Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمرانی نسب با ابراز گله مندی از عدم توجه به نویسندگان بومی در ۳۰دوره جشنواره تئاتر مازندران، گفت: جشنواره استانی بهترین ظرفیت برای شناسایی و پرورش نویسندگان بومی است و مفتخریم در جشنواره سی و یکم نمایش نامه های هفت نویسنده بومی به دبیرخانه رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «رضا عمرانی نسب» امروز شنبه (18 آبان ماه) در آئین رونمایی از تندیس سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران و نشست خبری این جشنواره بابیان اینکه تعداد 22 متن از 11 شهر رامسر، تنکابن، نوشهر، نور، محمودآباد، بابلسر، آمل، قائم‌شهر، پل سفید، نکا و ساری در مرحله بازخوانی جشنواره انتخاب و به مرحله بازبینی راه یافتند، اظهار کرد: بازبینی این آثار از 29 مهرماه آغاز و دوم آبان ماه پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دبیرخانه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران بابیان اینکه تعداد 12 گروه نمایشی از شهرهای تنکابن، نوشهر، آمل، بابلسر، نکا، قائم‌شهر و پل سفید جهت حضور در مرحله نهایی این جشنواره پذیرفته شدند، تصریح کرد: 11 نمایش منتخب در بخش رقابتی جشنواره و نمایش «جشن تولد 18 سالگی» به نویسندگی و کارگردانی سارا فرخی و بازیگری هنرمندان معلول  از شهر آمل نیز در بخش میهمان این جشنواره اجرا می‌شوند.

 

عمرانی نسب با اشاره به اینکه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران 20-23 آبان ماه جاری در سالن‌های سلمان هراتی و بلک باکس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سالن شهید هادی باغبانی حوزه هنری استان برگزار می‌شود، گفت:  نمایش‌های «سیل ساکن تفکرات اذهان بیخودی ناآرام» به نویسندگی نیما دهقانی و کارگردانی سبحان قربانی از شهر بابلسر، «جنگال» به نویسندگی  و کارگردانی علی قاجاری از شهر ساری، «جشن تولد 18 سالگی» به نویسندگی و کارگردانی سارا فرخی  از شهر آمل و «چند پاراگراف عشق» به نویسندگی و کارگردانی حامد کریمی از قائم‌شهر در نخستین روز از جشنواره اجرا می‌شوند.

 

وی افزود: نمایش‌های «بقا» به نویسندگی افشین نبی پور و کارگردانی مشترک افشین نبی پور و محمد شجاعی از شهر آمل، «آقای کانگ» به نویسندگی و کارگردانی سهیل شیخ متولی از شهر آمل، «طالب» به نویسندگی و کارگردانی تورج زایدلی از شهر ساری و «پس از برخورد جسم سخت به سر» به نویسندگی سجاد داغستانی و کارگردانی مهدی ملکی از شهر پل‌سفید (سوادکوه) در روز سه‌شنبه 21 آبان ماه به روی صحنه می‌روند.

 

عمرانی نسب گفت: نمایش‌های «خواب در فنجان خالی» به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی احمد خدادی از شهر نکا، «انتخاب» به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی حمید ناطقی از گروه پاپیون ساری، «پانما» به نویسندگی مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی مسلم خردمند از شهر نوشهر و «تنت تازیانه‌ای است که زلفش را در باد بی‌زمان رها کرده» به نویسندگی مجتبی دهدار و کارگردانی داریوش شافی از شهر تنکابن روز چهارشنبه 22 آبان ماه اجرا خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه امسال نمایش های جشنواره در دو ساعت مجزا به روی صحنه می روند، یادآورشد:اجرا ها در روزهای 20،21و22آبان ماه از ساعت 10صبح آغاز و تا ساعت 21ادامه خواهد داشت.

 

عمرانی نسب با بیان اینکه بخش نویسندگی در 30دوره گذشته جشنواره تئاتر مازندران چندان مورد توجه نبوده است، افزود: امسال در جشنواره سی و یکم نمایش نامه های  هفت نویسنده بومی در بین سایر آثار رسیده وجود دارد. جشنواره استانی بهترین ظرفیت برای شناسایی و پرورش نویسندگان بومی است.

 

وی  با بیان اینکه گروه های نمایشی از 11شهرستان درخواست بازبینی آثار رسیده به جشنواره داشتند، اذعان کرد: تلاش شده آثار جشنواره سی و یکم بدور از حواشی داوری شوند.

 

عمرانی نسب برگزاری جشنواره های استانی ئتاتر را آئینی برای رشیه دار شدن تئاتر استان دانست و افزود: بخش های جنبی جشنواره تئاتر هر سال براساس توانمندی ها و اختیارات استان در نظر گرفته می شوند.

 

به گزارش شبستان، سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران با دبیری «یاسر محمودی بر نتی» 20-23 آبان ماه جاری در سالن‌های سلمان هراتی و بلک باکس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سالن شهید هادی باغبانی حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان مسجد راهپیمایی 13 آبان 13 آبان نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی 13 آبان شهادت امام حسن عسکری ع امام عسکری علیه السلام نویسندگان بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا بلوکات بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران پس از سال‌ها دوری از بازی در تئاتر، با نمایش «خارشتر» روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی به نویسندگی هدی آهنگر و کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی وحید کریمی به‌زودی میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

از فعالیت‌های تئاتری لیلا بلوکات می‌توان به بازی در نمایش‌های «شکار مرغابی»، «رام کردن مرد سرکش»، «خرده جنایت‌های زن و شوهری»، «هفت عصر، هفتم پاییز»، «شیروانی داغ»، «ماسک»، «اولئانا»، «هوس و هفت دقیقه»، «روز سیاوش» و… اشاره کرد.

در نمایش «خارشتر» علاوه بر لیلا بلوکات دیگر بازیگران مطرح تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران نیز حضور دارند که اسامی آن‌ها و دیگر اطلاعات اجرا به‌زودی اعلام می‌شود.

تمرین‌های این نمایش آغاز شده و در حال گذراندن مراحل آماده‌سازی است.

کد خبر 6091061 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید