Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ علیرضا مولوی‌زاده، رئیس واحد تروپروسس، ضمن اعلام این خبر افزود: این اقدام به‌منظور بی‌نیاز ساختن کشور از واردات، توسعه و تنوع هرچه بیشتر سبد محصولات فولاد مبارکه و تولید محصولات خاص با ارزش‌افزودۀ بالاتر صورت گرفت.

در همین خصوص، کارشناس واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه افزود: این گرید در ساخت کلاچ خودرو‌های سبک ازجمله پراید و ۲۰۶ کاربرد دارد که تا قبل از تولید در شرکت فولاد مبارکه به‌صورت کامل از خارج کشور وارد می‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامد تمیزی‌فر تصریح کرد: با توجه به درخواست و نیاز شرکت پایا کلاچ، مراحل طراحی، تولید، تست و ارسال نمونۀ تولیدشده به شرکت درخواست‌کننده انجام شد.

وی از رضایت‌بخش بودن نتایج تست محصول جدید در شرکت مذکور خبر داد و گفت: پس از طی عملیات حرارتی موردنظر و انجام تست‌های تکمیلی این محصول به تأیید شرکت تولید کلاچ رسیده است.

وی با بیان این‌که این گرید با ابعاد مورد تقاضای ۱۲۷۵* ۳.۵ مطابق بوده و خواص مکانیکی آن شامل استحکام تسلیم بالای ۳۵۵ مگاپاسکال و استحکام نهایی ۴۷۰ تا ۶۳۰ مگاپاسکال و انعطاف‌پذیری حداقل ۲۰ درصد است گفت: این محصول در محدودۀ آنالیز استاندارد DIN طراحی شده است.

رئیس واحد تروپروسس فولاد مبارکه در خاتمه از حمایت‌های مدیرمتالورژی و روش‌های تولید و سایر همکاران این واحد، مدیریت و کارکنان نواحی فولادسازی، نورد گرم، آزمایشگاه محصول، واحد فروش، واحد برنامه‌ریزی تولید و واحد تحقیقات بازار تقدیر و تشکر کرد.

غلامرضا سلیمی مدیر ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه در این خصوص گفت: در ناحیۀ فولادسازی گرید مذکور توسط واحد کورۀ قوس الکتریکی تخلیه می‌شود که با توجه به کلاس این گرید در این واحد، حین تخلیه ۱۵۰۰ کیلوگرم فرو منگنز پرکربن، ۱۰۰۰ کیلوگرم فرو منگنز متوسط‌کربن، ۴۰۰ کیلوگرم فرو سیلیسیم و ۱۰۰ کیلوگرم آلومینیوم جهت آنالیزسازی به مذاب افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: پس از تخلیۀ مذاب به‌منظور تنظیم نهایی آنالیز و دما طبق کارت سوخت، تصفیۀ فولاد و افزایش کیفیت، ذوب به واحد کورۀ پاتیلی انتقال می‌یابد. در این واحد با سرباره‌سازی مناسب که با افزودن آهک و اکسیژن‌زدا صورت می‌گیرد، کلسیم تریتمنت و انجام دمش ملایم انتهای کار، ناخالصی‌های موجود در مذاب کاهش و کیفیت ذوب افزایش می‌یابد.

سلیمی با بیان این‌که پس از عملیات متالورژی ثانویه، ذوب به واحد ریخته‌گری ارسال می‌شود، افزود: ریخته‌گری این گرید با توجه به کربن موجود در ذوب که در گروه فولاد ۴ است، با سرعت ۱ تا ۱.۱ متر بر دقیقه در ماشین ریخته‌گری ۱، ۳، ۴ و با سرعت ۱.۲ تا ۱.۳ متر بر دقیقه در ماشین ریخته‌گری ۲ و ۵ انجام می‌شود. پس از ریخته‌گری تختال‌های این گرید جهت خنک‌سازی بهair cooling واحد ۲۸ منتقل و پس از آن به ناحیۀ نورد گرم ارسال می‌شود.

