Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، پروانه رضاقلی زاده، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه از فعالیت ۷۹ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در سطح استان خبر داد و گفت: در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی خدمات کتابخانه‌ای و نشست‌های مختلف فرهنگی و کتابخوانی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه توسعه برنامه‌های فرهنگی و تکمیل پروژه‌های عمرانی در اولویت برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است، افزود: زیر بنای توسعه فرهنگی در هر جامعه، کتاب و کتاب‌خوانی است و کودکان و نوجوانان به‌عنوان مخاطبان اصلی در کتابخانه‌های عمومی هستند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل کتاب را بهترین گزینه برای تامین سلامت فکری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان با هدف تشویق و ترغیب آحاد و اقشار مختلف مردم به کتاب و کتابخوانی در حال برگزاری است.

رضاقلی‌زاده با بیان اینکه وضعیت پروژه‌های نیمه تمام عمرانی کتابخانه‌های عمومی در استان پیگیری می‌شود، افزود: کتابخانه مرکزی شهرستان بیله سوار ۹۵درصد و کتابخانه عمومی روستای انجیرلو شهرستان بیله سوار از ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که با افتتاح این پروژه‌ها میانگین فضای کتابخانه‌های استان اردبیل در سال جاری به ۲.۶۰ مترمربع می‌رسد که این مساحت بیش از میانگین کشوری است.

او بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه شهرستان گرمی تامین شده و این کتابخانه توسط بنیاد علوی در گرمی احداث می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: بودجه عمرانی کتابخانه‌های استان در دو سال اخیر افزایش یافته، ولی کافی نیست که در سال ۹۷ کمتر از ۶۰۰ میلیون بودجه جذب شده است.

رضاقلی زاده افزود: پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها برای کتابخانه‌های عمومی استان حائز اهمیت است که باید به‌دلیل اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه شهرداری‌ها به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشند.

او اظهار داشت: عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در روز ۲۵ آبان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح

افزایش بودجه عمرانی کتابخانه‌های استان اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه پروژه عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پوریا جلالی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط میان نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر و تشویق کتاب‌خوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی اضافه کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 749759

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است