Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا در آستانه سی‌امین سالگرد سقوط دیوار برلین، هشدار شدیداللحنی علیه روسیه و چین ابراز داشته است. ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در اظهاراتی در آستانه سالگرد سقوط دیوار برلین، گفت: کشورهای آزاد و غربی این مسئولیت را دارند که با تهدیدات علیه مردم ما از سوی دولتهایی مثل چین، روسیه و ایران مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا و متحدانش باید از پیروزی سخت 1989 به شدت دفاع و محافظت کنند و این مساله را درک کرده و به رسمیت بشناسند که ما در یک رقابت بر سر ارزش ها با کشورهای غیرآزاد هستیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ضمن انتقاد از پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 از روسیه به آلمان، اظهار داشت: این خط لوله به معنای آن است که عرضه انرژی اروپا به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه متکی و وابسته خواهد شد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان بارها تاکید کرده است که مساله احداث خط لوله نورد استریم یک مساله صرفا تجاری و اقتصادی است.

پامپئو همچنین نسبت به انگیزه شرکتهای چینی برای ایجاد شبکه های نسل پنجم تلفن همراه در اروپا هشدار داده است.

مخالفت مرکل و پامپئو با اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه درباره شرایط وخیم ناتوواکنش پامپئو به کاهش مجدد تعهدات هسته‌ای ایران

پامپئو در یک سفر دو روزه به آلمان رفته است. وی در جریان سفر به اروپا قصد دارد تنش های سیاسی و تجاری بین واشنگتن و کشورهای اروپایی را کاهش دهد.

تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه موجب تشدید تنش ها بین واشنگتن و بروکسل شده است. اقدام نظامی ترکیه و روسیه در شمال سوریه با انتقاد شدید امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روبرو شده است.

وی در مصاحبه با اکونومیست گفت: ائتلاف نظامی ناتو به خاطر فقدان هماهنگی بین اروپا و آمریکا، دچار مرگ مغزی شده است.

پامپئو درباره وضعیت فعلی ناتو نیز گفت: ناتو باید رشد کرده و تغییر کند و در غیر این صورت با خطر منسوخ شدن روبرو خواهد شد. ناتو شاید یکی از مهمترین ائتلاف های نظامی در تاریخ معاصر باشد. با گذشت 70 سال، ناتو باید اکنون رشد کرده و تغییر کند. ناتو باید با واقعیت ها و چالش های امروز روبرو شود. اگر کشورها تصور می کنند که می توانند از منافع امنیتی بدون تامین منابع مورد نیاز ناتو بهره مند شوند، اگر کشورهای عضو ناتو به تعهدات خود پایبند نباشند، در نهایت این سازمان با خطر ناکارآمدی و منسوخ شدن روبرو می شود.

آنگلا مرکل نیز اظهارات ماکرون را رد کرده است.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,87,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار چین اخبار روسیه اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • ناتو برای درگیری با روسیه آماده می شود؟ | پشت پرده رزمایش‌های ۴ماهه مدافع استوار
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود