Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:15:36 GMT

هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر قشم هشدار داد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۹۸۴۴

هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر قشم هشدار داد

محمد کاملی دیرستانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این وضعیت از بعد از ظهر امروز (۱۸ آبان‌ماه) تا آخر وقت فردا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: وزش بادهای نعشی(شمال شرقی) از امروز آغاز شده است و تا جمعه آتی ادامه دارد که اوج آن تا روزدوشنبه است.

سرپرست اداره هواشناسی قشم اظهار داشت: بر اساس الگوهای هواشناسی احتمال رگبار مداوم باران، رعد و برق، بارش گاه‌به‌گاه تگرگ، تندباد لحظه ای، افزایش سرعت باد و مواج شدن دریا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اوج توفان در سه روز ابتدایی هفته جاری است که در این مدت شدت باد حدود ۲۵ نات (۴۵ کیلومتر در ساعت) پیشبینی می شود و در اثر آن ارتفاع موج دریا در جنوب جزیره قشم به ۱.۵ متر (پنج پا) می‌رسد.

کاملی دیرستانی گفت: بر این اساس قایق‌های سبک باید از خودداری کنند و فعالیت شناورهای صیادی و گردشگری نیز مختل می‌شود.

وی افزود: همچنین احتمال اختلال در فعالیت شناورهای مسافری به مقصد لارک و هرمز تا روز دوشنبه وجود دارد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۶۲۸ کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.

برچسب‌ها رعد و برق هواشناسی آب گرفتگی توفان آبگرفتگی معابر جزیره قشم رگبار قشم خلیج فارس تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رعد و برق هواشناسی آب گرفتگی توفان آبگرفتگی معابر جزیره قشم رگبار قشم خلیج فارس تنگه هرمز رعد و برق هواشناسی آب گرفتگی توفان آبگرفتگی معابر جزیره قشم رگبار قشم خلیج فارس تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس

با ورود سامانه بارشی از شب دوشنبه به استان یزد، مناطق مختلف استان شاهد بارش باران بود، بارانی که از شدت یافت و در پی آن بسیار از معابر شهری دچار آبگرفتگی شد.

آبگرفتگی در برخی خیابان‌ها و معابر شهری یزد به حدی بود که برخی خودرو‌ها دچار نقص فنی شدند و حتی رفت و آمد در خیابان‌ها با مشکل مواجه شد و شاهد ایجاد ترافیک شدید بودیم.

باران سیل آسایی که حتی به منازل در برخی محله‌های یزد آسیب وارد کرد و مردم را نگران کرد.

در پی بارش باران مسئولان استان یزد در قالب تیم‌های عملیاتی، میدان دار بودند و با بازدید از معابر و منازل آسیب دیده و تشکیل جلسه برای مدیریت بحران تمهیداتی اندیشیدند.

استاندار یزد امروز به منطقه حسن آباد و خیابان خرمشهر یزد رفت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم در پی بارش باران قرار گرفت. 

مهران فاطمی در این بازدید‌ها برای حل مشکل مردم دستور لازم را داد  و از آمادگی کامل استان برای مدیریت بحران با توجه به شرایط آب و هوایی خبر داد.

وی افزود: ۴۹۰ تیم عملیاتی با حضور هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی آماده باش هستند و مردم می‌توانند مشکلات مربوط به آبگرفتگی معابر و منازل خود را با شماره تلفن ۱۳۷ در میان بگذارند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • آبگرفتگی معابر در زاهدان
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • (تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت