاد ۸۰ هزار شغل تا پایان سال/احداث ۱۶۴۰ مدرسه

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین مدنی، در حاشیه سومین دوره آموزشی تسهیلگران اقتصادی و اجتماعی که روز شنبه برگزار شد، در جمع خبرنگاران، افزود: طرح اشتغالزایی اجتماع محور یکی از طرح هایی است که در مناطق محروم اجرایی می شود و کار ویژه ای است که از سوی بنیاد برکت و ستاد فرمان امام (ره) انجام می شود.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه مطالعات طرح اشتغال خانگی از سه سال قبل آغاز شده است، گفت: از سال گذشته این طرح اجرایی شده و تاکنون ۱۸ هزار طرح در ۲۸ استان کشور محقق شده  که منجر به ایجاد ۵۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه زنجیره ای در حوزه توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی شکل گرفته است، ادامه داد: اشتغال های خانگی در ۲۴ بسته تعریف شده که شامل شغل هایی در حوزه های مربوط به دام، کشاورزی، تولید پوشاک، لباس، عسل و...، می شود.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: آموزش این طرح ها برعهده تسهیلگران جوان است که ۴۳۰ نفر هستند و امروز سومین دوره آموزشی ۱۶۰ نفر از آنها برگزار می شود که آنها به مناطق محروم فرستاده می شوند و تسهیلگران تا دو سال در کنار فرد می مانند تا شغل به پایداری برسد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ هزار شغل ایجاد شد، گفت: امسال قصد داریم ۳۰ هزار طرح اجرایی کنیم که منجر به ایجاد ۸۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد.

مدنی به اقدامات محرومیت زدایی بنیاد برکت اشاره کرد و افزود: ۱۲ سال است که در حوزه محرومیت زدایی و توانمندسازی اقدام می کنیم و تاکنون ۱۶۴۰ مدرسه احداث شده که ۱۳۰۰ مدرسه افتتاح شده است و ۱۲ بیمارستان و بیش از هزار مسجد نیز ایجاد شده است.

وی گفت: پروژه های متعدد آبرسانی و راهسازی نیز اجرایی شده و در مجموع با کمک سازمان های ذیربط توانستیم ۴۰۰ هزار شغل طی سه سال گذشته ایجاد کنیم.

کد خبر 4766782 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد برکت اشتغال زایی شورای شهر تهران شهرداری تهران زلزله شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه نیروی انتظامی یوم الله 13 آبان محسن هاشمی بارندگی سازمان هواشناسی کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی مرتضی سلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم

 به نقل از شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی،معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد، با اشاره به مطرح‌شدن ابهاماتی درباره ضرورت احداث تقاطع غیر همسطح میدان سپاه گفت: دو مشاور بر این پروژه کار کرده و مطالعات جامع خردنگر و کلان نگر انجام شده است؛ با توجه به وضعیت معابر اطراف، گزینه دیگری جز احداث تقاطع غیرهمسطح در این نقطه از شهر قم نداریم.

وی در ادامه با اشاره به مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در شهر قم اظهار کرد: در نظر داریم مکان‌یابی این پل‌ها را نیز بازنگری کنیم.

وی با بیان اینکه پل‌هایی که نصب می‌شود باید بر اساس مطالعات مکان‌یابی شود، افزود: بر اساس این مطالعات تعداد واقعی پل‌های عابر پیاده موردنیاز در شهر قم شناسایی خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: مطابق آیین‌نامه‌های جدید، پل‌های عابر پیاده باید در معابری با شرایط خاص ایجاد شود و در باقی موارد باید عبور همسطح عابر به‌صورت ایمن برنامه‌ریزی شود.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به برگزاری مناقصه مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در اردیبهشت‌ماه گفت: ۱۰ دستگاه پل عابر پیاده برای مکانیزه کردن در دستور کار قرار دارد که انشعاب برق به‌صورت کامل ایجاد شده و برای خرید آسانسور‌ها معاونت فنی و عمرانی در حال اقدام است.

به گفته وی، تا دو هفته دیگر، پروژه‌ها به پیمانکار منتخب واگذارشده است و مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده دارای اولویت پیگیری خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز