Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز ملی برنامه‌های درسی و تحقیقات آموزشی سودان خواستار حذف آیات قرآن کریم و احادیث نبوی از کتاب‌های درسی شد که مخالفت شدید مسئولان آموزشی و معلمان را به دنبال داشته است. ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خیرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه  الانتباهه ،عمر القرای مدیر مرکز ملی برنامه های درسی و تحقیقات آموزشی سودان که به شهر الدویم واقع در استان نیل آبی سفر کرده بود، در جمع مسئولان، مدیران و معلمان این شهر خواستار حذف آیات قرآن و احادیث نبوی از دروس عربی، تاریخ، جغرافیا، زیست شناسی و علوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آگاه به این روزنامه سودانی گفتند که این درخواست با مخالفت شدید مسئولان ، مدیران و معلمان روبرو شد، اما مدیر مرکز ملی برنامه های درسی و تحقیقات آموزشی سودان برای متقاعد کردن شرکت کنندگان در این نشست ، با آنان وارد گفت وگو فردی و جمعی شد .

در این گفت وگو ها القرای مدعی شد تلاش خواهم کرد تا آیات قرآن و احادیث نبوی را از کتاب های درسی حذف شود. مسئولان آموزشی و معلمان  در پاسخ به او گفتند: وظیفه ما هم حفظ آیات قرآن و احادیث نبوی در کتاب های درسی است.

بر اساس این گزارش، مدیر مرکز ملی برنامه های درسی و تحقیقات آموزشی سودان گفت: همانطوری که ما نظام عمرالبشیر را سرنگون کردیم،  می توانیم نظام آموزشی را تغییر دهیم. ما خواستار باقی ماندن میراث فاسدان نیستیم. معلم ها در پاسخ او گفتند که انقلاب تو را به این سمت رسانده و این اتفاق به خاطر غفلت مردم و فریب برخی از بزرگان صورت گرفته است. مردم خواستار تغییر روش آموزشی نیستند. آنان نمی‌خواهند قرآن و احادیث نبوی در کتاب های درسی فرزندانشان به حاشیه رانده شود.

سودان|تحویل عمرالبشیر به دادگاه کیفری لاهه

کارشناسان معتقدند این موضع گیری مسئولان آموزشی و معلمان شهر الدویم نشان می دهد که اسلام در عمق جان و فرهنگ ملت سودان نفوذ کرده است، لذا جریان های اسلامگرا را نمی توان به این راحتی از صحنه سیاسی و تصمیم گیری سودان حذف کرد.

خبر دیگری از سودان حاکی است که نخست وزیر دولت انتقالی پس از بازدید از یک اردوگاه پناهندگان در شمال دارفور ( غرب سودان ) گفت: عمرالبشیر به دادگاه کیفری بین المللی لاهه تحویل خواهد شد. عبدالله حمدوک تصریح کرد: این اقدام پاسخ مثبتی به درخواست قربانیان جنگ دارفور خواهد بود.

هنوز زمان تحویل عمرالبشیر به دادگاه لاهه مشخص نشده است، اما یکی از رهبران ائتلاف آزادی و تغییر هفته گذشته طی یک نشست مطبوعاتی گفت رئیس جمهور برکنار شده سودان پس از اتمام محاکمه اش در داخل کشور تحویل دادگاه لاهه خواهد شد.

در جریان جنگ دارفور حدود 200 هزار نفر جان خود را از دست دادند و صدها هزار نفر نیز آواره شدند. دادگاه لاهه در سال 2009 حکم بازداشت عمرالبشیر را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت صادر کرد. مقامات این دادگاه و مسئولان اروپایی و غربی بارها از خارطوم خواسته بودند عمرالبشیر را دراختیار دادگاه لاهه قرار دهند ،اما مقامات سودانی از انجام این درخواست سرباز زدند.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه لاهه در حال بررسی جنایات اشغالگران در بیمارستان‌های غزه است

دادستان‌های دادگاه کیفری بین‌المللی با کارمنددان 2 بیمارستان بزرگ نوار غزه مصاحبه کرده‌اند تا اولین تأییدی باشد که بازرسان دادگاه با کارکنان پزشکی درباره جنایات احتمالی در غزه صحبت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ۲ منبع که به دلیل حساسیت موضوع خواستار ناشناس ماندن نام‌شان شدند، به رویترز گفتند بازرسان دادگاه کیفری بین‌المللی به شهادت‌های کارکنان بیمارستان اصلی شهر غزه در شمال نوار غزه یعنی «بیمارستان الشفا» و بیمارستان اصلی خان یونس در جنوب یعنی مجتمع پزشکی «ناصر» دست یافتند.

این منابع به دلیل نگرانی در مورد امنیت شاهدان از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کردند.

یک منبع گفت که وقایع اطراف بیمارستان‌ها می‌تواند بخشی از تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی باشد که در حال بررسی پرونده‌های جنایی علیه افراد به اتهام ارتکاب «جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و تجاوز» است.

دفتر دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از اظهار نظر در مورد مسائل اجرایی در تحقیقات در حال انجام خودداری کرد و دلیل آن را لزوم اطمینان از ایمنی قربانیان و شاهدان دانست.

دادگاه کیفری بین‌المللی اعلام کرد که در حال تحقیق با طرفین درگیری است از جمله حمله هفت اکتبر که مبارزان حماس به اسرائیل حمله کردند و متعاقب آن حمله اسرائیل به غزه رخ داد.

در طول جنگ، ۲ بیمارستان اصلی غزه از اهداف مهم رژیم صهیونیستی بودند، به طوریکه نیروهای صهیونیست آنها را محاصره کرده و به آنها یورش بردند و فعالان حماس را به استفاده از این بیمارستان‌ها برای اهداف نظامی متهم کردند در حالیکه حماس و کادر پزشکی آن را رد می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وحشت سران صهیونیسم از حکم احتمالی دادگاه لاهه
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • دادگاه لاهه در حال بررسی جنایات اشغالگران در بیمارستان‌های غزه است
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