Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه بازدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از مرکز شهید زرهرن نزاجا و در جمع خبرنگاران، در خصوص انهدام یک فروند پهپاد مهاجم در روز گذشته توسط نیروی پدافند هوایی ارتش در منطقه ماهشهر،گفت: هنوز تا قطعات این پهپاد را کامل به دست نیاوریم، نمی‌توانیم به طور قطعی مبدأ و هدف اصلی این پهپاد را مشخص کنیم؛ اما آنچه تاکنون قطعی است، این است که این پهپاد در سقف کوتاه پرواز کرده و مورد هدف سامانه بومی «مرصاد» قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پدافند هوایی وظیفه حفاظت از آسمان جمهوری اسلامی ایران را در برابر هر پرنده‌ای که احتمال تهدید در آن وجود داشته باشد، بر عهده دارد، گفت: بامداد روز جمعه پهپادی که سعی می‌کرد با پرواز در ارتفاع کم، خود را از دید سامانه‌های کشف، مخفی کند، کشف شد و مورد هدف قرار گرفت و طبیعی است که هر متجاوزی در هر ابعادی که باشد مورد اصابت قرار گرفت.

فرمانده کل ارتش گفت: آنچه مهم است اینکه، این پرنده با سطح مقطع راداری بسیار کم مورد رصد و انهدام قرار گرفت که این ازجمله ویژگی‌های سامانه کاملاً بومی مرصاد است.

سرلشکر موسوی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تغییر ماهیت یگان‌های نیروی زمینی ارتش، گفت: تحرک و قابلیت انعطاف برای ورود به هر صحنه مقابله‌ای و هر نوع تهدیدی باید در نیروهای چهارگانه ارتش افزایش پیدا کند.

وی افزود: نیروی زمینی، چون متکی به نیروی انسانی است، باید مهارت‌های آحاد رزمندگان نزاجا تقویت شود. آنچه هفته گذشته شاهد آن بودیم، اقداماتی بود که در راستای افزایش مهارت بود و آنچه امروز دیدیم، اقداماتی در راستای افزایش تحرک بود.

فرمانده کل ارتش همچنین با اشاره به رونمایی از تانک‌بر کیان ۷۰۰، تاکید کرد: یگان‌های زرهی باید بتوانند به سرعت خود را جابه‌جا کنند و این تانک‌ کیان می‌تواند با سرعت و قدرت خوبی که دارد، تعداد بیشتری تانک و ادوات زرهی را نسبت به تانک‌برهای قبلی جابه‌جا کنند.

موسوی گفت: این دستاوردها همگی بومی و حاصل کار نیروهای دانشمند داخل کشور اعم از ارتش، صنایع دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

کد خبر 4766940 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد کل نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران سید عبدالرحیم موسوی مجلس شورای اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا اسحاق جهانگیری محمد جواد ظریف برجام محمدجواد ظریف سازمان انرژی اتمی لانه جاسوسی یوم الله 13 آبان سید عباس موسوی حسن روحانی انقلاب اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه اصابت پهپاد انتحاری اوکراینی به سامانه بوک روسی

دریافت 24 MB کد خبر 6095468

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری اوکراینی به سامانه بوک روسی
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • جنایتی که تصاویر پهپاد اسرائیلی فاش کرد
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • اقامتگاه مدیرعامل کارخانه مشهور اسلحه‌سازی آلمان به آتش کشیده شد!
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند