Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:49:38 GMT

آزادسازی موقت 18 هزار هکتار از مراتع قرق شده زیرکوه

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۰۱۹۷

آزادسازی موقت 18 هزار هکتار از مراتع قرق شده زیرکوه

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه از آزادسازی موقت 18 هزار هکتار از مراتع قرق شده این شهرستان خبر داد.

علی رجبی، امروز 18 آبان، در جمع خبرنگاران با اشاره به خشکسالی‌های چند ساله بیان کرد: کمبود نزولات آسمانی طی 20 سال گذشته بسیاری از مراتع را از بین برده است.

وی ادامه داد: در این راستا همه ساله از اوایل آبان‌ماه جنگل‌های دست کاشت این شهرستان که احیاء شده‌اند برای استفاده دام‌های مرتعداران آزاد سازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه با بیان اینکه در حال حاضر 20 هزار هکتار از مراتع شهرستان زیرکوه قرق است، افزود: با توجه به درخواست دامداران 18 هزار 435 هکتار از جنگل‌های دست کاشت و مناطق احیایی و قرق شده آزادسازی می‌شود.

رجبی با بیان اینکه دامداران می‌توانند از این مراتع از چهارم آبان ماه جاری به مدت 60 روز استفاده کنند، تصریح کرد: همچنین همزمان با آزادسازی قرق، افرادی که مرتع‌دار بوده و پروانه بهره‌برداری دارند علاوه بر تمدید سالیانه پروانه چرای دام، می‌توانند پروانه استفاده موقت از مراتع آزادشده از قرق را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی 39 هزار و 362 راس دام از مراتع آزاد شده استفاده می‌کنند، افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود 700 تن علوفه خشک از سطح مراتع قرق شهرستان استحصال شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه ادامه داد: ارزش اقتصادی علوفه استفاده شده توسط دام‌ها از سطح مراتع شهرستان نزدیک 735 میلیون تومان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه خاطرنشان کرد: وضعیت پوشش گیاهی مراتع هر ساله قبل از آزادسازی قرق توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و مشروط بر داشتن شرایط آزادسازی، بعد از پنج سال از شروع عملیات نهالکاری مراتع قرق با توجه به ظرفیت مرتع به صورت موقت برای چرای دام آزادسازی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زیرکوه خراسان جنوبی آبخيزداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رمضانی رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی تاکنون ۹۶ هزار هکتار اراضی شالیزاری مازندران شخم و شیار اولیه، آب تخت اولیه هم در سطح ۷۰ هزار هکتار و ۱۰۹ هزار هکتار خزانه‌گیری انجام شد. 

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کشت برنج در حدود ۱۰۶ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان، افزود: کشت برنج در ۷۴ هزار هکتار شالیزار استان به صورت مکانیزه و نزدیک به ۳۲ هزار هکتار به روش سنتی انجام شد.

رمضانی تصریح کرد: تاکنون ارقام محلی برنج در ۹۵ هزار هکتار و ارقام پرمحصول در ۱۲هزار هکتار شالیزار استان کشت شد.




دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود