Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@10:46:22 GMT

خبر خوب وزارت کار برای کارگران در مناطق زلزله زده

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۹۱۹۷

خبر خوب وزارت کار برای کارگران در مناطق زلزله زده

کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان از حادثه زلزله آذربایجان شرقی حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام ارکان و زیر مجموعه‌های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده اند به صور شبانه روز نسبت به ارائه خدمات مرتبط به حادثه دیدگان از زلزله در میانه و سراب اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریم یاوری اعلام کرد: تمام کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که واحد‌ها و محل کار آن‌ها در اثر زلزله دچار آسیب شده است مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌گردند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مطابق تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه از جمله زلزله از کار بیکار می‌شوند با معرفی و احد‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حمایت پرداخت مقرری بیمه بیکاری برخوردار می‌شوند.

کریم یاوری گفت: کارگران حادثه دیده از زلزله در آذربایجان شرقی بدون در نظر گرفتن حداقل سابقه در بند الف. ماده ۶ قانون از حمایت پرداخت ماهانه مقرری بیمه بیکاری برخوردار می‌شوند.

مدیر حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: تمام کارکنان در تمامی زیر مجموعه ها‌ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان آذر بایجان شرقی بویژه در میانه و سراب به سرعت و با دقت و خارج از روال عادی اداری در خواست کارگران عزیز را در سریعترین زمان ممکن پذیرش و اقدام لازم برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران بعمل می‌آورند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وزارت کار مناطق زلزله زده آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود

علی باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در تقویم جمهوری اسلامی ایران، پنجم تا یازدهم اردیبهشت هر سال با عنوان "هفته کار و کارگر" نام‌گذاری شده است که در استان نیز با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف، گرامی داشته می‌شود.

او شعار هفته کارگر امسال را «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» عنوان کرد و افزود: هشتگ هفته کار و کارگر در فضای مجازی «پای کار ایرانیم» انتخاب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه محور برنامه‌های هفته کار و کارگر، تکریم و پاسداشت مقام کارگر و ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های این قشر بی ادعا، اما بسیار مهم و اثر گذار در جامعه است، گفت: به‌مناسبت هفته کار و گارگر بیش از ۳۰۰ برنامه در استان با همکاری تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران و بسیج کارگری برگزار می‌شود.

باقری افزود: غبارروبی و تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا در سراسر استان، برگزاری سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان و تجلیل از بیش از ۲۰ کارگر نمونه، گروه کار نمونه، واحد نمونه، مسئول ایمنی نمونه، خانه بهداشت کارگری برتر، برگزاری مانور ایمنی در کارگاه‌های پرخطر در سراسر استان، دیدار با خانواده شهدای کارگری، برپایی میز خدمت کارگری در شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری، دیدار کارگران و نمایندگان جامعه کار و تولید استان با مسئولان ارشد استان و برگزاری یادواره شهدای کارگری استان در شهرستان سوادکوه از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان است.

او با اشاره به اینکه نیروی کار مهمترین سرمایه کشور است، گفت: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرمخاطب‌ترین گروه هدف شعار امسال بنام جهش تولید با مشارکت مردم است و برای رفع مشکلات کارگری استان تلاش می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران احیای تعاونی‌ها را به عنوان یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در اقتصاد اعلام کرد و افزود: در نامگذاری سال جاری، به مقوله «مشارکت مردم» در جهش تولید توجه شده است و تاکید بر این مهم، به منزله ایجاد فرصت برای رشد تعاونی‌ها است.

باقری گفت: برای تحقق شعار سال باید از توانمندی تک‌تک آحاد جامعه و به‌ویژه بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند