Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@13:41:41 GMT

آسانژ با احتمال مرگ در زندان مواجه است

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۸۹۰۰

 «جان شیپتون» پدر جولیان آسانژ روز گذشته(جمعه) به خبرنگاران در ژنو گفت که نگران آن است که پسرش بعد از ۹ سال «پیگرد قانونی» به دلیل شجاعت افشای «جنایات جنگی» آمریکا، در زندان بمیرد.

اخبار بین‌الملل- وی افزود: دو روز پیش با پسرم (جولیان) در زندانی در انگلیس ملاقات کردم و باید با این «حقیقت تلخ مواجه شوم» که او «ممکن است در زندان بمیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

شیپتون گفت: این ناامیدی تلخ یک پدر نیست و یک حقیقت ساده است.

جولیان آسانژ در سال ۲۰۱۰ با استفاده از  وبسایت ویکی لیکس، اسناد دیپلماتیک و نظامی طبقه بندی شده را درباره اقدامات آمریکا در بمباران عراق و افغانستان افشا کرد که برای دولت آمریکا بسیار شرم آور بود.

از آن زمان به بعد، آسانژ گرفتار پیگردهای قضایی بوده و اکنون با تلاش واشنگتن برای استرداد او از انگلیس به آمریکا مواجه است. اتهام او در آمریکا نقض قانون جاسوسی است که می تواند به صدور حبس ۱۷۵ سال در زندان آمریکا منجر شود.

این افشاگر ۴۸ ساله از آوریل (فروردین) گذشته تاکنون در زندان انگلیس تحت تدابیر امنیتی شدید بسر می برد.

پلیس بریتانیا پیشتر توانست او را از سفارت اکوادور در لندن بیرون بکشد.

آسانژ از سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور بسر می بُرد تا از استرداد به سوئد جلوگیری شود. در سوئد او با اتهاماتی درباره هتک حرمت جنسی مواجه است؛ اتهامی که این افشاگر، آن را تکذیب کرده است.

ابراز نگرانی پدر آسانژ بعد از هشدار هفته گذشته یک کارشناس حقوق بشر سازمان  ملل متحد مطرح شد که گفته بود نحوه برخورد با آسانژ زندگی او را در معرض خطر قرار داده است.

«نیلس ملزر»(Nils Melzer) گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور شکنجه و دیگر رفتارهای غیرانسانی گفت: تداوم مواجهه آسانژ با رفتارهای دلخواهی و نادرست می تواند به زودی به قیمت جان او تمام شود مگر این که دولت انگلیس فورا این رویه را تغییر داده و به شرایط غیرانسانی رفتار با او رسیدگی کند.

چندی پیش رسانه های اسپانیا گزارش دادند: بعد از پناهندگی جولیان آسانژ به سفارت اکوادور در لندن، یک شرکت اسپانیایی که مسئولیت حفاظت از سفارت را برعهده داشته، در مدت زمانی که آسانژ در سفارت اکوادور ساکن بوده از وی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) جاسوسی می کرده است.

به رغم پایان یافتن دوران محکومیت جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی‌لیکس، یک قاضی در لندن در ماه گذشته اعلام کرد که وی باید تا زمان برگزاری دادگاه استرداد به آمریکا، در بازداشت بماند.

آسانژ همچنین هزاران ایمیل حزب دموکرات را در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده منتشر کرد که این اسناد را هکرهای روسی به دست آورده بودند.

به عقیده کارآگاهان این اقدام، حرکتی در جهت تخریب کارزار انتخابات ریاست‌ جمهوری «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات و رقیب «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری کنونی آمریکا بود.

جولیان آسانژ به حکم دادستان سوئد و به دلیل اتهام تجاوز جنسی در سراسر اروپا نیز تحت پیگرد قانونی قرار داشت اما برای فرار از این اتهام به سفارت اکوادور در لندن پناه برد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انگلیس عراق دولت آمریکا سوئد حقوق بشر ملل متحد افغانستان جولیان آسانژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت شدید برای پدیده لیگ ۲۰

صنعت نفت آبادان در شرایطی خود را آماده پنج بازی حساس باقی مانده در لیگ برتر می‌کند و در تلاش برای بقا در سطح اول فوتبال ایران است که بدشانسی بزرگی در هفته گذشته برای این تیم اتفاق افتاد و ساسان حسینی، مهاجم این تیم با آسیب‌دیدگی جدی مواجه شد.

ساسان حسینی که در نقل و انتقالات زمستانی به صنعت نفت آبادان اضافه شد و در دور برگشت برای این تیم به میدان می‌رفت، در تمرینات طلایی‌پوشان با مصدومیت شدید مواجه شد که پس از معاینات پزشکی، پارگی آشیل پای او به تایید رسید.

این مهاجم که در لیگ بیستم و سن ۲۲ سالگی دوران درخشانی زیر نظر مجتبی حسینی در نفت مسجدسلیمان داشت و با زدن هشت گل در لیگ برتر و یک گل در جام حذفی، پدیده فصل لقب گرفته بود، حالا با مصدومیت شدیدی مواجه شده که مدت‌ها از میادین دور خواهد بود.

ساسان حسینی که پای خود را تحت عمل جراحی قرار داده، پیش‌بینی می‌شود تا پایان دور رفت فصل آینده لیگ برتر نتواند برای تیمش به میدان برود و از میادین دور خواهد بود.

منبع: ورزش سه

tags # فوتبال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟ 
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • مصدومیت شدید برای پدیده لیگ ۲۰
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • مکان‌یابی ۱۳ هزار هکتار زمین برای ساخت شهرک‌های نهضت ملی مسکن
  • ماشاالله قصاب کیست و کجاست؟ (+عکس)