علی حاجیان نژاد مدیر ناحیۀ نورد گرم فولاد مبارکه در تشریح این نوع محصول افزود: با توجه به راهبرد‌های مدیریت ارشد شرکت و در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و رونق تولید و همچنین تأمین مواد اولیۀ کارخانه‌های تولید قطعات خودرو در شرایط تحریم، نورد گرم با همکاری سایر واحد‌های شرکت موفق به تولید یکی از گرید‌های ویژۀ مصرفی در قطعات خودرو مطابق با استاندارد‌های جهانی به‌صورت انبوه شد.

وی با تأکید بر این‌که گِرید ۵ Mn ۱۸ در قطعات کلاچ خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: کلاچ که یکی از قطعات پرتنش و حساس در سیستم انتقال قدرت خودرو به شمار می‌رود از تعدادی قطعه تشکیل شده است. با توجه به این امر، ورق گرم آن باید استاندارد‌های ابعادی، خواص مکانیکی و متالورژیکی، سطحی و... را دارا باشد.

ورق گرم این گرید از تلرانس‌های محدود ابعادی و خواص مکانیکی بالا برخوردار است که با پیش‌بینی اقدامات فرایندی مانند تعیین دما‌ها از کوره‌های پیشگرم تا انتهای خط در هر مرحله، توزیع نیرو‌های نوردی و نیز توزیع عرض، تعیین برنامۀ تولید و شبیه‌سازی‌های لازم و کنترل فرایند، تولید آن با موفقیت و مطابق استاندارد و با رضایت مشتری انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت پایاکلاچ تولیدکنندۀ کلاچ تحت لیسانس شرکت معتبر VALEO است که علاوه بر تأمین نیاز‌های خودروسازان داخلی نظیر ایران‌خودرو، سایپا (مگاموتور)، ایدم، ایران‌خودرو دیزل و رنو پارس محصولات خود را به کشور‌هایی همچون رومانی صادر می‌کند که این شرکت قبل از آن ورق‌های مصرفی خود را از کشور کره تأمین می‌کرد.

خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 فولاد مبارکه اصفهان تولید فولاد تولید ورق صنایع خودروسازی صادرات فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد.

علی محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن هفته کار و کارگر اظهارکرد: در شرایط اقتصادی امروز کشور که نیاز به رونق اقتصادی بیشتر از گذشته احساس می شود، طبقه کارگر نقش کلیدی در پیشبرد این هدف دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین بیان کرد: در دین مبین اسلام و روایات پیشوایان دینی مان، به کارگران توجه ویژه ای شده و از کار آنها به عنوان جهاد یاد شده است که این موضوع بار سنگینی بر دوش مسئولان برای اهمیت به دغدغه های این قشر را یادآور می شود.

محمدی در ادامه با اشاره به موفقیت های شرکت فولاد اکسین در سال گذشته و امسال، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ و روزهای ابتدایی سال جاری، شرکت فولاد اکسین خوزستان با اتکا به کارگران جوان و متخصصان بومی خود موفق به ثبت رکوردهای بسیار خوبی در حوزه تولید و صادرات مانند کسب عنوان صادرکننده برتر کشور، شکستن دومین رکورد تولید تاریخ شرکت و آماده به کاری ۹۵ درصدی خط تولید شد که همگی آنها مرهون تلاش کارگران عزیز است.

وی افزود: در روزهای ابتدایی سال جاری نیز رکوردشکنی فولاد اکسین ادامه داشت و با همت بلند کارگران، شاهد ثبت میزان ۸۳ هزار و ۴۵ تن در تناژ تولید محصولات خاص با استاندار جهانی API بودیم که لبیک به شعارسال بود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به دیدار کارگران این شرکت با رهبر انقلاب، تصریح کرد: کارگران فولاد اکسین پس از دیدار روز چهارشنبه با رهبر انقلاب روحیه مضاعفی برای تداوم موفقیت های شرکت و قدم نهادن در مسیر تحقق شعار سال خواهند داشت.

محمدی در پایان ضمن تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر به کارگران تلاشگر شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: مجموعه مدیریتی اکسین قدردان زحمات و تلاش های شبانه روزی این عزیزان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو